w ciągu 7 dni od zakupu kuchenki gazowe,j mam prawo zażądać nowego towaru??
witam... wczoraj kupilem kuchenke gazowa ( z piekarnikiem elektrycznym)z funkcja termobiegu. przyszedl facet zainstalowal ja i podlaczyl do pradu. i stwierdzil ze w przelaczniku jest jakies spiecie i dlatego termoregulator dziala na wszystkich funkcjach(za kazdym razem wlancza sie wentylator) jest to wada... ale on powiedzial ze to nie jego dzialka... zaugerowal ze mam to oddac na gwarancje. pytanie moje - czy moge nie zgodzic sie na oddanie tej usterki do gwarancji,ale zazadac wymiany na nowa kuchenke ???? jest to prawnie mozliwe ??
jarek77gda
/ 62.111.250.* / 2008-12-04 09:01
jeżeli jesteś osoba prywatna to korzystaj z niezgodności towaru z umowa do 6 miesięcy uznaje się domniemanie ze usterka zaistniała przed sprzedażą. tylko ty wybierasz czy chcesz wymianę towaru czy naprawę (sprzedawca nie ma prawa wybierać za ciebie) jeżeli sprzedawca nie jest w stanie wymienić na nowy towar lub go naprawić(jeżeli wybrałeś ta opcje - nie polecam ) to musi zwrócić ci pieniądze.
Sprzedawca musi się ustosunkować do twojej reklamacji towaru w ciągu 2 tygodni termin ten nie możne ulec wydłużeniu (żadne tam ekspertyzy i tak dalej) jeżeli nie dostanie się odpowiedzi w ciągu 2 tygodni uznaje się ze reklamacja została przyjęta (czyli jeżeli oni piszą ze muszą wysłać do ekspertyzy i zajmie im to np 3 tygodnie to są już przegrani na wejściu nie kłócimy się nie akceptujemy tylko czekamy na zakończenie 2 tygodniowego okresu ponieważ rozpatrzenie reklamacji może mieć charakter tylko pozytywny lub negatywny).
Radze używać specjalnych wzorów zgłoszeń reklamacyjnych - wszystko brać tylko na piśmie dostarczyć osobiście dokument i żądać potwierdzenia odbioru na kopii (w razie problem zawołać policjanta) a i proponuje przeczytać informacje na stronach konsumenckich - w życiu stosuje sie teraz często kruczki prawne i wygrywa ten kto bardziej jest obeznany w prawie.
P.s ja kiedyś musiałem wymienić lodówkę w Avansie strasznie mnie naciskali na naprawę gwarancyjna (nawet umawiali mnie z nimi za moimi plecami -typu przyjedzie ktoś do ekspertyzy a potem dzwoni serwis o której mogą naprawić lodówkę)
Powiem tak gwarancja jest dobra ale tylko wtedy gdy nie można już skorzystać z niezgodności towaru z umowa (ochrona 2 letnie).
W gwarancji nie znajdziecie państwo terminów jakimi są związane serwisy i możecie czekać w nieskończoność.
Natomiast niezgodność towaru z umowa - taka ustawa - podaje konkretne terminy - 2 tygodnie na rozpatrzenie i natychmiastowe usuniecie wady.
Jeżeli jesteś podmiotem gospodarczym to ta ustawa nie dotyczy cie i musisz skorzystać podajże z rękojmi (niestety ten temat nie jest mi znany)