Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

Ukraina znów ciąży akcjom na GPW. Czy historia się powtórzy?

Ukraina znów ciąży akcjom na GPW. Czy historia się powtórzy?

Wyświetlaj:
synonim / 2014-03-11 21:15 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum
Czy Soros biorąc puty kierował się tym oto astro-sygnałem?:

muppet show / 78.8.71.* / 2012-12-13 11:46
ale USA jest juz w bessie od września 2012
Etermit / 2014-03-11 21:13 / Tysiącznik na forum
Suma łączna aktywnie latających maszyn firmy Airbus na dzień 21.02.2014 wynosi 7.103 samoloty (modele: A300, A310, A320, A330, A340, A350, A380)

Suma łączna aktywnie latających maszyn firmy Boeing na dzień 12.01.2014 wynosi 10.352 samoloty - trzeba będzie pewnie odjąć ten jeden 777 modele: 707, 717, 727, 737, 747, 757, 767, 777, 787)

w samych tylko Indiach i Chinach ruch lotniczy zwiększa się lawinowo, u nas też pomału coraz więcej osób zaczyna latać samolotami
Postępu nie widać / 46.113.66.* / 2014-03-11 21:18
Jak na 6 miliardów ludzi to i tak bardzo mało tych maszyn. Będzie na pewno więcej ale muszą powrócić do idei Concorda bo wleczenie się maszyn rejsowych raptem 900 km/h to żenada.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Etermit / 2014-03-11 21:28 / Tysiącznik na forum
niestety wynika to głównie z praw aerodynamiki, optymalna prędkość ze względnie niskim zużyciem paliwa plus jak największa liczba pasażerów to właśnie około 800-900km/h - jak jest szybciej to spalanie mocno wzrasta

p.s. do tego latają jeszcze Embraery, Cessny i tysiące innych mniejszych samolotów, ale nie mam dostępu do danych o ich ilościach więc się nie wypowiem a informacje z google traktuję z dystansem
dociekliwy / 2014-03-11 22:21 / portfel / Tysiącznik na forum

niestety wynika to głównie z praw aerodynamiki

jesli mnie pamiec nie myli to Concorda nie wycofali ze wzgledu na ekonomie ...
Etermit / 2014-03-11 22:32 / Tysiącznik na forum
no i dobrze pamiętasz, wycofali go bo po wypadku uznano, że jest "zbyt niebezpieczny" i technologicznie przestarzały co oczywiście na tamte czasy było zwykłą bzdurą, ekonomia nie miała dla Concorde żadnego znaczenia bo loty te były ekskluzywne i bardzo drogie i latało się nimi głównie dla czystego szpanu
Etermit / 2014-03-11 22:38 / Tysiącznik na forum
nigdy oczywiście nie leciałem tym samolotem ale z opowieści słyszałem, że w środku było bardzo ciasno i jedynym plusem była cisza po przekroczeniu bariery dźwięku i krótki czas lotu, osobiście uważam, że decydujący wpływ na jego wycofanie miały zamachy z 11 września - po prostu był zbyt szybki

tak naprawdę oficjalnej wersji jego wycofania świat nigdy nie poznał
dociekliwy / 2014-03-11 22:45 / portfel / Tysiącznik na forum

decydujący wpływ na jego wycofanie miały zamachy z 11 września

nie wiedzialem ze tak dlugo lataly

jest "zbyt niebezpieczny" i technologicznie przestarzały

no widzisz a ja pamietam ze byl zbyt konkurencyjny na dlugich trasach i wprowadzono ograniczenia halasu przy lotniskach glownie amerykanskich ktorych conkorde nie mogl spelnic i tak powoli jego kariera stala sie nieoplacalna ...

ale pamiec jest zawodna zwlaszcza jak czlowiek sie starzeje ...
Etermit / 2014-03-11 22:53 / Tysiącznik na forum
niewątpliwie konkurencyjny był i gdyby latał na pewno nadal byłyby tysiące chętnych, byłby też zmodernizowany i dużo lepszy no ale czasu nie cofniemy, hałas był bardzo duży i każdy samolot po przekroczeniu bariery dźwięku wytwarza grom, amerykańskie F latają i jakoś to nikomu hałas nie przeszkadza

hałas emitowany w czasie lotu też był oczywiście pretekstem do jego uziemienia, ale pewnie jak to w życiu bywa przede wszystkim chodziło o kasę :)
wszystko się da... / 46.113.66.* / 2014-03-11 21:33
Dobra, dobra a KTO im każe latać na 10 000 metrach? Niech zrobią samoloty pasażerskie latające na 15000 -20000 metrach to opory powietrza nie będą problemem i prędkości rzędu 2 machy supercruise nie będzie problemem ale widać bez wojny światowej postępu w cywilnej technice nie będzie...
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Etermit / 2014-03-11 21:50 / Tysiącznik na forum
to nie jest takie proste jak się wydaje, bo na tej wysokości jest już mniej tlenu i inne jest spalanie, poza tym inaczej musiałby wyglądać kadłub samolotu, sam wspomniałeś o Concorde więc porównaj sobie jego budowę z dzisiejszymi klasycznymi liniowcami, na wyższych wysokościach trzeba stosować silniki odrzutowe, które są znacznie bardzie paliwożerne od dzisiaj stosowanych BPR-ów, jeśli Cię to interesuje to taki krótki opis:

"Silnik turbowentylatorowy podczas pracy zasysa wielką ilość powietrza. Około 15% kierowane jest do kanału wewnętrznego silnika, gdzie powietrze służy do spalania paliwa i chłodzenia komór spalania. Spaliny są mieszane z pozostałym (ok. 85%) powietrzem, sprężonym przez wentylator. Pracujący w zakresie startowym i w fazie początkowego wznoszenia silnik odrzutowy CFM56-3C-1 stosowany na samolocie B737 spala ok. 1 kg paliwa w ciągu 1 sekundy, zaś nowoczesny silnik Trent 1000 na B787, znacznie większy i o większym ciągu, spala ok. 2 kg paliwa. Samolot poruszający się wówczas z prędkością rzędu 300 km/godz. pokonuje w tym czasie odległość ok. 83 m. Powstające spaliny są mieszane z ogromną ilością powietrza, dzięki czemu są one rozcieńczane do znikomych stężeń. W warunkach przelotowych zużycie paliwa jest zdecydowanie mniejsze i zależy od wielu dodatkowych czynników, a więc mniejsze są ilości spalin. Optymalne warunki pracy silnika turbowentylatorowego występują na wysokości około 12 tysięcy metrów"
dziwne że / 46.113.66.* / 2014-03-11 22:04
Ciekawe że nigdy nie latają na 12 tysiów a przynajmniej ja tak nigdy nie leciałem zawsze się szwendali koło 10 tys.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Etermit / 2014-03-11 22:26 / Tysiącznik na forum
tak teraz rzuciłem okiem na flightradar i wysokości przelatujących maszyn są właśnie w granicach 10 do 12 km, sam sobie zresztą możesz popatrzeć
Etermit / 2014-03-11 22:16 / Tysiącznik na forum
no na to pytanie już Ci nie odpowiem, nie mam pojęcia co dokładnie decyduje o wysokościach przelotowych bo pewnie mnóstwo czynników, jak to się mówi zabiłeś mi ćwieka, jutro się zorientuję czy Airbus robił testy spalania na dużych wysokościach i jak one wypadały

p.s jeśli dobrze pamiętam Rolls Royce wydał kilka lat temu specyfikację z informacją o wzroście zużycia kerozyny o około 8% na każde kolejne 1000 metrów wysokości ale teraz tego nie sprawdzę, jutro Ci odpowiem więc zajrzyj
idą jak burza / 164.126.80.* / 2014-03-11 21:08
W 2017 roku rentowność 10-letnich obligacji USA sięgnie 8 proc., prognozuje znany analityk Dick Bove. Obecnie wynosi 2,78 proc.

DB prognozuje 4% już w tym roku.

To może być prawdziwa katastrofa dla USA. Przy takich poziomach Stany nie będą w stanie obsłużyć swojego zadłużenia bez ogromnego dodruku i ucieczki w hiperinflację.
Etermit / 2014-03-11 21:19 / Tysiącznik na forum
martwienie się tym co będzie w 2017 roku to czysta fantastyka, nikt nie wie co będzie za tydzień a co dopiero za kilka lat, ja z reguły planuję życie na około tydzień naprzód i jak mnie rak albo pijany kierowca do tego czasu nie dopadną to uznaję, że jest OK :)
To Za Trudne / 46.113.66.* / 2014-03-11 21:14
Spoko. No ale to dopiero BĘDZIE a taki jeden tutaj ogarnia tylko to co jest TERAZ.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Etermit / 2014-03-11 20:48 / Tysiącznik na forum
jak na czasy krachu i nikomu niepotrzebnej energii przystało:

http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/energa;chce;wyplacic;akcjonariuszom;ponad;500;mln;zlotych,0,0,1493760.html
synonim / 2014-03-11 20:28 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum
Miedź -3,12%
Ropa -1,24%

Złoto +0,60%

Fajnie to wygląda
Etermit / 2014-03-11 20:34 / Tysiącznik na forum
problemem dla światowej gospodarki są nadal zbyt drogie surowce i ropa, może w końcu spekulanci trzymający te dobra choć trochę na moment odpuszczą
Nie ma to jak bezpieczne przystanie w ciężkich czasach / 46.113.66.* / 2014-03-11 20:31
No. Bitcoin też punktuje.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
synonim / 2014-03-11 20:22 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum
Emeryt, jak tam obligacje USA teraz?
synonim / 2014-03-11 20:20 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum
Spadki w USA więc już jutro mitoman "zapomni" zapytać o puty Sorosa
KGHM...co za ŚMIEĆ!!! / 46.113.66.* / 2014-03-11 20:18
KGHM już -50% od szczytów, całkiem jak BITCOIN choć nawet nie bo BTC odbija a śmieć z Polkowic leci pionem w dół za miedzią i Chinami...
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Flsz krasz totalny / 159.205.235.* / 2014-03-11 19:49
General Motors -4,07%.

Przejedzie się na tych zapasach...
Etermit / 2014-03-11 19:54 / Tysiącznik na forum
na szczęście są setki innych marek

już pisałem, moim zdaniem do końca 2014 roku GM juz nie będzie istniał bo popytu na te auta nie ma podczas gdy inne marki nie wyrabiają się z produkcą
Flasz crasz globalny / 159.205.235.* / 2014-03-11 19:47
Krach na ropie przyspiesza, WTI 99,68$ (-1,42%).
Etermit / 2014-03-11 19:49 / Tysiącznik na forum
to akurat dobre info i na takie zawsze czekam, mało kto lubi przepłacać na stacji
Etermit / 2014-03-11 19:45 / Tysiącznik na forum
uważajcie, bo po bardzo zimnym grudniu, styczniu i lutym zima nadal nie odpuszcza, dziś w nocy temperatury mogą spadać nawet poniżej zera a jutro tylko +12 w południe

czekamy na rachunki za ciepło...
synonim / 2014-03-11 19:25 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum
To już teraz wiadomo czemu windowali u nas banki w wig20 - żeby zrównoważyć spadki na kghm

KGHM jest już 50% poniżej szczytów z grudnia 2012 roku, trudno sobie wyobrazić hossę bez tego papieru na GPW

Pierwszy zaczął hossę w 2009 roku i pierwszy skończył ją teraz

Z małych spółek najmocniej latają już śmieci, w 2014 roku najmocniej rośnie petrol i bioton
Jamzlew / 159.205.235.* / 2014-03-11 19:20
Potężny skok oprocentowania, co to niby nie rośnie, na dzisiejszym przetargu w Stanach.

3-Year Note Auction 0.802%, poprz. 0.715%.
synonim / 2014-03-11 19:29 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum

Potężny skok oprocentowania, co to niby nie rośnie, na dzisiejszym przetargu w Stanach

A kogo obchodzi emeryt jakaś aukcja skoro na rynku obligi USA drożeją w tym momencie

Nawet w kryzysowym 2008 roku rentowności 10-latek USA były wyżej niż teraz a ty marszczysz smoczka przy byle podskoku pod 3%
Etermit / 2014-03-11 19:52 / Tysiącznik na forum
kenioli i keniolić będzie bo Szanowna Redakcja Forum daje mu ciągle zielone światło - niebywałe jak trudno jest wymagać zalogowania się do Money.pl, to fenomen wszech czasów
synonim / 2014-03-11 20:30 / portfel / 10-sięciotysiącznik na forum

niebywałe jak trudno jest wymagać zalogowania się do Money.pl, to fenomen wszech czasów

Trolle nielogo napędzają tu wpisy a to jest moneyowi potrzebne najbardziej abyś pociskał jak najczęściej "Odśwież" stronę dla reklam

Proste

Więc zapomnij o wymogu logowania tutaj
Etermit / 2014-03-11 20:43 / Tysiącznik na forum
problem, którego niestety Money.pl nie bierze pod uwagę jest taki, że poziom portalu zszedł przez np takie keniolenie do rangi podrzędnego tabloida, liczniki pokazujące ilość wyświetlonych reklam są dzisiaj coraz mniej brane pod uwagę przez potencjalnych reklamodawców bo każdy wie, że coraz częściej zatrudniane są serwery z programami zajmującymi się owym odświeżaniem

p.s. u mnie dla przykładu nie wyświetla się ani jedna z reklam bo po pierwsze blokuje je ad block a po drugie można sobie zainstalować dowolny płatny program blokujący je całkowicie, czasami nawet wykresy na moment blokuje ale to rzadko, portal wp.pl wysyła nawet straszące komunikaty, żeby odinstalować blokery bo nic od nich nie przeczytam, już się boję hehe :)
Etermit / 2014-03-11 19:17 / Tysiącznik na forum
Za miesiąc leci już druga rocznica Wielkiego Krachu Don Indexa z 13.04.2012

uwierzycie, że to już 2 lata mija? jak ten czas śmiga 8-O

p.s. pisałem na priv do Dona, żeby się do nas odezwał i coś napisał ale od czasu jak się obłowił na krachu to już się jak widać z plebsem giełdowym nie zadaje, słyszałem plotki, że usypał wyspę w Dubaju i teraz pławi się na niej w upale :)
do początku nowsze
1 2 3 4 5
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy