Forum Polityka, aktualnościKraj

Turystyka medyczna szansą dla naszej służby zdrowia

Turystyka medyczna szansą dla naszej służby zdrowia

Wyświetlaj:
Maciek n. / 77.113.50.* / 2013-04-25 18:51
Dyrektywa przyspieszy nakłady na promocje, moze i publiczne placowki wykorzystaja szanse i przygotuja sie do zagranicznych pacjentów w ramach turystyki medycznej. na pewno moga tez nawiazac wspolprace w firmami ktore pozyskuja pacjentow zagranicznych jak Tourmedica.pl, medical travel business czy MediHealth, zawsze to jakis dodatkowy kanał...
Cesio / 89.74.234.* / 2013-05-07 15:29
Panie Macieju ma Pan rację. Placówki mogą nawiązać współpracę z firmami które pozyskują zagranicznych pacjentów, ale powinny również bardzo uważać na tych pośredników, którzy niby dostarczają pacjentów do klinik/szpitali. Po pierwsze u tych kiepskich pośredników kwestia przystąpienia do programu często obarczona jest wysokimi i ukrytymi opłatami (np. w postaci przygotowania sterty niepotrzebnych i kosztownych tłumaczeń, co jest absurdem). Po drugie faktem jest, że pośrednicy często podsyłają pacjentów do placówek/klinik tam gdzie wynegocjowali najwyższą prowizję - często nie zważając nawet na czynniki wyboru jakimi kieruje się sam pacjent (tzw. wciskanie oferty medycznej i namawianie na inną, ten sam mechanizm co w turystyce), a po trzecie należy uważać podpisując umowy na współpracę z takim pseudo agencjami o prowizję - prowizja powinna być JEDNORAZOWA na pojedynczą procedurę medyczną, a nie na samego pacjenta, za którego w przypadku ponownego skorzystania ze świadczeń medycznych klinika będzie musiała każdorazowo odprowadzać kosztowne "myto".
Piotr~wroc / 89.74.234.* / 2013-04-19 16:24
Można przypuszczać, że zainteresowanie turystyką medyczną i leczeniem w Polsce po wejściu w życie Dyrektywy UE w sprawie transgranicznej opieki zdrowotnej znacznie wzrośnie. Polskie ośrodki służby zdrowia (prywatne jak i również publiczne) już teraz powinny rozpocząć przygotowania do kompleksowej obsługi zagranicznych pacjentów, w tym do opracowania własnej metodologii reklamy i promocji placówki, pozyskania pacjenta, logistyki związanej z przyjazdem i obsługą na miejscu. Oczywiście istnieje na rynku kilku pośredników, ale w celu osiągnięcia zysków długoterminowych i minimalizacji kosztów (gdzie prowizje sięgają 10-15% brutto) placówki, a szczególnie te nastawione na pacjentów zagranicznych powinny samodzielnie zając się tym procederem. Warto postawić na właściwe formy reklamy i promocji w Internecie i lokalnie na rynkach zagranicznych. Ciekawe informacje o turystyce medycznej można znaleźć na serwisach internetowych, np.: turystyka-medyczna.com, medi-tour.pl, medical-tourism-poland itp

Najnowsze wpisy