Forum Forum emerytalneInne

W koalicji kompromis. "Za podwyższeniem wieku emerytalnego muszą iść reformy"

W koalicji kompromis. "Za podwyższeniem wieku emerytalnego muszą iść reformy"

Wyświetlaj:
okm / 89.74.157.* / 2012-01-16 13:18
Pytanie do Premiera
Szanowny Panie Premierze Mam 58 lat, jestem mężczyzną, pracuję od 25 roku życia, moje zarobki cały czas oscylowały w okolicach średniej krajowej. Spodziewałem się przejść na emeryturę w wieku 65 lat a statystyczne wyliczenia mówiły, że na tejże emeryturze mężczyzna żyje do 71 roku życia, czyli pobiera emeryturę przez 6 lat. Nie jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę 40 letni okres składkowy przy średnich zarobkach i porównując go do państw o ugruntowanej demokracji. Teraz jednak dowiaduje się, że chce mi Pan zabrać 1/3 z tego, bo chce Pan (Pańscy koledzy) podwyższyć wiek przechodzenia na emeryturę z 65 na 67 lat, czyli mam szanse pobierać ją przez 4 lata. Pytam się, Dlaczego?????? Uważam, że jest to nieuczciwe!
Naszeproblemy / 176.98.126.* / 2012-01-06 12:16
Nie zgadzam się na taki projekt reformy. Uważam, że należy brać pod uwagę również fakt długości stażu pracy poszczególnych pracowników - są ludzie, którzy będą pracować nawet po ok. 50 lat i potem być może 3-10 lat emerytury?
Poza tym jeśli wymagać się będzie, aby pracowali ludzie po 60-tym roku życia najpierw należy się zastanowić kto ich będzie chciał zatrudniać?
Już teraz wystarczy powiedzieć pracodawcy, że ma się ok. 50 lat, i co bardzo możliwe w tym wieku problemy zdrowotne - to kto zechce zatrudnić takich ludzi?
Z czego będą żyć?
Nie mówiąc o tym, że są problemy w służbie zdrowia i najlepiej wychodzi ten kto ma pieniądze i leczy się prywatnie.
Może lepiej płacić składki na prywatne konto emerytalne - przynajmniej jak ktoś straci zdolność do pracy będzie miał uskładane własne parę groszy "na czarną godzinę".
Popieram pomysł PSL odnośnie skrócenia wieku emerytalnego kobiet na których barkach spoczywa w głównej mierze wychowanie dzieci i prace domowe!!!