Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Utrata gwarancji za tankowanie biopaliw

Utrata gwarancji za tankowanie biopaliw

Money.pl / 2006-10-31 10:09
Komentarze do wiadomości: Utrata gwarancji za tankowanie biopaliw.
Wyświetlaj:
Adam2 / 212.2.100.* / 2006-11-01 17:44
Szanowni Państwo, dodatek 5% Biopaliwa, pozwala na niewielką poprawę właściwości ON, i dla silnika jest tylko lepiej, ma leprze właściwości smarne, według badań dodatek do 80% biopaliw do ON tylko poprawia właściwości paliwa oraz oddziaływanie na środowisko pracy silnika, jeśli ktoś twierdzi że 20% to przesada to pytanie czy zna właściwości biopaliw i ON.

Podstawowy problem znajduje się gdzie indziej: biopaliwa muszą być dobrej jakości spełniać PN i EN i wtedy 80% dodatku nie jest straszne dla silnika.
Na to szczególnie zwróciłbym uwagę przy p[ompowtryskiwaczach, w pozostałych może być tylko niwielki spadek mocy silnika.

Życzę bezpiecznej i przyjemnej jazdy na biopaliwach :)
x-trade / 194.4.130.* / 2006-11-02 10:12
1. Może rzeczywiście biopaliwa szkodzą nowym silnikom.
2. Każdy pretekst jest dobry by unieważnić gwarancję
JanKS / 2006-11-14 11:21 / Bywalec forum
Stosowanie bio-paliwa (w tym wypadku RME - czyli estru metylowego oleju rzepakowego) do silników było przedmiotem mojej pracy magisterskiej.

Adam2 ma zupełną rację - stosowanie RME do Diesla ZMNIEJSZA zużycie silnika - oczywiście pod warunkiem, że ten RME nie jest czymś (dodatkowo) zanieczyszczony (poza ON oczywiście).
Z punktu widzenia użytkownika, jedyną wadą może być cena i problemy zimą (jak ze "zwykłym" ON letnim).
Producenci opowiadają bzdury, ale ciekawe dlaczego, bo napewno nie z głupoty.
X-trade pewnie ma rację w pkt 2.
Do tego może chcą, aby silniki szybciej się zużywały, bo wtedy trzeba kupić nowy samochód (w każdym razie większość z nas tak zrobi)
Pozdrawiam
J.T.. / 83.8.84.* / 2006-10-31 15:48
Ciekawe- zawsze znajdą się mądrzejsi i nie będą stosować restrykcji albo dostosują silniki i ich sprzedaż samochodów będzie większa, a innni szybko zmienią zdanie. Rynek i konkurencja szybko uczy producentów rozumu !!!
AnJ / 83.238.228.* / 2006-10-31 18:47
Rozum to producenci mają a nie mają go politycy. Chyba nie nastąpiła żadna katastrofa żeby lepsze i tańsze zastępować gorszym i droższym. Gdypy paliwa ropopochodne objąć takimi samymi podatkami jak "niby" biopaliwa to jeździlibyśmy za połowę ceny. A tak będziemy płacić podwójnie i za biopaliwa i za naprawy aut. Tak to w imię interesów drobnej grupki zainteresowanych zapłacimy wszyscy. A jak już ropy braknie ( co zresztą szybko nie nastąpi) to lepiej zgazować węgiel niż robić biopaliwa. Jak zwykle Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.
bizon / 83.12.11.* / 2006-10-31 10:09
Co to znaczy norma emisji EU3, nie znam się na tym, a nie chcę sobie zepsuć silnika.
AT / 83.18.191.* / 2006-10-31 12:05
EU3 inaczej EURO3 to norma emisji spalin wprowadzona przez unię europejską np. http://www.volvo.com/bus/poland/pl-pl/newsmedia/pressreleases/transexpo_SCR.htm

To, jaką normę spalin spełnia Pański silnik, można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu, albo na stronie internetowej producenta.
YarKoS / 83.5.125.* / 2006-10-31 11:51
to nie stosuj biopaliw
rybka / 2006-10-31 13:20 / Tysiącznik na forum
Rzecz w tym, że ponoć przepisy normują, że na stacjach ma być zaznaczone, że w tym dystrybutorze jest ON z dodatkiem biokomponentów, ale nie ma obowiazku mówienia ile ich jest. Dowiesz się dopiero z uzasadnienia odmowy naprawy gwarancyjnej

Najnowsze wpisy