Forum Polityka, aktualnościGospodarka

To niemal pewne, Przewozy Regionalne zbankrutują. Co dalej?

To niemal pewne, Przewozy Regionalne zbankrutują. Co dalej?

Wyświetlaj:
rrddr / 78.31.89.* / 2011-08-18 19:02
Dlaczego rząd wydaje na tory jedną ósmą tego co na drogi. Czyż nie powinno być odwrotnie? Kolej jest bardziej ekologiczna niż samochody. Tym bardziej, że w polsce do pracy jedzieprzeważnie sam kierowca. Miejsca pasażerów w samochodach są wolne.
Kolej powinna być priorytetem, ale niestety. Jeśli rząd rozwinie transport kolejowy, by był dogodny dla obywatela to ludzie zaczną jeżdzić koleją, a rząd straci na akcyzie z paliwa. Dlatego w polsce kolej istnieje, ale państwu zalaży by nie była dopasowana do podróżnego. Podróżny ma kupić sobie samochód w którym wliczone jest cło, ma kupić paliwo w którym wliczona jest akcyza, zapłacić za autostradę i potem niech sobie jedzie do pracy. Pozdrawiam; kolejarz.
Eset / 31.174.171.* / 2011-08-19 18:16
Dziękuję za opisanie całej prawdy o oszczędzaniu i ekonomii. Liczy się tylko zysk kosztem wszystkiego. Tylko po co?
niecierpiący cwaniaków / 77.255.140.* / 2011-08-18 18:40
Niech lecą na pysk z tymi działaczami na czele. Mają to jak w banku.
Nie pozwolić tylko nachapać się.
Rozwiązać, powołać mać, jedną spółkę i wynająć mądry (nie partyjny ) zarząd.
tuz / 212.244.51.* / 2011-08-19 08:36
Typowy przykład nieracjonalnego myślenia. A kto ma powołać ponadpartyjny zarząd spółki? Politycy?
nicołaj / 88.199.105.* / 2011-08-18 19:58
Racja. Najlepiej zaorać i rozpisać przetargi na obsługę tych linii. Jak można jechać z tą angielską firmą autobusami za kasę mniejszą niż pkp przewozy to tu się znajdą chętni.
"wilczy bilet" dla kolejarzy / 83.238.150.* / 2011-08-18 15:39
No i "gucio".
djey / 212.129.94.* / 2011-08-18 15:08
polaczyc kolej w jedna calosc wypie...yc darmozjadow dyrektorow ich sekretarki i zastepcow - zrobic jeden zarzad max 20 osob uproscic przepisy..
do 2 lat wszystko wraca do normy potem zaczyna zarabiac
tak jak jest to w czechach

ps. pozdro dla zlodzieji z rzadu :)
Orzech84 / 193.0.242.* / 2011-08-18 15:04
Tak jest sprywatyzować całe PKP to jedyne rozwiązanie
wlm / 77.254.126.* / 2011-08-18 15:02
przewiezienie 300 000 osób kosztuje ponad 1,8 miliarda
czyli po 6000 rocznie. Taniej byłoby kupić każdemu klientowi samochód
a kolejarze mogliby robić coś pożytecznego
realizsta / 83.15.9.* / 2011-08-18 14:42
Sprzedać DB i będzie po kłopocie....
qba_pl / 81.15.192.* / 2011-08-18 13:40
skoro twierdzą, że w 2013 roku może już nie istnieść PKP PR. Nie zalezy im na firmie tylko na pieniądzach "już". Trzeba być bez wyobraźni
Thing / 31.174.162.* / 2011-08-18 13:18
Właśnie o to chodzi, żeby doprowadzić je do jak najgorszej kondycji finansowej i za czapkę śliwek sprzedać Niemcom.
kedyw / 91.94.86.* / 2011-08-18 14:49
A tumanią, że jesteśmy wolni. Specjalnie ma upaść, zeby wszystko oddać obcym.
pajchiw / 2011-08-18 14:48 / Tysiącznik na forum
I???
Skoro my sobie nie radzimy - bo to przecież zostało wielokrotnie udowodnione - to może jednak lepiej, żeby zarządzali tym Niemcy?
My się będziemy kłócić jeszcze przez lata, zanim coś zdecydujemy sensownego...
kedyw / 91.94.86.* / 2011-08-18 14:51
Polską rządzą obcy, dlatego w ich interesie działają. Wiadomo, kogo popiera obecny rząd i dlaczego.Prawdziwych Polaków się ośmiesza lub likwiduj epo cichu...
pajchiw / 2011-08-18 14:58 / Tysiącznik na forum
Zasad jest stara jak Chiny - "popieraj idiotów poza swoimi granicami niszcz we własnym kraju". I pod tym względem się z Tobą zgadzam. Takie zachowanie widzę u naszych "przyjaciół" na wschodzie i zachodzie.
Niemniej - my sami, bez dotacji UE (nie istotne, że z naszych pieniędzy) - nie robiliśmy i nie robimy kompletnie NIC. Kłócimy się o każde gówno i o to kto ma więcej racji, a problemy i robota leży. już pomijam wbity w naszą mentalność przez komunę skrajny oportunizm, bo to patologia... Potrzebne nam koleje - jak każdemu krajowi, jako alternatywa dla dróg - jeśli sami nie potrafimy to oddajmy to komuś kto potrafi. Sensowny przetarg eliminujący prawdopodobieństwo oszustwa też da się zrobić - ale kurde, róbmy coś ...
kicek6969 / 62.21.9.* / 2011-08-18 12:59
Z wyników finansowych wygląda, że każda spółka z grupy PKP zaczyna pracować na swój rachunek. PLK robi remonty torowisk, PKP intercity dobrze zarządzana zarabia (martwi mnie tylko to że dużo wyremontowanych wagonów ostatnio stało na bocznicach zamiast zarabiać) na jeździły stare. PKP Cargo zarabia rozwija się, TK telekom tyle lat nie wiedziała co ze sobą zrobić, Mają duży potencjał infrastrukturę tak rozbudowaną, że nie jeden operator im może pozazdrościć. Od momentu zmiany prezesa wszystko zaczęło się zmieniać zaczynają pracować na swój zysk. PKP informatyka, że zaczyna zarabiać. Pamiętam jeszcze 2-3 lata temu strona tej firmy wyglądała jak zrobiona przez gimnazjalistę na zajęciach informatyki. Zajmowali się tylko obsługą informatyczną kolei, teraz to jest po prostu firma informatyczna i z tej dziedziny szuka klientów, Nie jest tak jak wcześniej że miała jednego kl PKP.
zniesmaczony / 83.238.152.* / 2011-08-18 12:47
młody, wykształcony dziennikarz z dużego miasta i po maturze giertycha napisał:


nie pociągnie dłużej niż półtorej roku
skubidubi / 78.133.163.* / 2011-08-18 12:30
A co mnie obchodzi co będzie z koleją i kolejarzami? Jeśli spółka zbankrutuje to trudno. Rynek nie znosi próżni i przewoźnik się znajdzie. A jeśli będzie drożej to trudno - przynajmniej będzie realna cena a nie przekręty z dotacjami, związkami i innymi socjalistycznymi wynalazkami.
Wacuś Majster Upadłościowy / 94.76.206.* / 2011-08-18 12:22
POdupadłe LEMINGI i wykOOlejone NOŁLAJFY -- banda rudego picera coraz bliżej NICZEGO -- co mohery w pocie czoła odbudowali przez pól wieku, POsrańcy przełajdaczyli na dzień dobry.
wifi / 81.210.87.* / 2011-08-18 12:12
Ile to jest "półtorej roku"?

Najnowsze wpisy