Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Wizerunek firmy w internecie w 7 krokach ! – poradnik przedsiębiorcy

Wizerunek firmy w internecie w 7 krokach ! – poradnik przedsiębiorcy

Pen830efedddddFSFFd / 94.254.203.* / 2021-01-14 17:16
Działania w Internecie sprzyjają nie tylko sprzedaży i wzrostowi zainteresowania firmą, ale także jej wizerunkowi w oczach odbiorców. Zależy Ci na zbudowaniu uznanej marki, która budzi zaufanie? W takim razie zapoznaj się z praktycznym poradnikiem przygotowanym z myślą o przedsiębiorcach zainteresowanych nowoczesnym podejściem do biznesu i komunikacji.
Jak zwiększyć wizerunek firmy w internecie
1. Strona internetowa
Dobrze zaprojektowana i wykonana strona internetowa nadal stanowi podstawę budowania wizerunku w Internecie. Wielu przedsiębiorców zdaje się zapominać o jej możliwościach, skupiając swoje działania na mediach społecznościowych. Tymczasem to właśnie witryna WWW jest pierwszym miejscem, do którego dociera większość internautów w poszukiwaniu usług czy produktów.
Sieć rozwija się w dynamicznym tempie. Najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają uzyskać nie tylko estetyczny efekt, ale również sprzyjają bezpieczeństwu. Strony osadzone na platformach Joomla czy WordPress mogą prezentować się nowocześnie, ale bywają częściej atakowane przez hakerów lub ulegają awariom. Wykonanie autorskiej strony internetowej to wydatek rzędu 2-3 tysięcy złotych, dlatego warto zainwestować, żeby się cieszyć swoistą wizytówką w Internecie.
Pamiętaj, że wygląd i aktualność strony WWW wpływają na odbiór przedsiębiorstwa. Jeżeli witryna jest przestarzała, nieaktualna, nieczytelna, to nawet gdy przedsiębiorstwo funkcjonuje bez zarzutu, odbiorca nie dowie się o tym, gdyż momentalnie straci zainteresowanie marką w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Bardzo ważne, aby strona internetowa posiadała łatwy do zapamiętania adres, a także była przystosowana do urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że coraz więcej osób wyświetla witryny wyłącznie na tabletach i smartfonach. Wbrew obiegowej opinii utrzymywanie strony WWW na stale wysokim poziomie nie jest szczególnie drogie. Zyski wizerunkowe z prowadzenia aktywnej komunikacji za pomocą witryny internetowej bywają trudne do oszacowania, jednak z całą pewnością są wysokie, jeżeli pamiętasz o podstawowych zasadach.

2. Treść strony internetowej
Wyszliśmy od pewnych ogólników, żeby teraz skupić się bardziej nie tyle na formie, ile na treści strony internetowej. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się usługami, sprzedażą produktów, czy może działalnością publiczną, wizerunek buduje się na stronie internetowej podobnymi elementami.

Jednym z nich jest czytelne przedstawienie się, czyli „o nas”. Warto odejść od banalnych i bezosobowych formułek na rzecz autorskiej, kreatywnej autoprezentacji. Żywi ludzie budzą większe emocje. W zależności od charakteru działalności można podkreślać różne elementy – istotne z punktu widzenia odbiorcy, a nie nadawcy. Historia marki buduje tożsamość, jeżeli ma praktyczne znaczenie i łączy się z całą strategią komunikacji marketingowej. O zasięgu działania, ideach stojących u podłoża działalności czy innych elementach autoprezentacji warto wspominać tylko wtedy, gdy jest to jednorodne z działaniami PR. Spójność to słowo klucz!
Na stronie internetowej warto również w oryginalny i uczciwy sposób potraktować zakładki związane z misją i wizją firmy. Klienci lubią wiedzieć, z czego wynika konkretna filozofia marki. Jeszcze bardziej interesuje ich jednak szybka odpowiedź na pytanie, które postawili, gdy zaczęli surfować po Internecie. Dlatego na wielu stronach internetowych zwykle znajduje się zakładka FAQ, gromadząca najczęściej zadawane pytania i podająca od razu wyczerpujące, choć bardzo krótkie odpowiedzi. W sklepie internetowym można zacząć od podstawowych kwestii, takich jak np.:

Czy istnieje możliwość zwrotu zamówionego towaru?
Tak, zgodnie z aktualnymi przepisami można odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od zakupu, bez podania przyczyny.

Jak można odebrać przesyłkę?
Każdy produkt możemy wysłać za pośrednictwem Poczty Polskiej, wybranej firmy kurierskiej lub pozostawić do odbioru osobistego w punkcie stacjonarnym pod adresem.
I tak dalej, widzisz, jakie to proste? A właśnie to najprostszych informacji szuka się w internecie. Firma, która wychodzi naprzeciw praktycznym potrzebom, buduje wiarygodny wizerunek.

3. Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej
Nawet najładniejsza i najbardziej funkcjonalna strona internetowa na nic się nie przyda, jeżeli nie będzie łatwo wyszukiwana. Słowem – liczy się jej pozycja w Google i innych wyszukiwarkach, którą należy wypracować odpowiednimi działaniami. Mogą w tym pomóc odpowiednie agencje SEO i marketingowe.

Każdą stronę należy zoptymalizować pod kątem wyników wyszukiwania. Na podstawie audytu i fachowej wiedzy można ustalić, jaka treść powinna znajdować się w meta danych, nagłówkach czy tytułach. Warto przemyśleć kwestię stosowania słów kluczowych, które są istotne z punktu widzenia konkretnej działalności. Często podstawowe i najogólniejsze słowa kluczowe są już zdominowane przez największych graczy na rynku, w

Najnowsze wpisy