Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Wielomiliardowe straty, zwolnienia i cięcia. To przez niskie ceny ropy

Wielomiliardowe straty, zwolnienia i cięcia. To przez niskie ceny ropy

Wyświetlaj:
Pan555 / 85.202.212.* / 2015-02-12 20:41
... czemu te dziennikarzyny tak kłamią i takie bzdury wypisują ? ...
donb / 77.254.182.* / 2015-02-12 20:31
Bzdurne opinie dziennikarzy, którzy nie wiedzą nic o rynku.
Tylko pogratulować, zwłaszcza jeśli się takie opinie wygłasza w opiniotwórczych mediach
Stara zasada Gebelsa - jak się powtarza kłamstwa 1000 razy to naród w końcu w to uwierzy
xn / 89.70.28.* / 2015-02-12 20:23
co za bzdety, marża jaką dolicza stacja jest bez zmian, jak ktoś miał marże w granicach 30gr za litr przy cenie 5,90 to teraz ma taką samą, zmniejszyła się cena zakupu paliwa. Chyba ktoś szuka powodu do podwyżki
stefan34 / 83.31.151.* / 2015-02-12 20:23
Czemu cena transportu paliwa nie spada?
ropopijca / 217.99.182.* / 2015-02-12 20:21
cena ropy rośnie - tragedia, inflacja itp,źle
cena ropy maleje - tragedia zwolnienia bankructwa...źle
co za eksperci, co za bełkot, brak cenzuralnych słów aby ogarnąć to manipulatorstwo społeczne i ciemnogród
szejk naftowy / 109.241.192.* / 2015-02-12 20:19
Jeszcze nie dawno czytałem że w Niemczech jest mniej stacji niż w Polsce, i przez to stacje mają wyższe marże co wpływa na cenę, dodatkowo złe planowanie inwestycji brak kompetentnych pracowników oraz strategiczne działania Amerykanów wpłynęło na zawirowania na rynku paliw. Zwykłe wyolbrzymianie faktów, przez media.
Rafcio821 / 91.224.128.* / 2015-02-12 20:11
Mydlą ludziom oczy (złodzieje). Paliwo nadal jest za drogie. A oni wiecznie nienażarci.
kriskk / 83.26.83.* / 2015-02-12 20:08
Kiedyś paliwo było jeszcze tańsze i jakoś nikt nie zbankrutował jakie mogą być straty jak coś kupujemy taniej a i tak połowa ceny to podatki i właśnie to rząd boli bo wpływy z vatu i podatków są niższe.
ludz / 109.241.192.* / 2015-02-12 20:03
Większej bzdury nie czytałem, to nie niska cena tylko małe zyski z inwestycji albo ich brak spowodowały taki stan (kredyty zaciągnięte), tania energia napędza gospodarkę, ale krótki spadek cen nie spowoduje nagłego zwiększonego popytu na to potrzeba czasu
llll / 188.127.23.* / 2015-02-12 20:01
Jak widać niskie ceny paliwa nie są na rękę nikomu co dokładnie pokazał nasz rząd dorzucając swój przymiar, a teraz jeszcze chcą mi w mówić że i mi nie jest na rękę żeby mniej płacić :) Sorry ale mi właśnie jest na rękę żeby paliwo było tanie mniej płace więcej pieniędzy zostaje na inne rzeczy, od niższej kwoty paliwa podatek jest niższy i inne, czyli od razu mniej się mnie okrada ( choć tu akurat z tego co wcześniej napisałem pilnują żebym oddał swoją pańszczyznę)
lilor00000 / 77.89.84.* / 2015-02-12 19:53
To pewnie teraz obok górników i rolników, lekarzy i pielęgniarek, no i mundurówki pracownicy Orlenu pójdą strajkować, aby im państwo wyrównało straty ... w końcu po co są podatki nakładane na nas szaraków ? Po to, aby spełniać żądania silnych (i dobrze zarabiających grup). A z nich wszystkich tylko pielęgniarki naprawdę mało zarabiają, bo pozostali to Krezusi...
samniewiemkto / 109.197.188.* / 2015-02-12 19:52
Jakie kurka straty ???
O ile przez kilka miesięcy Orlen i Lotos mogły generować mniejsze zyski, bo za ropę płaci się z 3 miesięcznym wyprzedzeniem i chwilowo jako producenci sprzedawali paliwa w hurcie bez zysku, to gdzie straty po stronie stacji detalicznych?? GDZIE?! Takie bajki możecie sobie wciskać dzieciom na dobranoc. Stacje paliw podwajały swoje marże. W Listopadzie, Grudniu i Styczniu marże sięgały na wielu stacjach 70 gr na litrze !! 95 w hurcie po doliczeniu podatku kosztowała w styczniu 3,90 zł. Gdzie tyle kosztowała na stacji? Gdzie kosztowała w styczniu 4,20-4,25 (standardowa wysoka marża z tłustych czasów( tj. 30-35 gr/L)?? Praktycznie nigdzie. Na śląsku w Rybniku JEDNA prywatna stacja miała marże w styczniu poniżej 35 gr na litrze. Stacje koncernów takich jak BP czy Shell przywłaszczały sobie z litra około 60-80 gr (w Rybniku). Gdzie tu jest miejsce na jakieś straty?
Połowę strat z nizszych cen hurtowych Orlen i Lotos odbijały sobie przy dystrybutorach. Monitorowałem 4 miasta: Rybnik, Żory, Jastrzębie-Zdrój, Wodzisław Śląski. W Wodzisławiu skala pazerności była najwyższa, w Rybniku rezygnowano z części marży na ON ( pod koniec stycznia to paliwo było sprzedawane naprawdę tanio), ale za to 95 i 98 były absurdalnie drogie. W Żorach dzięki prywatnej stacji i hipermarketowi Auchan, dało się naprawdę tanio tankować - właściciele zarabiali około 15 gr na litrze, a konkurencja obok była droższa o ponad 30... Jedynie normalne podejście odnotowałem w Jastrzębiu, gdzie ceny cały czas oscylowały w granicach 35 gr marży dla obu paliw podstawowych. GDZIE TU KUR... JAKIEŚ STRATY?!?!?! Chyba jak sobie pracownicy kradli codziennie kilkaset litrów na łeb.
A jak w innych miastach??
Dzisiaj cena z VAT bez marży stacji wynosi: PB95 - 4,15 zł/ ON - 4,25 zł. Jesli ktoś jutro bedzie chciał za to PB95 = >4,50; ON >4,60 - nie tankujcie u tego złodzieja.
wielblad / 46.149.223.* / 2015-02-12 20:43
Czy ktoś policzył jaki jest koszt utrzymania stacji wraz ze wszystkimi opłatami? Proponuję zapoznać się z tematem a później pisać.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
mario390 / 93.208.145.* / 2015-02-12 19:50
a nie tak dawno cieszono sie,ze Ruskie traca na taniej ropie,tylko madrzy ekonomisci nie przewidzieli ,ze beda tez tracic.Co na to madry Balcerowicz? nie przewidzial tego?
sabbath61 / 89.238.40.* / 2015-02-12 19:46
I bardzo dobrze, bo i tak, nadal są za wysokie. Litr paliwa w Polsce powinien kosztować nie więcej jak 3 zł /litr!!!
ZKZibi / 91.123.191.* / 2015-02-12 19:45
co to za eksperci? skoro różnice pomiędzy stacjami sięgają 25-30 gr to znaczy że jedni nie zarabiają, a drudzy dopłacają

Najnowsze wpisy