Stend12
/ 77.236.26.* / 2010-12-05 21:44
Kruk i Wólczanka wśród najmocniejszych i wartościowych marek rozpoznawalnych również poza Polską (a wchodzą w skład Vistula Group)
"Rzeczpospolita" wyróżniła też "najmocniejsze" i najbardziej wartościowe marki w 12 kategoriach. W rankingu produktów żywnościowych na pierwszym miejscu są Pudliszki, a na kolejnych - Sokołów i Olej Kujawski. W kategorii napojów alkoholowych odpowiednio: Tyskie, Żywiec i Lech, napojów bezalkoholowych: Żywiec Zdrój, Tymbark i Hortex, słodyczy i lodów: Wedel, Wawel i Goplana, a produktów niespożywczych: Apart, W. Kruk i Zelmer.
PKO BP zajął pierwsze miejsce w kategorii finansowej, a kolejne: ING Bank Śląski i PZU. W rankingu mediów i wydawnictw kolejno: TVN, RMF FM i Polsat, a telekomunikacji: Era, Plus i Play.
Najmocniejszą polską marką odzieżową jest Reserved, a kolejne miejsca zajęły Gatta i Wólczanka. W kategorii kosmetyki i higiena pierwsze trzy miejsca zajęły: Luksja, Ziaja i Dr Irena Eris.
Allegro.pl zostało uznane za najsilniejszą markę handlową, a kolejne miejsca zajęły: Royal Collection i Merlin.pl. Według rankingu najmocniejsze marki usługowe to: Nasza-Klasa.pl, Open Finance i Expander.
Ranking przygotował dział ekonomiczny "Rzeczpospolitej". Partnerem merytorycznym była firma Acropolis Advisory przy współpracy z firmą Nielsen. Partnerem głównym przedsięwzięcia jest PKN Orlen.
W tegorocznej edycji zbadano ponad 400 marek. Celem rankingu jest promocja najlepszych polskich znaków handlowych.
Podziel się: