MM333
/ 79.189.8.* / 2013-07-10 12:31
Proszę zapoznać się z Systemem Halal,Koszer i dopiero wyrazić swoją opinię
niżeli zważać na opinie pseudo ekspertów, którzy zapewne nie są obiektywni wśród nich znajdujący się Prof. A. Elżanowski.
Nie interesują nas "eksperci", którzy ani razu nie odwiedzili ubojni, opierający swoje opinie wyłącznie na amatorskich filmikach internetowych.
Chcielibyśmy usłyszeć lub przeczytać opinie ekspertów od śmierci i życia, np. anestezjolodzy. każdy zapytany anestezjolog był za ubojem religijnym (bez ogłuszenia) dlatego proszę przeczytać artykuł do końca.
Z drugiej strony, jak można nazwać rozwalenie czaszki pistoletem przed rozpoczęciem uboju czy też porażenie prądem wraz z utopieniem w elektrolicie, ubojem humanitarnym?
Po przeczytaniu artykułu,
www.wiadomosci24.pl/artykul/uboj_rytualny_a_cierpienie_zwierzat_256847.html
na pewno będziesz miał inne zdanie, jeśli jesteś przeciwny temu typowi uboju.
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75478,14244701.html#ixzz2YdNjbBz2
Uważa się, że System Halal stojąc obok norm żywności ekologicznej oraz kontroli punktów krytycznych stanowi pomost pomiędzy Praktykami Dobrego wytwarzania a HACCP. Co więcej reguluje również humanitaryzm w pozyskiwaniu surowców pochodzenia zwierzęcego oraz stoi na straży produkcji żywności zdrowej, bez domieszek wątpliwych składników i półsurowców (afera z koniną) czy dodatków. Co więcej bardzo ostrożnie podchodzi do kwestii modyfikacji genetycznych roślin i zwierząt , które mogą przysparzać niepotrzebne cierpienia zwierzętom oraz z dużą uwagą kontroluje metody uboju - również dbając bezpośrednio o humanitarny ubój a tym samym o lepszą jakość mięsa. W swojej pierwotnej formie System Halal powstał 1400 lat temu wraz z początkami Islamu. Jak się powszechnie uważa jest to jedna z pierwszych pełnych ‘’norm’’ regulująca powstawanie zdrowej żywności oraz określająca w szczegółach kontakt ze środkami szkodliwymi. Normy islamskie zabraniają również znęcania się nad zwierzętami i spożywania mięsa zwierząt, które fizycznie lub psychicznie cierpiały podczas uboju. W prawie zwyczajowym Islam jasno określa ogólny stosunek ludzi do zwierząt, zabraniając męczenia ich i niszczenia otaczającej nas przyrody. Zabronione są także walki zwierząt, ich wzajemne szczucie itp. Muhammed (SLW) rzekł mawiać: „Kto jest miły, humanitarny dla stworzeń Boga, Bóg będzie miłosierny dla niego”. Islam uznaje, że zwierzęta posiadają duszę, (nieco inną od ludzkiej) oraz, że posiadają pewien stopień uczuć.
Relatywnie niedawno nauka pokazała, że również u zwierząt funkcjonuje odczuwanie podobne do ludzkiego. Odkryto, że zwierzęta mogą „mentalnie” cierpieć. Odkryto, podobnie jak w mózgu człowieka uwalnianie związków o nazwie endorfiny związanych z emocjami, stresem czy bólem powodowanym np. poprzez różnorakie konflikty stadne, polowania, warunki utrzymania itp.
Halal to definicja ogólna na coś dozwolonego przez prawo islamskie, zawiera się w nim pojęcie tayyib czyste pożywienie, zdrowe i bezpieczne. Najtrafniejszym i najbliższym określeniem Halal dla Zachodu jest organiczna, ekologiczna żywność. Halal oznacza także produkty wolne od szkodliwych substancji (konserwantów, hormonów) mogących szkodzić zdrowiu człowieka oraz produkty zwierząt wolnych od nadmiernych cierpień. Istnieje wiele hadisów (przekazów słów Proroka Muhammeda) odnośnie dobrego traktowania zwierząt wraz z metodami uboju oraz słów Koranu uważanego za słowo Boga odnoszące się z szacunkiem do zwierząt, oraz szacunku do przyrody (zbyt przemysłowy tucz zwierząt drastycznie degraduje środowisko naturalne powodując poza cierpieniami niszczenie przyrody, co jest zakazane w Islamie). Dla ciekawostki warto przytoczyć Hadis, w którym osoby towarzyszące Muhammedowi zabrały z gniazda małe pisklęta. ‘’Złapaliśmy młode i nieśliśmy je ze sobą a ich matka podążała za nami szybując i piszcząc nad naszymi głowami. Gdy powrócił prorok, ujrzał szybującą nad nimi matkę. Zrozumiał co się wydarzyło i rzekł: Kto dręczył tego ptaka odbierając mu młode? Zwróćcie je’’!.
Islam stoi na stanowisku, że zwierzęta są czymś więcej niż tylko pokarmem czy surowcami przetwarzanymi w pokarm. Jednakże w nowoczesnych gospodarstwach zwierzęta dziś traktuje się często jak maszyny produkcyjne, utrzymując i hodując je w zbyt małych pomieszczeniach, co jest spowodowane zwiększeniem liczebności hodowli. Naraża to jednak zwierzęta na dodatkowe, często ogromne cierpienia. Islam zabrania powyższego traktowania oraz innych praktyk sprawiających ból zwierzęciu. W systemie Halal nie powinno się nawet przycinać dziobów ptakom, pozbawiać rogów krów, czy znakować bez znieczulenia. Także produkty zwierzęce jak mleko, jajka nie mogą pochodzić od zwierząt, które cierpiały, tj. na przykład od krów trzymanych w małych ograniczających ruch boksach i ze sztucznym podtrzymywaniem laktacji, co powoduje przecież zbytnią eksploatację zwierzęcia i jego cierpienie. Duże stłocze