Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Wielomiliardowe straty, zwolnienia i cięcia. To przez niskie ceny ropy

Wielomiliardowe straty, zwolnienia i cięcia. To przez niskie ceny ropy

Wyświetlaj:
jaszczurrozo / 217.67.201.* / 2015-02-12 08:51
Autor tego autykułu jest na tyle bezczelny, że chce nam wmówić że im drożej tym lepiej. Takie rzeczy to tylko w Misiu. Przez drogą ropę i podatki może i tysiąc stołków jest więcej w ORlenie ale przez ten czas sto tysięcy miejsc pracy rowiązano w małym i średnim biznesie.

jak orlen nie dostał tych 3 mld to zostały one w kieszeni Polaków i trafią na rynek tylko innym kanałem.
tania ropa to problem dla rządu i jego socjalistycznego budżetu. Przy drogiej ropie ciągną większy VAT a z drugiej strony drenują Orlen bo to przecież państwowe.
JA7383946 / 217.97.199.* / 2015-02-12 08:57
Ja na orlenie paliwa nie tankuje mimo ceny nizszej w porownaniu z innymi stacjami ... cena to jedno a jakosc paliwa zupelnie inna sprawa. Tankujac na orlenie i odziwo tylko tam zawsze mialem w samochodzie problemy z jakoscia mieszanki i spalin co konczylo sie z wizyta u mechanika i czyszczeniem ukladu badz wymiana sondy ... skonczylem z orlenem skonczyly sie problemy z mieszanka.
TomKs1 / 159.245.16.* / 2015-02-12 08:48
Coś się tu kupy nie trzyma... Jak benzyna była po 6 zł to stacje się tłumaczyły, że już i tak jadą na minimalnych marżach. A teraz są niby jeszcze mniejsze?
Stacje przy autostradach mogą sobie pozwolić na mniejsze marże? Może i mogą, ale każdy wie przecież, że przy autostradzie jest zawsze o kilkanaście groszy drożej?
A może też stacji w Polsce jest po prostu za dużo? Gdzieś po wsiach rzeczywiście może jest mało, ale w miastach (niekoniecznie dużych) stacje są co 100 metrów. To sprawia, że z tej samej sprzedaży musi utrzymać się więcej podmiotów i ceny (a dokładniej: marża) musi być wysoka. Zdecydowanie przekroczyliśmy złoty środek między konkurencyjnością a rozdrobnieniem.
Xxz / 139.149.1.* / 2015-02-12 08:45
Co za debilny artuł. Ceny paliw na stacjach spadały znacznie wolniej niż ceny ropy na rynkach.

Wniosek jest z tego prosty - jednostkowa marża na każdym litrze z łatwością została utrzymana na takim samym poziomie albo nawet wzrosła. Skąd więc taki drastyczny spadek zysków?!

Artykuł wprost pisany pod zamówienie rządu - po to zeby zwiększyć narzuty na paliwa.
dudek68 / 83.12.42.* / 2015-02-12 08:43
Od kiedy firma zajmująca się przetwórstwem (w tym przypadku ropy) traci jak spadają ceny surowców? o)
U sprzedawców jeśli cena spada rośnie sprzedaż i procentowy udział marży. Panowie z Money lubią pisać artykuły na zamówienie pt. "ratujcie", "sprzedawajcie", "kupujcie", kiedy przesłanki ekonomiczne mówią zupełnie odwrotnie.
W tym przypadku na pewno chodzi o to, że Orlen ma za zadanie sfinansować kampanię rządzących w nadchodzących wyborach i najlepiej przyjął by "dotacyjkę" na ratowanie portfela.
W innej sytuacji są koncerny wydobywające jak BP czy SHELL, ale przetwórca powinien zacierać ręce i robić ekspansję w branży handlu końcowego paliwami. Ale jak zawsze... chodzi tylko o pieniądze!!
bsf / 46.45.103.* / 2015-02-12 08:23
TRADYCYJNIE od czasów Kongresu Aferałów
Przynoszą same STRATY to dofinansować i sprzedać za 1 zł KOLESIOM zza Buga.
trtrtrtrtr / 88.199.162.* / 2015-02-12 08:10
Miałczą bękarty o stratach koncernów ale tak naprawdę chodzi o podatki parszywego polskiego państwowego okupanta - określony % podatku od 4,99 zł to mniej niż ten procent od 6,00zł tu ich boli!
antymanipulantka / 91.215.34.* / 2015-02-12 07:54
To wszystko kłamstwa i polityka z realnością nie może nieć nic wspólnego.
Jeżeli ropa {surowiec} tanieje i to o połowę to i ceny powinny być w podobnym procencie niższe na stacjach ,różnicą może być tylko koszt produkcji benzyny lub ON w rafineriach który jest stały w naszym wypadku a koszt transportu statkami surowców jest również niższy jak był.Sprzedawcy mają swoją marżę i tak bo sobie ją ustalą sami, a nikt nie będzie sprzedawał za darmo lub na stratach bo to nawet ustawa fiskalna zabrania. CHYBA że akcyzy i podatki są ustalone kwotowo a nie procentowo - ale chyba to nie może być i gdyż w Polsce wszystko możliwe.Paliwo powinno być e cenie 3,3 zł maksymalnie na stacjach a jest ponad złotego droższe to o co chodzi ?
ytyttyyt / 88.199.162.* / 2015-02-12 08:08

różnicą może być tylko koszt produkcji benzyny lub ON w rafineriach który jest stały w naszym wypadku

kłamstwo tego art. jest jeszcze bardziej chamskie bo ten koszt też spada - spadła cena przerabianego surowca!
adek495 / 89.72.57.* / 2015-02-12 07:54
obniżcie podatki nałożone w cenie paliwa i będzie oki
HERMAN1 / 188.121.8.* / 2015-02-12 07:49
Dlaczego jest to artykuł z tendencją w tle, dlatego że ORLEN nie zarobił 5 mld a jedynie 2 mld. A może napisać że wreszcie wraca cena paliw do normalności, proszę sobie przypomnieć lata przed unią, cena paliw była na poziomie do 3,00 zł i było wszytko ok. A teraz co jest nie tak, mam się martwić że ONI nie okradli mnie z większej ilości pieniędzy poprzez legalny zakup paliwa jaki muszę codziennie zrobić. Wystarczy otworzyć oczy i przypomnieć sobie z jakich czynników składa się cena paliwa. Vat i akcyza to czysty legalny narkotyk pozyskiwany w imię prawa od każdego posiadacza auta.
inż1 / 83.9.122.* / 2015-02-12 07:29
o polskich protestach rolników nie wspominając
asd906 / 78.11.14.* / 2015-02-12 07:17
podnieście cenę paliwa. Przecież z tak tanią ropą się nie da żyć
leonek_king / 94.154.24.* / 2015-02-12 06:27
ceny paliw zostały wywindowane po roku 2006-2007. Do tego czasu orlen inwestował rozwijał się ( ropa poniżej 30 USD za baryłkę ) I nagle przy cenie 50-60 za baryłkę nie mogą dać sobie rady....... a kiedy kupili Możejki to ropa była po ile??? Czyli w okresie poprzedzającym zebrali pokaźną kwotę na zakup z taniej ropy a dzisiaj tragedia....... Podnieść ropę do 200 dolarów to firmy petrochemiczne nie zbańczą a za to inne gałęzie przemysłu się nie liczą ( olej opałowy w 2000 roku kupowałem w firmie po 1 zł, w 2013 po 4,50, dzisiaj po ok.3 zł ) czyli 3x drożej jak 15 lat temu)
25 26 27 28 29 30
na koniec starsze

Najnowsze wpisy