Witam
stany pod kreską, chiny pod kreską - my raczej nie będziemy dzisiaj gnać pod prąd, z racji tego racji, że do zakończenia półrocza, jest jeszce kilka dni i wszystko można nadrobić, w odpowiednim czasie. Powstaje jdnak pytanie, czy już wcześniej nie osiągnięto pozimów, potrzebnych do zakończenia kwartału....i teraz czeka nas powolny zjazd ....wszystko będzie jasne za 4 dni...
Zielonego życze...
2007-06-26 07:46:17
Stalexport blokuje budowę dróg
W promieniu 30 kilometrów od autostrady A4 Kraków - Katowice nie można budować dróg krajowych ani znacząco podnosić standardu tych już istniejących. Grozi to odszkodowaniem dla Stalexportu - informuje "Gazeta Wyborcza".
Dziennik dotarł do aneksu z 21 marca 2005 roku do koncesji na eksploatację autostrady A4 Kraków - Katowice, który rząd podpisał z firmą Stalexport Autostrada Małopolska SA, koncesjonariuszem płatnej autostrady A4. Wynika z niego, że każda droga krajowa, także dopiero planowana, znajdująca się w promieniu 30 kilometrów od A4 jest "konkurencyjną drogą równoległą".
Aneks wylicza, jakie prace można prowadzić na konkurencyjnych trasach, ale warunek jest jeden: "wyżej wymienione prace nie poprawią średniej przepustowości lub znacząco nie skrócą okresów podróżowania takimi drogami lub na ich odcinkach". Inaczej skarb państwa będzie musiał płacić firmie odszkodowanie.
Tym samym - pisze "Gazeta Wyborcza" - nie ma szans, by w najbliższym czasie Olkusz z Krakowem, między którymi średnio dziennie porusza się nawet do 25 tysięcy pojazdów, połączyła dwupasmowa droga, jaka prowadzi z Olkusza na Śląsk.
Przedstawiciele Stalexportu zapewniają, że klazule tego typu są standardowymi zapisami stosowanymi w umowach koncesyjnych. Pod aneksem do koncesji widnieje podpis Jana Kurylczyka, ówczesnego wiceministra infrastruktury z SLD.