Forum Forum motoryzacyjneWydarzenia

Sprawdzamy opłacalność zakupu auta na prąd. Na pewno nie zyska środowisko. Money.pl obala ekologiczny mit

Sprawdzamy opłacalność zakupu auta na prąd. Na pewno nie zyska środowisko. Money.pl obala ekologiczny mit

Wyświetlaj:
janekgajos / 82.35.163.* / 2015-01-15 21:28
Trwają prace nad ogniwami foto, które scalone z materiałem nośnym stanowić będą panel służący do budowy drogi, a jednocześnie będą produkować energię elektryczną. Jeśli weźmię się pod uwagę obszar dróg to liczby idą w setki tysięcy hektarów w średniej wielkości państwie i w miliony w przypadku wielkich. Nie ma drogi odwrotu od rezygnacji paliw płynnych, pomimo wysiłków ze strony karteli (ostatnia obniżka cen)!
mgolabek / 37.128.44.* / 2015-01-15 20:41
Po pierwsze: to nie ma nic wspólnego z ekologią, lecz z ochroną środowiska - a to nie to samo. Proszę sprawdzić definicje tych pojęć.
DFziennikarze4 przodują w używaniu pojęć, których nie znają.
Po drugie: w gniazdkach nie mamy od dawna 220V, lecz 230V.
Niestety - ale cena nowych akumulatorów niszczy cały efekt taniej jazdy i nie ma sensu ekonomicznego.
Kuba715 / 89.186.24.* / 2015-01-15 19:15
Auto elektryczne jest pojazdem bezobsługowym nie potrzebującym serwisu...nie potrzebuje drogiego sprzęgła...
Jeśli rozpatrujecie przebiegi rzędu 15tyś rocznie w horyzoncie czasowym 8 lat czyli w sumie 120 tysięcy to szansa, że auto z silnikiem spalinowym będzie wymagało wymiany lub naprawy czegokolwiek jest praktycznie zerowa. Trzeba by się też baaardzo starać, żeby zużyć sprzęgło tak szybko.
mgolabek / 37.128.44.* / 2015-01-15 20:43
"przebiegi rzędu 15tyś"?!
Co to jest - "tyś"?
Jaś, tyś, onś?!!
W słowie tysiąc nie ma ś, więc skąd ta litera w skrócie? W dodatku bez kropki?!!!
Piter232 / 46.77.124.* / 2015-01-15 15:38
Do emisji samochodu elektrycznego zaliczono wszystko łącznie z wyprodukowanie energii oraz utylizacja akumulator ów. W porządku ale nie porównujmy tego z rzeczywistym spalaniem spalinowego. Przecież tam też dochodzi wydobycie, transport do rafinerii, przetworzenie, dystrybucja. Nie rozumiem dlaczego w takich raportach jest to zawsze pomijane.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
kermitos / 89.174.4.* / 2015-01-16 06:04
++
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
pq / 178.183.14.* / 2015-01-15 15:21
Przecież obecnie tankowanie samochodu trwa 5 minut. Ile musi pójść do przodu technologia aby można było naładować akku w samochodzie w takim czasie? Jaką wytrzymałość prądową musi mieć stacja aby obsługiwać w tym samym czasie 8 samochodów? I na koniec - co jest bardziej awaryjne - linie doprowadzające prąd do stacji czy zbiornik z paliwem wkopany pod stacją? Co łatwiej sparaliżować - samochody elektryczne czy te, które pojadą po wlaniu kanisterka paliwa?
virus967 / 93.180.161.* / 2015-02-09 21:55
Tesle ładujesz na 50% w 20min co daje możliwość przejechania ponad 200km.

Też wpadli na nowy pomysł który będzie pilotażowo w stanach zaraz uruchomiony... a dokładnie wymiane na szybko wszystkich Aku... jakies 90s ;)
wiec ogólnie szybciej niż tankowanie auta.
asdfgbn / 87.204.205.* / 2015-01-15 13:59
bzdury. wyprodukowanie części do samochodu elektrycznego a z silnikiem spalinowym pobiera tyle samo energii. I jak redaktor napisał: w samochodach elektrycznych jest mniejsza ilość podzespołów.
Należy również pamiętać że elektrownie węglowe mają sprawność do 80% a czasami i większą - czyli są bardziej efektywne niż spalanie paliwa przez samochody.
Zgadzam się z problemem baterii - ale to taki sam problem jak żarówki energooszczędne których produkcja i utylizacja jest kilka razy droższa niż normalnej żarówki.
trupek / 77.253.233.* / 2015-01-15 16:21
elektrownie węglowe mają sprawność dużo niższą niż 80% jeżeli brać pod uwagę ilość energii cieplnej, jaka jest przetwarzana na energię elektryczną. Stąd właśnie powstają duże ilości ciepła odpadowego o zbyt niskich parametrach, aby napędzać nim turbiny. To ciepło trzeba usuwać poprzez chłodnie kominowe, albo zużywać do ogrzewania, jeżeli jest gdzie (szklarnie, ogrzewnictwo miejskie itp.)
Biorąc to pod uwagę autor artykułu może mieć rację, aczkolwiek sprawność silników spalinowych też nie jest szczególnie wysoka porównując do silników elektrycznych.
stoik_dn / 178.19.177.* / 2015-01-15 14:33
jaką mają sprawność elektrownie 80%!!!! Dobra elektrownia cieplna ma sprawność 42%, atomowa trochę mniej. Można dojść w układach skojarzonych Turbina gazowa+parowa ponad 50%, ale to daleko do mrzonek przez Ciebie wypisywanych. Co do meritum jestem za samochodami elektrycznymi ale potrzeba przełomu w akumulacji energii elektrycznej. Artykuł generalnie podaje kilka nieścisłości, akurat jazda dynamiczna która ma wpływ na zużycie paliwa w silniku spalinowym w elektrycznym prawie nie wpływa na zużycie (sprawność silnika elektrycznego ponad 90% i niezależna prawie od obciążenia i jego zmienności + możliwość odzysku energii hamowania). Ciekawą koncepcją jest ładowanie samochodów w nocy, wówczas pomagamy energetyce zbilansować moc (i mamy wymierne korzyści ekonomiczne i ekologiczne). Mógłbym sobie dzisiaj wyobrazić poruszanie się niedużym elektrycznym samochodem lokalnie, ale wówczas musiałbym posiadać kolejne duże auto tradycyjne do dalszych wyjazdów, co będzie miało sens ekonomiczny i ekologiczny jak samochody będą trwałe (jak kiedyś) i pojeżdżą (postoją w garażu) 15-20 lat
asdfgbn / 87.204.205.* / 2015-01-15 14:51
masz rację - mój błąd. Cały blok energetyczny na mniej niż 50%.
ale to i tak więcej niż silnik spalinowy :)
Zib / 78.8.156.* / 2020-06-08 16:25
Obecnie silniki diesla mają 50% sprawności a benzyna sięga 40!
Tarnowianin / 217.117.128.* / 2015-01-15 13:52
>Wyjątkami są tutaj Katowice, Kraków, Tarnów i Szczecin.

Jeśli chodzi o Tarnów, to uchwała dokładnie nic nie zmienia. W Tarnowie jest zarejestrowany 1 (słownie: jeden) samochód elektryczny, a zamiejscowych nie stwierdzono.
Pseudopromocja ekologii :)
rrrr761 / 80.195.235.* / 2015-01-15 13:41
Niestety drodzy Panstwo jest to nasza przyszlosc ktora jest na etapie rozwoju wiec, musze przyznac ze slabi z nich naukowcy sponsorowani zapewne przez giganta motoryzacyjnego. Jesli ktos uwaza ze przyszlosc jest w ropie to bardzo mu wspolczuje a co do testu to chcialbym sam zobaczyc jakie parametry zostaly wykorzystane a jakie nie bo z tego tekstu nic nie wynioslem. Obecnie wchodzi technologia szybkiego ladowania ( nie 10h a do 1h) nie mowiac juz o bateriach o zasiegu 650km. Wracajac do tematu przyszlosci o tak napewno wszyscy planuje budowe/rozbudowe kopalni weglowych ha dobre sobie. Wytwarzanie baterii rowniez dla chcacego nic trudnego - niedlgo na pewno pojawia sie nowe patenty na mniejszy wklad pracy i zanieczyszczen przy tym rozwoju techniki. Pozdrawiam
TomKs1 / 159.245.16.* / 2015-01-15 12:43
Akurat żadna niespodzianka. Dla każdego myślącego człowieka było od dawna jasne, że auta elektryczne ekologiczne nie są. Choć brak bezpośredniej emisji w mieście to jest pewien plus.

Rozwiązaniem większości problemów wydaje się wodór. Może być używany w ogniwach elektrycznych, tankuje się go szybciej i można go pozyskiwać za pomocą elektrowni wiatrowych lub słonecznych. Na dokładkę, można go spalać w zwykłych silnikach spalinowych.
Do minusów należy zaliczyć trudne składowanie - butle są dużą i ciężką bombą.
Infrastruktura, oczywiście, praktycznie nie istnieje, ale przecież stacje benzynowe też nie powstały w jedną noc.
Antykomunista / 87.205.248.* / 2015-01-15 12:36
I wtedy rachunek będzie rzetelny.
Najpierw zmodernizujmy budynki co spalają masę gazu, węgla,smrodzą etc, A potem dopiero dotujmy fajne, ale jednak nie na nasz obecny etap gospodarczy produkt.
Sam ogrzewam dom pompą ciepła, biuro kotłem kondensacyjnym, a po miescie małą hybrydką.
maru9876 / 176.111.125.* / 2015-01-15 12:24
Spoko, spoko tylko jeszcze jednej istotnej kwestii nikt nie porusza. Chyba świadomie, a chodzi o ogrzewanie w samochodzie. Niestety żyjemy w klimacie, w którym jest to niezbędne, zwłaszcza zimą. Silnik spalinowy dostarcza nam ciepło jako produkt uboczny, a silnik elektryczny?? Czyli zanim ruszymy i odjedziemy, to pewnie połowa energii pójdzie na ogrzanie wnętrza. Więc jeśli ma być ekologicznie i elektrycznie, to tylko trolejbus;)
proekolog / 91.231.23.* / 2015-01-15 12:02
Kolejny raz mędrcy sponsorowani przez lobby energetyczne próbują nam zrobić wodę z mózgi ,a ja chciałbym zapytać tych mędrców to dlaczego np.Niemcy zainstalowały juz ponad mln,instalacji fotowoltaiki ,podobnie zresztą inne kraje zachodnie a u nas niecałe 1,5 tyś .
Ja już podjąłem decyzję o inwestycji w taką instalację o mocy co najmniej 10 KV i o zakupie samochodu elektrycznego i możecie pisac te bzdury do nie umiejących liczyć i samodzielnie myśleć.
elektryk po szkole / 46.45.107.* / 2015-01-16 21:46
bzdury to waćpan wypisujesz- wymyśliłeś nową jednostkę mocy! :KV. czy to jest może kelwinowolt?
proekolog / 91.231.23.* / 2015-01-15 12:01
Kolejny raz mędrcy sponsorowani przez lobby energetyczne próbują nam zrobić wodę z mózgi ,a ja chciałbym zapytać tych mędrców to dlaczego np.Niemcy zainstalowały juz ponad mln,instalacji fotowoltaiki ,podobnie zresztą inne kraje zachodnie a u nas niecałe 1,5 tyś .
Ja już podjąłem decyzję o inwestycji w taką instalację o mocy co najmniej 10 KV i o zakupie samochodu elektrycznego i możecie pisac te bzdury do nie umiejących liczyć i samodzielnie myśleć.
sopelas / 109.78.100.* / 2015-01-15 17:51
Czlowiek podaje moc w kilovoltach wiec kompletnie nie jest w temacie
elektryk po szkole / 46.45.107.* / 2015-01-16 21:49
a gdzieś wyczytał ze to kilowolty? on podaje w KV ,to chyba kelwinowolty?
proekolog / 91.231.23.* / 2015-01-15 12:01
Kolejny raz mędrcy sponsorowani przez lobby energetyczne próbują nam zrobić wodę z mózgi ,a ja chciałbym zapytać tych mędrców to dlaczego np.Niemcy zainstalowały juz ponad mln,instalacji fotowoltaiki ,podobnie zresztą inne kraje zachodnie a u nas niecałe 1,5 tyś .
Ja już podjąłem decyzję o inwestycji w taką instalację o mocy co najmniej 10 KV i o zakupie samochodu elektrycznego i możecie pisac te bzdury do nie umiejących liczyć i samodzielnie myśleć.
Stach0001 / 83.10.146.* / 2017-11-17 21:49
Może na jednostkach się nie zna ale myśli przyszłościowo:)

Ja podobnie ja kolega mam zamiar założyć sam:) mam działalnośc i działam w branży klimatyzacja, ogrzewanie, fotovoltaika z 10 kW mocy i kupić Teslę X na Firmę w leasing i niech zarabia na siebie:) zasięg 500-600 km w zupełności mi wystarczy.

Tyle się mówi o ekologi a u nas dalej kotły węglowe 5 klasy (które kosztują jak dobra pompa ciepła) a dalej smrodzą, gazu zaraz braknie lub sieci przesyłowe nie będą w stanie zaspokoić zapotrzebowania. Ekolodzy i lobby naftowe boi się że stracą duże dochody:) dlatego tak płaczą
proekolog / 91.231.23.* / 2015-01-15 11:59
Kolejny raz mędrcy sponsorowani przez lobby energetyczne próbują nam zrobić wodę z mózgi ,a ja chciałbym zapytać tych mędrców to dlaczego np.Niemcy zainstalowały juz ponad mln,instalacji fotowoltaiki ,podobnie zresztą inne kraje zachodnie a u nas niecałe 1,5 tyś .
Ja już podjąłem decyzję o inwestycji w taką instalację o mocy co najmniej 10 KV i o zakupie samochodu elektrycznego i możecie pisac te bzdury do nie umiejących liczyć i samodzielnie myśleć.

Najnowsze wpisy