kwant2000
/ 2008-10-01 12:03
/
Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Kilka dodatkowych informacji jak „Park Jurajski” Załatwił stocznię szczecińską. Cz II
Całkowite przerwanie kredytowania przez banki, produkcji bieżącej Stoczni Szczecińskiej Porta Holding SA - od listopada 2001 r. (vide: decyzje polityczne Piechoty, Kaczmarka, Millera, Janika) i to pomimo pomyślnego zakończenia przez Holding 2001 roku - wynikiem dodatnim (około 9,0 mln zł), zakończenia szeregu inwestycji innowacyjnych oraz posiadania majątku trwałego, jak i produkcji w toku o wartości bezwzględnie uzasadniającej kontynuowanie kredytowania na dotychczasowych zasadach (suma bilansowa ok. 3,1 mld zł, w tym po stronie aktywa: majątek trwały ok. 1,0 mld zł, w tym finansowe składniki majątku trwałego w postaci akcji i udziałów ok. 560 mln zł; środki obrotowe około 2,0 mld zł, w tym: zapasy ok. 1,0 mld zł, środki pieniężne w ok. 450 mln zł, a po stronie pasywa: kapitał stały około 430 mln zł; zobowiązania krótkoterminowe 1,8 mld zł; przychody przyszłych okresów około 830 mln zł),
Sprzedaż (za darmo i półdarmo) przez nowy Zarząd stoczni 4 dni po otwarciu przez Sąd postępowania układowego (11 czerwca 2002 - postępowanie układowe zostało otworzone. Sąd stwierdził, że przyczyna kryzysu była poza spółką; księgi finansowe były prowadzone zgodnie z wymogami prawa; program naprawczy miał szansę zrealizowania. Księgi finansowe zawierały bilans i rachunek wyników za rok 2001 zamykający się zyskiem netto na kwotę około 9 mln zł) bez zgody WZA (które 7 maja 2002 podjęło uchwały o dalszym funkcjonowaniu SSPHSA i podwyższenie kapitału zakładowego o około 100 mln USD):
Sprzedaż spółki ASS (100 proc. własności stoczni) Agencji Rozwoju Przemysłu SA za jedną złotówkę, Dalej, sprzedaż dokumentacji technicznej jednostek budowanych przez stocznie oraz know-how i technologii o wartości około 150 mln zł do Stoczni Nowej (SSN) za 300 tys. zł, Dalej, sprzedaż stanów materiałowych magazynów stoczni o wartości 100 mln zł za około 50 proc. ich wartości. Dalej, sprzedaż terminalu paliwowego Porta Petrol SA spółce Prolim (własność barona SLD p. Jędykiewicza) o wartości około 450 mln zł za 160 mln zł