Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Wiceminister gospodarki morskiej: trzeba przywrócić żeglowność na rzekach

Wiceminister gospodarki morskiej: trzeba przywrócić żeglowność na rzekach

Wyświetlaj:
hej812 / 93.89.200.* / 2015-12-09 13:15
jarek pływa więc po co mu żeglowność
78965 / 89.67.39.* / 2015-12-09 13:05
Jak na godne podwyżki emerytur to nie macie pieniędzy a chcecie uruchamiać żeglowność rzek które przez lata zaniedbywaliście gdzie są pieniądze ze spółek wodnych jak i pobierane za żeglowanie po rzekach statków turystycznych.
tyle w temacie / 153.19.100.* / 2015-12-09 12:25
Zaraz jakieś oszołomy-ekolodzy to zablokują i to jeszcze wsparciu przez Niemców (i pewnie za och kasę lub unijną), bo żegluga na Odrze będzie zagrażała ich portom i żegludze np. na Łabie.
emeryt09 / 83.30.247.* / 2015-12-09 12:22
Nareszcie ktoś pomyślał o transporcie na polskich rzekach.
Transport wodny jest transportem najbardziej przyjaznym dla środowiska i ludzi,
przez 25lat Nowej polski nikt o tym nie pomyślał .
Patrząc na to co robi się z drogami wodnymi w Europie nie moglem zrozumieć dlaczego Nikt w Polsce tego nie dostrzegał.
Myślę że doczekam takiego transportu wodnego w Naszym kraju jak choćby w latach 60-i 70-tych a jest co wozić .
gazdapt / 87.207.150.* / 2015-12-09 13:04
czyli komuna była zła czy dobra bo już nic z tego nie rozumiem
vty / 195.254.157.* / 2015-12-09 12:12
https://www.nik.gov.pl/plik/id,6247.jpg
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
J9 / 88.64.56.* / 2015-12-09 11:48
Tak krytykujecie PIS, prosze bardzo, dobra i efektowna idea. Tylko sie cieszyc dlatego ze powstana nowe miejsca pracy. PO podczas budowy autostrad Polskie firmy zbankrutowali, dajac szanse Niencom, Czechom, oraz Chinczykom. Za te posuniecia rzad PO powinien stanac przed trybunalem stanu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jmysdlce / 37.152.18.* / 2015-12-09 12:24
dali szanse Mostostalowi Siedlce to do dzis brakuje A4 i A1..
grac / 89.71.177.* / 2015-12-09 11:17
Za Gierka ,na początku, też był plan uregulowania Wisły. Czy na kolejny pieniądze da Unia?
wedkarz218 / 77.254.79.* / 2015-12-09 10:56
Pan minister chyba zapomniał lub nie ma pojęcia jak wyglądała Odra wówczas jak pływały po niej barki i inne statki - smród i syf zero ryb. Zanieczyszczenia było tak duże że żyłka nadawała sie do wyrzucenia po miesiącu wędkowania.
quba476 / 155.133.15.* / 2015-12-09 11:36
Kolego, ale syf był w rzece nie dzięki barkom i holownikom (choć pewnie też dołożyły swoje), a przede wszystkim dzięki miastom i zakładom. Wrocław nie miał długi czas oczyszczalni z prawdziwego zdarzenia. W latach 90-tych powstała dopiero oczyszczalnia na Janówku (w 1997 - była to jeszcze część mechaniczna). Całość ścieków szła na pola irygacyjne i stamtąd do Odry. Smród nie do opisania. Z Opolem było niewiele lepiej. Rzeka Kłodnica (dopływ Odry) była z dość dużej odległości wyczuwalna (w Gliwicach było ją czuć w odległości do 200 m). Kumpel budził się na moście nad Odrą (trasa Wrocław - Brzeg Dolny), bo smród fenolu go budził (Zakłady Chemiczne "Rokita"). Ryby złapane w Brzegu Dolnym nie nadawały się do spożycia i nie specjalnie się rozkładały (konserwacja fenolem). W latach 90-tych wykończono większą część przemysłu, zaczęto dbać o poprawę jakości wód. I to jest główna przyczyna lepszych jakościowo wód, a nie zamknięcie żeglugi.
rt731 / 155.133.15.* / 2015-12-09 10:50
Nie jestem za zbytnią regulacją rzek. Owszem tyle, na ile trzeba, żeby były żeglowne. Reszcie dać spokój, nie prostować biegów, nie osuszać nieużytków, bagien itd. Jak za bardzo uregulujemy rzeki, za szybko będą odprowadzać wodę do morza. Rzeki powinny mieć możliwość tworzenia rozlewisk, bagien itd. Wówczas taka woda wsiąka spokojnie w grunt i poprawia bilans wodny. Budowanie dużej liczby zbiorników zaporowych nie poprawi tego bilansu. Zbiornik musi być w miarę szczelny, gdyż woda rozmyje wały i zagrozi okolicom. Natomiast bagna poldery zalewowe, rozlewiska, tych warunków spełniać nie muszą, więc woda pięknie wsiąka w grunt. Jest sporo nieużytków, które można spokojnie zalać (Wiejska i okolice), nie będzie to kolidowało z interesem rolników. Wiele rzek po regulacji brzegów uległo spłyceniu, odrybieniu. Przykładem może być Liswarta. Była to całkiem głęboka rzeka (1,5 m) i dość szeroka, miała wiele zakoli, teraz po wyprostowaniu, żaby przez nią przeskakują.
mariaszek / 176.4.63.* / 2015-12-09 21:23
nie wiem jakie masz pojęcie o regulacji rzek ,ale wydaje mi sie że żadne.Poczytaj do czego służą ostrogi na rzekach i jazy.Regulacja rzeki nie polega na jej wyprostowaniu.I nie podawaj jako przykład jakiegos strumyczka o głębokości 1,5 m i to pewnie w nurcie.
Barki potrzebują IV klasy zeglowności .Ładujemy je na głębokość 2,5-3 m i wozimy po kilka tysięcy ton na jednej barce.Na Renie chodza zestawy o nośności 14 tys ton.
http://www.zegluga.wroclaw.pl/images/news/laak2.jpg popatrz sobie
P[ablo 36879 / 159.205.218.* / 2015-12-09 11:51
Na początek wezmą się za" zagospodarowanie"tj wprowadzenie nowych podatków od kogo się da kto korzysta z wody.Po złupieniu użytkowników i wprowadzeniu stałych haraczy zakończy się ów proces naprawczy-tak bardzo chciałbym się mylić.Zobaczymy.
Roxa / 78.131.209.* / 2015-12-09 09:30
Pamiętam jak kąpałem się w małej rzece jako dziecko . Dziś ta rzeka przypomina odpływ ścieków bo będąc w natura 2000 nie wolno w nią ingerować . Mało tego cuchnie . I to ma być z pożytkiem dla ludzi czy dla jednostek spuszczających bezpośrednio do rzeki różne ścieki ? Czas wielki zająć się i tymi małymi rzekami.
maliniak / 89.64.9.* / 2015-12-09 09:25
No niezły plan dzialalności dla ministerstwa na 10 lat..
Ja bym tym rzekom co to płwajom jak kcom dał 30 minut na spakowanie i wynocha. W ich miejsce sprowadziłbym fiordy.
Słuszna jest linia naszej partii , jakby jeszcze pan prezes zrobił coś z tymi kurami.
Chodzą cholery pod oknem od rana i szczają gdzie popadnie.
rezun-one / 89.71.30.* / 2015-12-09 09:11
Ostatni co przy rzekach chcieli majstrować to byli Gierek z Jaroszewiczem.
Niestety to bardzo droga zabawa.
Połączenie Odry z Dunajem potaniło by przewozy.
Nie po to jednak budowaliśmy autostrady by teraz likwidować TIRy.
mariaszek / 176.0.64.* / 2015-12-09 11:05
pływam w niemczech na barce 80m długiej i nosności 1500 ton.to jest ok 60 ciężarówek.Dwie osoby obsługi
etc. / 194.165.48.* / 2015-12-09 10:12
Tirom już dawno przydałaby się przesiadka na tory. Jakim innym prostym i relatywnie tanim sposobem mamy zmniejszyć emisje CO2 jeśli nie w taki sposób? Jeśli nie możemy ograniczyć przewozów to chociaż spróbujmy sprawić, by transport towarów odbywał się w sposób jak najbardziej efektywny środowiskowo.
pucio 54 / 185.78.148.* / 2015-12-09 10:05
Chłopie ...w Niemczech i Zachodzie Europy autostrad nie brakuje a transport wodny CAŁY CZAS też się odbywa .Przecież cała POLSKA RZECZNA flota tam się przeniosła i TAM pływa .Byłem tam 2 razy na spływach kajakowych i spotykałem te Polskie barki ......
tttttttttttttt / 91.204.154.* / 2015-12-09 09:08
Sejm przyjmie odpowiednią uchwałę a Prezydent podpisze w nocy?
Uchwała o deregulacji rzek? Teraz będą płyneły z woli narodu?

Najnowsze wpisy