Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Strata PKP Intercity za 2015 r. Prognoza na ten rok też mówi o 50 mln zł straty

Strata PKP Intercity za 2015 r. Prognoza na ten rok też mówi o 50 mln zł straty

Wyświetlaj:
mpmppmpmpmpm / 194.11.22.* / 2016-03-14 12:03
robić stratę na setki milionów to byle ciołek potrafi. I nie trzeba mu za to płacić grubej kasy. Magazynier jak ma manko na 100 zł to leci z roboty - a gościu nie widział problemu w doprowadzaniu przedsiębiorstwa do bankructwa. Ja widziałem wiele firm, które wpakowały się w tarapaty, bo przeinwestowały!!! Nowe inwestycje zżarły je do gołej kości...
ałtor / 188.29.164.* / 2016-03-14 13:08
Czemu nie startujesz na prezesa PKP Intercity? Taki doskonały z Ciebie menadżer, że wiesz lepiej od człowieka, który prywatyzował firmy na londyńskiej giełdzie jak zarządzać więc posadę powinieneś mieć w kieszeni. A tak poza tym - 40mln straty przy jednoczesnej inwestycji na ponad 3,5mld to pestka. Oczywiście większość się zaraz oburzy, że przecież można było nie inwestowac ale jak mają wsiąść do 20-letniego wagonu to psioczą, że stare i nie da się tym podróżować.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
mpmppmpmpmpm / 194.11.22.* / 2016-03-14 12:03
robić stratę na setki milionów to byle ciołek potrafi. I nie trzeba mu za to płacić grubej kasy. Magazynier jak ma manko na 100 zł to leci z roboty - a gościu nie widział problemu w doprowadzaniu przedsiębiorstwa do bankructwa. Ja widziałem wiele firm, które wpakowały się w tarapaty, bo przeinwestowały!!! Nowe inwestycje zżarły je do gołej kości...
ałtor / 94.197.121.* / 2016-03-14 12:49
Czemu nie startujesz na prezesa PKP Intercity? Taki doskonały z Ciebie menadżer, że wiesz lepiej od człowieka, który prywatyzował firmy na londyńskiej giełdzie jak zarządzać więc posadę powinieneś mieć w kieszeni. A tak poza tym - 40mln straty przy jednoczesnej inwestycji na ponad 3,5mld to pestka. Oczywiście większość się zaraz oburzy, że przecież można było nie inwestowac ale jak mają wsiąść do 20-letniego wagonu to psioczą, że stare i nie da się tym podróżować.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
hmmm335 / 89.250.203.* / 2016-03-14 11:58
49 zł za każde rozpoczęte 300 km... Na każdej trasie. Wsiadasz, płacisz. Pociąg posiada np 6 wagonów. 2 pierwsze klasy bezprzedziałowe- dla tych, co zarezerwowali wcześniej. 2 kolejne wagony, to 2 klasa- tu albo przedział, albo bezprzedział. Dla tych, co zarezerwowali później. 5 wagon- 1/3 niepełnosprawni, 1/3 WARS, oraz 1/3 przewozy rowerów i dużego bagażu. 6 wagon- dla spóźnialskich i konduktorów. 3 przedziały - 1 dla konduktorów, 2 po 149 zł dla łącznie 12 osób, oraz pół wagonu miejsca jak w samolocie, wąskie, 5*10 rzędów. I tyle. Więcej wpuścić nie można.

2 konduktorów, czujki na miejscach. Brak jakichkolwiek ulg. Sprzedaż z biletów musiałaby przekroczyć średnio 16 000 zł za kurs na 300 km. Czyli w 1 stronę polski 1 pociąg generuje przychód 32 000 zł.

Słuchajcie - pełne pociągi, ludzie zadowoleni. Wystarczy chcieć.
Co z pendolino ? Tak samo. Po prostu wszystko po 49 zł. I tyle. A nowe pociągi robione byłyby pod specjalne zamówienie wnętrza.

Słucham, jak wam się podoba pomysł ? Bo wg. mnie nikt już by się nie bawił w prywatne autobusy itp...
asdsadew323wd / 91.208.10.* / 2016-03-14 12:21
Czyli jak dojeżdżam 20km spod Warszawy to też mam płacić 49zł za każde rozpoczęte 300km? Debil
juk / 83.21.78.* / 2016-03-14 11:51
Pociągi mają być dla wszystkich skoro się kupiło pociąg dla bogaczy to niech sobie jezdzi kierownictwo tej spółki ich stać
rokoko / 83.23.26.* / 2016-03-14 11:47
Bo są za drodzy.Bilet normalny PKP osobowy do Poznania kosztuję o koło 50zł.A Intercity woła sobie od 150 zł do 350zł.Nie wiem czym to jest uwarunkowane.No i tak afera z pluskwami w pociągu.Zwykłe wagony osobowe a ceny astronomiczne.Rozumiem gdy by tyle kosztował bilet w pendolino.Ale w syfie intercity.Kible zaszczane i prak papieru o wodzie nie wspomne.No i konduktorzy jak by ci wielką łache robili że pozwola jechać ci.Nazwa powinna brzmieć Interbrud.Najlepsze były wagony piętrowe.Ale już nie jeżdza.
___podróżnik / 94.158.224.* / 2016-03-14 11:46
??? Dlaczego zniknęły tanie połączenia kolejowe ??? Nie wszystkim aż tak bardzo si spieszy i nie wszyscy muszą mieć barek przy fotelu. A mówiąc wprost: nie wszystkich stać na nowe fanaberie PKP. Dlatego wygrywa Polski Bus.
rent / 83.24.0.* / 2016-03-14 11:46
Wszystkie te państwowe odprawy,nagrody,premie są złą motywacją i lepiej byłoby dać godziwe pensje pracownikom, zapewnić im satysfakcję i rozwój zawodowy. JPII mówił,że ziemia jest w stanie wyżywić każdego człowieka a jednak niektórzy żyją na granicy ubóstwa. Niektórzy pracują całe życie,harują i także żyją ubogo.
ten zenek / 188.146.0.* / 2016-03-14 11:46
A dyliżansem jeździć nie łaska ?
kuba112 / 37.47.6.* / 2016-03-14 11:45
tak, w kasie na dworcu sie nie da kupisc biletu, bo mowia ze nie ma miejsc, a potem sie wchodzi do pociagu z mysla o zakupie biletu u konduktora i siedzeniu w warsie np a tu sie okazuje ze jest pelno pustych miejsc i w drugiej klasie i w pierwszej, i to na dworcu w krakowie, chcac jechac pendolino do warszawy ja tak mialem i slyszalem od wielu ludzi ze tez tak mieli, potem sa straty...
ryszardZmisia / 5.172.247.* / 2016-03-14 12:08
Dla procentu...
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
adam-1 / 89.65.189.* / 2016-03-14 11:44
Czego nie dotknąć po tej upadłej na szczęście partyjce platfusów ,,,,,,, wszystko spieprzone !
Tak rządziły te "elity" ! Nie dziwię się że PIS tak dokładnie "czyści " to badziewie po
platfusach we wszystkich większych spółkach ! Jak mogło być nam Polakom
dobrze pod "rządami " tej bandy kolesi, nieuków , leni !
pjk111 / 78.9.5.* / 2016-03-14 11:44
Szkoda, że nie pokazaliście wyników finansowych we wcześniejszych latach. Szczególnie w latach, w których rządził PiS kiedy zamiast 50 mln zł strat było 50 mln zł zysku!
homman / 217.99.5.* / 2016-03-14 11:44
Ostatnio straciłem pracę i jeździłem dużo komunikacją miejską. ANI RAZU NIE JECHAŁEM P*********** dlaczego? Wracam z wawy chce kupić bilet. Nie da się. Rezerwacja godzinę i 12h przed odjazdem albo 500pln u konduktora. Ogólnie ceny są chore. 150pln minimum. Dla porównania Polski bus kosztuje mnie przeważnie 20 30 pln gdzie bym nie jechał do tego kanapeczka, soczek itd. Różnica czasu? godzina mnie nie zbawi. Za p*********** podzienkuje
Roma180 / 82.196.42.* / 2016-03-14 11:42
"Od 2014 w PKP Intercity pojawiło się 20 nowiutkich składów Pendolino, 20 świeżych Dartów z bydgoskiej Pesy i 20 pociągów Flirt, wyprodukowanych przez konsorcjum Newagu i Stadlera. Za Pendolino PKP Intercity zapłaciło 400 mln euro, za Darty nieco ponad 1 mld zł, a za Flirty – 1,15 mld zł."

400 mln euro to (po ostrożnym kursie 4,2 PLN) 1,680 mld zł czyli 1 mld i 680 mln

20 Dartow - 1 mld
20 Flirtów - 1 mld i 15 mln
20 Pendolino - 1 mld i 68 mln, czyli 1 mld i 0,68 mld

Pytanie czy straty można byłoby uniknąć, przez nabycie dobrych polskich pociągów zamiast super drogich Pendolino. Gdyby np. zamiast Pendolino kupiono jeszcze 20 Dartów straty nie byłoby w ogóle. Zamiast tego 0,18 mld (18 mln zysku).
Waldek 64 / 77.253.176.* / 2016-03-14 11:42

O tym, że PKP Intercity odnotuje za zeszły rok stratę, było wiadomo od miesięcy. Gorzej, że – jak wynika z prognoz przewoźnika – potężna strata będzie i w 2016 r. Z dokumentów, które widział money.pl wynika, że będzie ona wynosiła 50 mln zł na minusie.

Hm, ciekawe.zastanawiam się, czy może być strata 50 mln zł na plusie ?

Najnowsze wpisy