Forum Forum dla firmKsięgowość

Uwzględnianie kosztów niezakończonych projektów

Uwzględnianie kosztów niezakończonych projektów

młody KS / 83.238.214.* / 2013-10-28 13:18
Witam.

Jesteśmy firmą stricte usługową. Prowadzimy księgi rachunkowe i jesteśmy osobą prawną. Profilem naszej działalności jest prowadzenie badań środowiskowych . Proces usługi trwa ok 3-8 miesięcy po tym okresie jest wystawiany dokument sprzedaży.

Metoda księgowa ustalona w polityce rachunkowości kosztów wygląda następująco:
KOSZT BEZPOŚREDNI związany z danym projektem uwzględniany jest na koncie rozliczeń międzyokresowych 6xx (rozbudowane do poziomu rodzajowego układu kont) WN i po stronie MA 2xx (VAT swoją drogą).

W momencie zakończenia usługi i wystawienia faktury VAT koszty są przeksięgowane na 4xx w układzie rodzajowym WN i na MA zdejmowane z 6xx. Księgowaniem równoległym WN 5xx i ma 490.

KOSZTY POŚREDNIE KSIĘGOWANE w ukłądzie 4xx i 5xx.

Dzięki takiej metodzie wynik bilansowy zawiera jedynie faktycznie poniesione koszty i nie bawimy się w ustalanie zmiany stanu produktów w RZIS.

Czy nasza metoda jest włąściwa ... proszę o odpowiedź

Najnowsze wpisy