Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Unijne miliardy na polską kolej

Unijne miliardy na polską kolej

Money.pl / 2006-07-24 14:52
Komentarze do wiadomości: Unijne miliardy na polską kolej.
Wyświetlaj:
Spiderx / 87.206.63.* / 2006-08-02 17:22
Szkoda, że dziś już zapomniano o propozycji "TIR-y na tory".
Miała ona kilka konkretnych zalet:
1. Zmniejszenie zużycia dróg krajowych (tranzyt).
2. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego (kierowca TIR-a wypoczywa zamiast jechać po 12-16 godzin).
3. Wzrost obrotów PKP (PKP Cargo dokładniej).
Old Skipper / 83.24.247.* / 2006-07-25 16:19
Dlaczego, u diabła moczymy tak potrzebne gospodarce pieniądze w reanimację trupa PKP. Proponuję zreanimować dyliżanse - można by jeszcze więcej pieniędzy zmarnować, bo to i stacje pocztowe, i zajazdy, i stajnie i wozownie, woźnice, stajenni, stelmachowie, masztalerze... kilkaset tysięcy ludzi można zatrudnicć. Że bez sensu? A po co sens? Ważne, że wykorzystamy "środki unijne", które nawiasem mówiąc sami wpłacamy do Eurokołchozu, tego wora bez dna.
jliber / 212.180.147.* / 2006-07-24 14:52
No i dalej będą wrzucać nasze pieniądze w studnię bez dna. Kolej pasażerska nie ma żadnej przyszłości, w stanach jej historia zakończyła się już ponad 50 lat temu, dlaczego Europa ciągle wywala pieniądze podatników w błoto? Potem się dziwią że są sto lat za USA.
Andre7 / 212.244.100.* / 2006-07-24 18:08
EU to nie USA, inne warunki. Przy znacznie mniejszych odległościach kolej może skutecznei konkurować np. z samolotami. Była kiedyś taka tabela do których miast Polski z Warszawy bardziej opłaca się lecieć samolotem niż pociągiem, uwzgledniajac czas dojazdu na lotnisko, odprawy i czas dotarcia z lotniska do centrum. Wyszło, że czasowo samolot opłaca się tylko do Szczecina i ew. Wrocławia. A nasza kolej to żółw, a nie TGV ..
jliber / 212.180.147.* / 2006-07-25 09:23
No właśnie, EU to nie USA, inne warunki... szczególnie pod względem niezrozumienia wolnego rynku.
Wapniak / 83.28.104.* / 2006-07-26 17:00
Jaki wolny rynek? Rzecz jest w opłacalności kolei, jako takiej i jej perspektyw rozwoju. Jesteśmy z racji położenia geograficznego, krajem tranzytowym i powinniśmy tego pilnować jak oka w głowie /patrz rura/ oczywiście zakładając, że rząd zajmie się rządzeniem na miarę dobrego gospodarza. Tego niestety nam brakuje. Lobby motoryzacyjne jak na razie górą wraz ze wszelkimi ujemnymi skutkami. Jego cała infrastruktura się kręci i ma się b. dobrze.
Już dawno wiadomo o opłacalności tranzytu kolejowego /kontenery, platformy/ i td.
Więc może czas zacząć myśleć, zabrać się do roboty, a nie pleść bzdury o cudownej sile wolnego rynku... Jeżeli zaś jest, trzeba go tym bardziej umieć wykorzystać, a nie tracić czas na jałowe spory, kretyńskie przepychanki i "oczyszczanie narodu" od tyłu!

Najnowsze wpisy