prawa i sprawiedliwa
/ 79.162.67.* / 2009-05-07 21:41
Popieram... Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma!!! Każdy bank zarabia na Kliencie!!! Bo niby z czego miałby się utrzymać. Dam wam kilka rad dzięki którym mam nadzieję współpraca z Sygna Bank będzie wam się układała lepiej:
1) Przy pobpisywaniu umowy sprawdź jakie załaczniki powinieneś przy tym otrzymać i ewentualnie zgłoś braki.
2) Regulamin jest obszerny dlatogo nikt go nie czyta przy podpisywaniu umowy. Ale jest okres 14 dni na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez ponoszenia wszelkich kosztów, w czasie którego można na spokojnie się z nim zapoznać i ewntualnie odstąpić od zawartej umowy.
3) W miarę możliwości nie spóźniać się z wpłacaniem rat. A jeżeli już się to przytrafi i zostaną naliczone opłaty kane to proponuję nie pomijać ich w następnej płatności bo od tego naliczą się kolejne opłaty.
4) Jeżeli jesteście posiadaczami kredytu odnawialnego Częstogotówka bądź Halogotówka to niezwłocznie po spłacie zadłużenia złożcie oświadczenie o wypowiedzeniu umowy, aby w kolejną rocznicę podpisania umowy nie naliczyła się prowizja roczna za odnowienie limitu kredytowego, która będzie wymagana do spłaty.
5) Jeżeli podpisaliście umowę o kartę kredytową i nie zamieżacie już z niej korzystać to złóżcie oświadczenie o wypowiedzeniu umowy, ponieważ w każdą rocznicę podpisania umowy będzie naliczana opłata roczna za kartę, która nie podlega wycofaniu.-WAŻNE- oświadczenia o wypowiedzeniu umowy nie można złozyć telefonicznie. Musi ono mieć formę pisemną, opatrzona w własnoręczny podpis kredytobiorcy i wysłane na dres Banku bądź fax. Po przesłaniu takiego oświadczenia proponuję również zadzwonić do BOK i upewnić się czy pismo doszło.
6) Jeżeli nie otrzymaliście przedmiotowej karty kredytowej to należy zgłosić to telefonicznie w terminie 14 dni w BOK w celu wyrobienia bezpłatnie kolejnej karty.
7) Nie dokonanie aktywacji karty kredytowej nie zwalnia Klienta z opłacenia naliczonej opłaty rocznej za kartę, ponieważ zależy tylko od jego woli.
8) Przy podpisywaniu umowy zwróćcie uwagę na to czy nie podpisujecie również zgody na objecie jakiegimś ubezpieczeniem (chybaże wyrażacie taką wolę).
9) Sygma Bank ma w swojej ofercie również ubezpieczenia oferowane za pomoca drogi telefonicznej. Jeżeli zadzwoni Konsultant z propozycja takiego ubezpieczenia a wy w trakcie trwania rozmowy wyrazicie wolę skorzystania z opcji tego ubezpieczenia to znaczy, ze zawarliście umowę o to ubezpieczenie i Sygma Bank ma prawo pobierać z tego tytułu opłaty. Prawo polskie przewiduje możliwość wyrażania takiej zgody za pomoca drogi telefonicznej. Jeżeli więc jesteście niezdecydowani to lepiej powiedzcie jasno i klarownie NIE i po problemie. Pamiętajcie również, że w każdym momencie trwania umowy możecie zrezygnować z posiadanego ubezpieczenia przesyłając do banku stosowną dyspozycje. Ale naliczone składki przed złozeniem tego oświadczenia są wymagane do spłaty.
10) Odsetki, no cóż... Jak wszędzie. Nikt za darmo kredytów nie udziela. Ale jasne jest, że im krótszy okres kredytowania tym koszt kredytu jest niższy.
11) Jezeli wpłacacie swoje raty przy kasie w Realu (spłata więcej niż jednego konta kredytowego) to uważajcie, żeby kasjer nie popełnił błędu i nie dokonał wpłaty np. obu płatności na karte Real, zamiast na karte i kredyt odnawialny oddzielnie albo na konto karty kredytowej waszego współmałżonaka itp.
12) Jeżeli dokonacie w danym miesiącu nadpłaty na swoim koncie kredytowym to nie spowoduje to spłacenia raty wymaganej w kolejnym miesiącu a odejmie tą nadpłatę od całego salda zadłużenia powodując skrócenie okresu kredytowania. Także jeżeli w danym okresie rozliczeniowym dokonacie dwóch wpłat to w kolejnym miesiącu płatność i tak będzie wymagana.
13) jeżeli piszecie jakieś pismo do Banku (dyspozycję, czy też proźbę ) napiszcie wyraźnie dane po których bedą mieli możliwość identyfikacji was tj. mię i nazwisko, PESEL, numer umowy.
14) Jeżeli nie dokonacie wpłaty w terminie musicie liczyć się z kontaktem ze stony działu windykacji (monit, telefon) z przypomieniem o powstałej zaległości.
15) Podwyższenie limitu kredytowego nie oznacza nic złego a jedynie to, ze możecie pobrać więcej pieniążków z konta niż dotychczas bądź dokonać zakupów (w przypadku karty) na wyższą kwotę. Jeżeli zaś nie chcecie podwyzszenia limitu, bądź chcecie, żeby został on zmiejszony to należy przesłać dyspozycję zmiejszenia go. Jednak pamiętajmy, ze limit można zmiejszyć jedynie do kwoty aktualnego zadłużenia konta.
16) Jeżeli zmienily się wasze dane teleadresowe aldo np. nazwisko należy zawiadomić o ty bank, by comiesięczne wyciągi docierały bez zakłuceń.
17) Jeżeli zaś w danym miesiącu będzie zbliżał się termin płatności a wyciąg w dalszym ciagu nie przyszedł należy skontaktować się z BOK w celu ustalenia wysokości raty oraz terminu tej płatności.
18) Jeżeli zamierzacie spłacić całe saldo zadłużenia z konta kredytowego należy skontaktować się z BOK w celu ustalenia wysokości zadłużenia na dzień spłaty. Pamiętajmy jednak, ze opłaty takie jak: odse