Don Carlos
/ 89.78.94.* / 2011-01-22 12:48
OH! Drodzy Klienci!
Gdybym przemówił Waszym językiem inwektyw i wulgaryzmów, jaki uzewnętrznia się w czasie trudnej rozmowy windykacyjnej to doszedłbym do wniosku, że nie ma już kultury w naszym polskim społeczeństwie. Raz na jakiś czas pojawia się u mnie idea kodyfikacji szeregu informacji jakie Wy Szanowni Klienci prezentujecie starając się zobrazować Waszą trudną sytuację, w jakiej się na chwilę obecną znaleźliście. Rozumiem Wasze rozczarowanie związane z brakiem akceptacji ze strony banków na nierzetelne realizowanie zobowiązań, na które sami wyraziliście zgodę, ale:
1. Pożyczanie pieniędzy zawsze odbywa się w przypadku banków:
a. za opłatą i na procent
b. za okazaniem dowodów Twojej wiarygodności finansowej (lub Twoim oświadczeniem dotyczącym tej materii)
c. za Twoją zgodą i z zachowaniem pełni władz umysłowych (zdolność do czynności prawnych), które potwierdzane są podpisem pod umową
d. na zasadach określonych w umowie i regulaminie, do których masz dostęp przed podpisaniem umowy, jak i po.
2. Spłata zobowiązania:
a. zawsze w terminie określonym w harmonogramie (warunek konieczny dobrej współpracy) – pomyśl Szanowny Kliencie jak Ty poczułbyś się, gdybyś pożyczył pieniądze sąsiadowi 20.000 PLN i on miałby obowiązek oddawać Ci po 200 PLN miesięcznie zawsze 10 dnia każdego miesiąca i pewnego dnia mija termin a sąsiada nie ma, dzwonisz do niego, a on nie odbiera. Myślisz sobie, że może zapomniał i odda jutro? Kiedy Ci się udało do niego dodzwonić odpowiada Ci, że teraz nie ma tych 200 PLN, i że może odda za tydzień, a jak nie to na przyszłą wypłatę. Natomiast Ty 15 dnia każdego miesiąca musisz wypłacać 200 PLN swojemu koledze, który powierzył Ci swoje pieniądze, abyś wypracował na nich większy zysk. Kolega oczekuje 200 PLN od Ciebie – zaufał Tobie, Ty nie możesz mu wypłacić, bo Tobie nie oddał sąsiad.
W przypadku banków mechanizm jest podobny:
Klient LOKATA powierza bankowi 10.000 PLN na 5% w stosunku rocznym
Klient KREDYT pożycza od banku 10.000 PLN na 10% w stosunku rocznym
Bank zarabia 5% + prowizja
Jeszcze jest NBP – klient KREDYT nie oddaje pieniędzy – Bank musi mieć 10.000 PLN dla Klienta LOKATA – więc KNF nakazuje zabezpieczenie tych środków i przelanie 10.000 PLN do NBP na nieprocentowany rachunek i wówczas:
Bank: - 10.000 PLN dla Klienta KREDYT + - 10.000 PLN dla Klienta LOKATA = czyli ponosi stratę - 20.000 PLN
b. zawsze w wysokości jaka została określona w umowie
3. Windykacja należności:
a. zawsze jak się spóźniasz – przecież to nie są Twoje pieniądze Szanowny Kliencie
b. zawsze stanowczo - bo przecież dotyczy to poważnych spraw
Czym jest kultura? Termin ten jest wieloznaczny i określa pewne wytwory ludzkiej myśli – wzory zachowania i myślenia. Czy zatem kulturalnym jest się spóźniać ze spłata zobowiązań? Czy zatem w zgodzie z kulturą jest stosowanie inwektyw i wulgaryzmów w rozmowie z przedstawicielem wierzyciela? Czy nie kulturalnym jest wzywanie do zapłaty długów?
Żaden pracownik banku nie używa wulgaryzmów, nie poniża klienta werbalnie i nie zniża się do poziomu chama, z którym rozmawia.
Szanowni Klienci – wielu z Was to ludzie sumienni, rzetelnie regulujący swoje zobowiązania, jednakże w śród Was są osoby, które próbują udowodnić, że barak zgody ze strony wierzyciela na nieoddawanie długów jest czym nienormalnym, jest brakiem kultury i szacunku.
KAŻDE OPÓŹNIENIE JEST BRAKIEM KULTURY I SZACUNKU, JEST CZYMŚ NIENORMALNYM I CZYM NIEDOPUSZCZALNYM !
Bywają klienci, którzy mają trudną sytuację życiową – to prawda, ale my doskonale wiemy, którzy to są i dla nich mamy przygotowane pewne mechanizmy umożliwiające wyjście z zadłużenia.
TWÓJ DŁUG KLIENCIE KRZYKACZU, KLIENCIE TONU ROSZCZENIOWEGO, KLIENCIE WULGARNY ITP. JEST WYNIKIEM BRAKU UMIEJĘTNOSCI GOSPODAROWANIA I LICZENIA PIENIĘDZY – WIEC TO TYLKO TWOJA WINA!