Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Warto składać reklamacje

Warto składać reklamacje

Money.pl / 2006-06-22 20:41
Komentarze do wiadomości: Warto składać reklamacje.
Wyświetlaj:
Hampelowa / 77.255.196.* / 2010-09-29 19:01
Witam!!!
Walczcie do upadłego - ja musiałam 3 razy składać reklamację, przedłożyć orzecznictwo prywatnej osoby pracującej w Inspektoriacie Handlowym, ale ...opłaciło się! :)
Dzisiaj odebrałam zwrot gotówki.
Trzeba dać sobie troszkę czasu, cierpliwości (wiem, że w ciągu przeciętnego tygodnia człowiek nie ma czasu na takie rzeczy-sama znalazłam go dopiero podczas wakacji), ale opłaca się.
u mnie wyglądało to tak:
1. w butach, kozakach, po 2 miesiącach pojawiły się dziury - tak, wiem, że to brzmi dziwnie, ale naprawdę DZIURY od wewnetrznych stron podeszw.
2. zlozylam reklamacje - oddalili uznając,że źle je użytkowałam (pewnie, przecież w butach na 8mio cm obcasie uprawiałam lekką atletykę :))
3. poszłam do orzecznika z listy inspektoriatu handlowego. (2o zł za orzecznictwo)
4. poszłam do instytucji broniącej praw konsumenckich, zgłosiłam sprawę.
5. sukcesywnie odbierałam pocztę i czekałam na decyzje - dostałam odmowę składania sprawy do sądu, a także prośbę o ponowne zobacznie butów przez orzecznika Ecco. Tym razem chyba orzecznik założył okulary...i otrzymałam zwrot gotówki.

Oszuści jakich mało, ale wyszłam z założenia, że jeśli jest sprawa do wygrania, to trzeba ją pociągnąć do końca. Nie ma co iść na udry, ale akurat tutaj IH zapewnił, że Ecco ewidentnie zawiniło, więc warto udowodnić im, że konsumenci znają swoje prawa.

Pozdrawiam i powodzenia!

W razie pomocy zostawiam maila hampelowa@gmail.com
Wkurzony Jarek / 81.219.82.* / 2010-03-24 18:15
No to ja również dodam swój komentarz. Kupiłem buty w Ecco w listopadzie. W styczniu reklamowałem, gdyż w jednym zamek w bucie już nie funkcjonował a w drugim nie funkcjonował by wkrótce.
Było dużo korespondencji i odwołań. Włączyłem również miejski urząd konsumentów. Nic z tego reklamacji nie uznano. A wymieniony urząd stwierdził że pozostaje wyłącznie polubowny lub zwykły sąd.
Powiem Wam tak. Stwierdzam ze smutkiem. Ustawa konsumencka nie chroni konsumenta i tak naprawdę nie widzę sensu jej istnienia można je jedynie rozumieć jako zbiór norm i zachowań, które nie są wiążące. Jeżeli ktoś mi chce coś innego udowodnić to zapraszam do dyskusji.
Iwona z Torunia / 89.229.7.* / 2009-08-07 20:32
Ja kupiłam w czerwcu 2009 r. sandałki w kolorze złotym,
niestety już pod koniec lipca br. zauważyłam na jednym
pantoflu pęknięcie wzdłuż obcasa (był widoczny trzpień od
fleczka). Zaznaczam, że buty nie były używane co dziennie
ponieważ traktowałam je jako tzw. "okazjonalne". Reklamacji
oczywiście nie uznano !! Pan rzeczoznawca stwierdził, że jest
to uszkodzenie mechaniczne wskutek braku wymiany zużytych
wierzchników "fleczków". KPINA!! Nieraz w swoim życiu zdarłam
fleczki a i czasem załapał się na zdarcie i sam obcas, ale
pęknięcie obcasa z tego powodu nigdy nie nastąpiło!! Dałam do
szewca i po bólu! Wiem, że walka z wiatrakami tzn. z
rzeczoznawcą nie jest warta moich nerwów. Ale WOJAS stracił w
moich oczach bardzo dużo. I oczywiście wszystkich znajomych
uprzedzę przed zakupami w tej firmie...;( Jedynie nie
omieszkam napisać parę słów z "pozdrowieniami" do Pana
rzeczoznawcy i złożenia szczerych gratulacji firmie za
zatrudnianie ekspertów, którzy robią złą robotę dla niej.
malakaj81 / 81.219.20.* / 2009-05-20 13:49
miałem podobną sytuację z ta beznadziejną firmą.
rozleciała mi sie podeszwa w obu butach po 7 miesiącach chodzenia. ich niby rzeczoznawca stwierdził że buty były nadmiernie używane. Podczas wizyty w sklepie powiedziano mi że te buty nie mają żadnej gwarancji i że kartę gwarancyjną mogę sobie wsadzić. Kiedy chciałem złożyć zażalenie z tytułu niezgodności towaru z umową powiedziano mi e to nie ma sensu bo osoba z którą rozmawiałem odpisuje na te reklamacje i że odpisze mi od razu odmownie i żebym poczekał to zaraz mi wręczy odpowiedź.
Ta firma to jakiś żart NIE KUPUJCIE Butów FIRMY ECCO !!!
Henryk / 81.219.32.* / 2006-06-22 20:41
nie warto, poprostu nie kupie obuwia firmy ecco sa drogie i 3 trzy m-ce byly do uzytku sandaly letnie nie dosc ze wada fabryczna to rozpatruje to urzedas ze szczecina negatywnie - szkoda slow jezeli sie nie widzi wady materialowej iz jest to w gestii producenyta tak to jest, jak jest niedouczony personel sklepu i przedstawicielstwo firmy ecco w Polsce, a firma w Dani udaje ze nie zna j. polskiego.
niezadowolony / 83.17.25.* / 2008-12-19 10:03
Masz rację , kupujmy tylko to co nam w danej chwili pasuje a nie to co niby ma być dobrej jakości, jako stały klient kupiłem obuwie "Wojas", niby promocja na cenę około 400zł., można powiedzieć do wycieczek górskich i przejściowe lub jak kto woli do zimowego chodzenia też się nadają. Pękła skóra na łączeniu podeszwy z wierzchem w miejscu gdzie się zgina but podczas chodzenia.Zareklamowałem i co!!?, odpisano że to jest z mojej winy jako użytkownika, (zrozumiałem to tak, że za dużo chodziłem w nich. Firma ta się popsuła w moich oczach i jako stały klient odstępuję od niej.Radzę to uczynić każdemu klientowi który jest niezadowolony. Nie dajmy im zarobić jeśli nas nie szanują.Pisząc na forum możemy uprzedzić innych o braku solidności producentów.
gość / 83.10.253.* / 2006-06-23 15:45
Dokładnie, ja miałam ostatnio to samo z butami ecco. Służyly mi naciągane 6 misięcy, a dałam za nie 495zł. Reklamacji oczywiście też mi nie uznali. Nic z tym nie mogę więcej zrobić. Zła jestem na nich. Na prawdę należy mi się zwrot za nie kasy, ale co mam zrobić.... :(
molajt / 87.96.35.* / 2006-06-24 12:41
Witam,ja też miałam taką sytuację ale z butami wenezia,służyły 2 miesiące i reklamacja nie została odrzucona przez sklep.Nie odpuściłam temetu i oddałam sprawę w ręce rzecznika spraw konsumenta,ten wystosowała odpowiednie pismo do sklepu i teraz czekam na odpowiedź, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.Po rozmowie z rzecznikiem dowiedziałam się,że po takiej interwencji sprawy zostają załatwiane pozytywnie.
gość / 83.10.253.* / 2006-06-25 12:12
mogę prosić o kontakt do takiego rzecznika spraw konsumenta?
gość / 195.187.143.* / 2006-06-27 12:55
już wiem, nie trzeba.... www.uokik.gov.pl
anelka / 83.28.47.* / 2006-06-22 22:54
proponuję przejście z ecco na scholl'a
gość / 83.12.63.* / 2006-12-07 20:10
a ja mam ten sam problem z schollem - po tygodniu użytkowania popękały paski w sandałach po czym dowiedziałam się po rozpatrzeniu reklamacji, że to z winy użytkownika??? nawet to nie był tydzień a 6 dni...i nie uprawiałam maratonów w typ butach a chodziłam na spacery
nigdy więcej nie kupię butów scholla i wszystkim będę je odradzać, sandały z rynku za 20zł wytrzymują dłużej i w gorszych warunkach niż te firmowe śmieciowe sandały
gość / 62.111.206.* / 2008-02-23 09:34
źle zszyte buty rebook(krzywy szew)nie widoczny przy zakupie spowodował zapadniecie sie buta na samym przodzie,oczywiscie reklamacji nie uznano z racji niby wady jawnej,przecenic po fakcie sklep tez nie chciał...po mimo reklamacji w 6dniu od zakupu i z paragonem w dłoni!!!zniewaga i tyle,pracuję na targowisku i nawet bez paragonu wymieniamy wadliwy towar-w takim układzie ZAPRASZAM NA BAZARY;)towar tańszy a jakość taka sama...

Najnowsze wpisy