w-wka
/ 5.174.109.* / 2014-02-11 22:00
Zdecydowanie odradzam by cokolwiek powierzać TAX CARE.
Nie miałam w planach współpracy z nimi, ale przy zakładaniu konta w Idea Bank polecono mi księgowość. Miły, kompetentny pan przedstawił mi pulę korzyści: własny specjalista, księgowa, menadżer, profesjonalna pomoc dla początkujących przedsiębiorców, połączenie z bankowością. Za to 189 zł (tu warto wspomnieć, że netto, więc + 23% VAT). Było miło, rzeczowo ale tu się skończyło.
Po 10 dniach (mój kolega czekał trzy tygodnie) skontaktował się ze mną specjalista i teoretycznie dowiedział się o wszystkim (jak wygląda sprawa z ZUSem (przechodziłam z ubezpieczenia w KRUSie), czym się zajmuje itd. Niestety, panu specjaliście nic te wiadomości nie dały. 18 grudnia okazało się, że mam do zapłacenia 1100 zł podatku dochodowego (połączenie z bankowością nie działało, księgowa nie wiedziała, czy zapłaciłam składki więc ich nie odliczyła; faktura która miała zostać ujęta w dochodach za listopad wskoczyła na październik itd). Specjalista na moje pytanie dlaczego tak dużo sam zauważył, że musiało dojść do jakiejś pomyłki, ale sprawy do dziś dnia nie wyjaśniono. W ramach pocieszenia powiedział, że mam jeszcze dopłacić za ZUS za październik (co jak się okazało później, gdy sprawdzałam na własną rękę, było nieprawdą). Chciałam się z kimś spotkać w oddziale ale na telefon ani w oddziale na Królewskiej w Krakowie ani w BOK nie sposób się dodzwonić.
Do tego doszły inne problemy: nie przesłali mi informacji o podatku dochodowym w terminie, w tym miesiącu nie przygotowali składek za ZUS, połączenie z bankiem uzyskałam po 2.5 m-ca walki, mój specjalista został odwołany a na kontakt z następczynią musiałam czekać 6 dni (akurat wtedy gdy przygotowuje się dokumenty do księgowości), o podanie nazwiska księgowej na którą miałam adresować dokumenty zostawiane w oddziale dopraszałam się trzy miesiące, mimo podania służbowego nr telefonu dzwoniono na mój prywatny (mój kolega miał podobny przypadek tylko z mailem), czas oczekiwania na odpowiedź to czasami nawet cztery dni, brak możliwości zgłoszenia "na gorąco" problemów ze specjalistą… Można wymieniać i wymieniać!
Napisałam reklamację oczekując jakiejkolwiek reakcji. Dostałam odpowiedź: na pięć poruszonych przeze mnie spraw pani Sara Mączyńska, pełnomocnik TAX CARE, odniosła się do dwóch. Pozostałe zostały ujęte w sformułowaniu: "nie wykazano uchybień w działaniach współpracujących z Panią". Skoro tak, to cóż powiedzieć: standardy TAX CARE są porażająco niskie.
Ale trzeba zauważyć, że przypominają sobie o kliencie, gdy zbliża się termin płatności faktury. To nawet smsa z przypomnieniem się dostaje! ;-)