Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Wójcikowski: Pociąg do serc wyborców

Wójcikowski: Pociąg do serc wyborców

Money.pl / 2006-10-17 08:06
Komentarze do wiadomości: Wójcikowski: Pociąg do serc wyborców.
Wyświetlaj:
południowiec / 85.14.91.* / 2006-10-17 12:30
Będzin żąda dostępu do morza!
a / 80.48.97.* / 2006-10-17 12:06
Ponoć Naczelny Srateg wyczytał, że jak jest peron, to staje.
rybka / 2006-10-17 10:56 / Tysiącznik na forum
Kiedy pojawiła się pierwsza wzmianka o planowanej dopiero budowie tego peronu, czytałem wiele wypowiedzi przedstawicieli PKP zbulwersowanych tym pomysłem. Szczególnie pamiętam jedną, jakiegoś inżyniera. Powiedział on, że aby wyhamować pędzący ekspres, a potem znowu go rozpędzić, potrzeba takiej ilości energii, że wpływy z biletów nie pokryją tej straty.
Wczoraj peron stał się faktem. Wypowiedzi przedstawicieli PKP były bardziej stonowane, cos tam paplali o misji.
PiS opowiada się za dekomunizacją. Powinnie ja zacząć od siebie, bo takiego podręcznikowego przykładu komunizmu (w złym rzecz jasna znaczeniu) w tym kraju jeszcze nie było.
Lenin w piekle oczy przeciera ze zdumienia.
marcin78 / 145.237.49.* / 2006-10-17 08:40
Kto wybrał do Sejmu takich polityków? Przecież są jeszcze gorsi niż SLD.

--
-----spam------------
Redakcja forum / 2006-10-17 12:29 / Administracja forum
Pan Marcin uparcie spamuje. Prosimy o przestrzeganie regulaminu.
NoDucks / 213.158.197.* / 2006-10-17 09:28
Kto ich wybrał? Jarosław Kaczyński!
(a naród w swej głupocie jedynie zadecydował o takich, a nie innych proporcjach)
"Wielki Wódz" o nędznym rozumku (obiat przez "t") dobrał sobie takich ciemniaków według prostego klucza - nie mogą stanowić dla niego konkurencji. Jako dowód przypomnę, jak szybciutko ukrzyżowano Marcinkiewicza, gdy zbytnio spodobał się społeczeństwu.

Do czasu, gdy ludzie nie zrozumieją, że JOW są koniecznym warunkiem naprawy polityki - będziemy babrać się w takim bagnie...
Floyd / 2006-10-17 10:43 / Tysiącznik na forum
A mnie się socjalizm podoba . Poproszę o parę wyzwisk bo to ci dobrze wychodzi. Zastanawiam się czy potrafisz coś jeszcze i raczej wątpię.
Lenin / 83.238.1.* / 2006-10-17 14:21
Brawo towarzyszu! Walczmy z zaplutym karłem reakcji i kapitalistycznymi wyzyskiwaczami!
Niech żyje ludność pracująca miast i wsi. Władza w ręce proletariatu!
NoDucks / 213.158.197.* / 2006-10-17 11:26
A ja nie cierpię złodziei. A każdy socjalista to złodziej. A każdy kto popiera socjalistów - szerzy złodziejstwo. Dokładnie tak, jak szerzy złodziejstwo - kupując podejrzanie tanie radio samochodowe na ulicy.
Siódme: Nie kradnij
Bernard / 83.30.103.* / 2006-10-17 16:05
Niech żyje marksistowskie lenistwo! (umysłowe)
rybka / 2006-10-17 11:07 / Tysiącznik na forum
Problem w tym, że jak pokazała historia, socjalizm zawsze podobał się jednym, kosztem drugich.
Floyd / 2006-10-17 14:30 / Tysiącznik na forum
Oczywiście, że polega to na wspóldzieleniu się. Jak uczy historia, ci co nie chcieli się podzielić kawałkim tracili w końcu wszystko.
Proponuję jakąś bezludną wyspę, tam nie będziesz się musiał z nikim dzielić. O ile wiem to takie rozwiązanie też nie odpowiada liberałom z pod znaku JKM bo tam naprawdę trzeba by pracować bardzo ciężko, a efekty mizerne jak pokazuje historia Robinsona Crusoe.
rybka / 2006-10-17 20:54 / Tysiącznik na forum
W teorii tak. W praktyce socjalizm polegał na zabieraniu tym co mają i po zabraniu dla siebie lwiej części, daniu resztek innym, żeby wydawało im się, że teraz też mają.
jliber / 212.180.147.* / 2006-10-17 09:00
Gorsi bo głupsi, ale ideologia ta sama, socjalizm. Zawsze byly dwa konkurencyjne nurty socjalizmu, jeden marksistowski (SLD, SO) a drugi narodowy (PiS, LPR). Różnice są kosmetyczne, zawsze się zwalczaja ale to tylko chodzi o to kto ma miec dostep do żłoba jak już socjalizm wprowadzą (bo walka o socjalizm to walka o wielki żłób, czyli wysokie podatki, biurokracja, regulacje itd).
Wapniak / 83.28.122.* / 2006-10-17 12:10
A kto się do żłoba nie pcha i nie pchał. O ile pamiętam od socjalistów są jeszcze o wiele lepsi w walce o koryto. Więc co? Więcej wiedzy i zdrowego rozsądku, proszę....
NoDucks / 213.158.197.* / 2006-10-17 08:06
Jeśli nastąpi już w pocie czoła wykuwany przez obecną "prawicę" powrót SLD - to za te bezczelnie wyrzucone w błoto 3 bańki - postawią Gosiewskiego przed Trybunał Stanu.
lukka / 83.26.212.* / 2006-10-17 14:35
i bardzo dobrze!!!! za moje pieniadze uszczęśliwiać garstke ludzi jeżdzących sobie na wycieczki do Krakowa!!!! i to za 3mln....!!!!! a ja ze swojej 30tysięcznej mieściny nawet osobowym do Łodzi nie moge dojechać bo właśnie likwidują!!!!, ............wspomne że odległość wynosi 45km!!!!
Bernard / 83.30.103.* / 2006-10-17 16:27
Jeżeli transport kolejowy jest nieopłacalny przy obecnych cenach usług i dlatego coraz więcej towarów przewozi się ciężkimi samochodami to zamiast marnować pieniądze na dotowanie kolei przeznaczyć je trzeba na rozbudowę i poprawę stanu dróg. A linie pasażerskie, jeżeli nie są konkurencyjne cenowo do podróży samochodem osobowym to również nie powinny być dotowane tylko rozebrane a złom przeznaczony na budowę autostrad.
Wszyscy Polacy chcą jeździć własnymi samochodami po dobrych drogach. A Państwo opodatkowuje, wszystko, co wiąże się z tym marzeniem polaków i samochody i paliwo, po czym przeznacza te podatki na dotowanie kolei, powodując tym sposobem marnotrawstwo publicznych pieniędzy na rozdętą administrację kolejową, na nietrafne typowanie linii do remontu i na wymianę wagonów pasażerskich na szynobusy, którymi i tak jeździ za mało pasażerów, więc szynobus ma mniejsze wpływy z biletów niż odpisy amortyzacyjne. Jeżeli coś przestało być przez społeczeństwo postrzegane jako dobre do używania i społeczeństwo przestaje to kupować to rząd niech się nie wtrąca pod naciskiem związków zawodowych i nie psuje rozwoju gospodarki zabierając efektywnym i dotując nieefektywnych, bo myślących kategoriami sprzed 70 lat. Transport kolejowy powinien być utrzymywany tylko tam gdzie jest na niego zapotrzebowanie, a nie tam gdzie urzędnicy uważają ze powinien być, mimo że pociągi pasażerskie wożą mniej ludzi niż mieści się w autobusie a nawet węgiel ze śląska w lubelskie bardziej opłaca się wozić samochodami niż koleją. Urzędnicy i Politycy nie zawracajcie biegu historii, nikt nie wróci do parowozów ani do elektrowozów i 10 wagonowych składów osobowych pociągów, jeżeli wprost z pod domu dojedzie gdzie chce i o której godzinie potrzebuje własnym samochodem. Jeżeli lokalna ciepłownia na telefon potrzebuje dostawy węgla to są już prywatne firmy, które każdą ilość węgla w granicach do 1000 ton dostarczą w 48 godzin do każdego miejsca w Polsce a pierwsze dostawy dotrą do klienta po 18 godzinach od telefonicznego zamówienia. Cena dostawy to 20 złotych za tonę na odległość do 200 km i 35 złotych przy większych odległościach. A ile kosztuje dostawa węgla koleją, jeżeli trzeba i tak przeładowywać z wagonu na samochód, aby dojechać do odbiorcy końcowego, do którego nie ma torów kolejowych? Nie na każdej stacji kolejowej są urządzenia do automatycznego przeładunku węgla na samochody, więc trzeba użyć ciężkiego sprzętu do przeładunku i wiele pracy wykonać ręcznie a to kosztuje. Nie widzę w realizacji dotowanych programów jakiejś strategii prowadzącej do nowej jakości usług kolejowych, bo podzielenie kolei na spółki spowodowało rozbicie centrum planistycznego. Nie tak można uczynić kolej dochodową a jeżeli nie można to niech zarasta krzakami wtedy my podatnicy nie będziemy mieli bezsensownego obciążenia podatkowego na odkrzaczanie torów zarastających siłą natury, bo pociągi zbyt rzadko jadą niektórymi szlakami kolejowymi. Ponadto cena za przewiezienie przez polskie koleje 1 tony węgla ze Śląska nad morze jest w dolarach wyższa niż w USA przewiezienie tony węgla z Gór Skalistych ( tam jest wiele kopalń) nad Potomak, mimo, że kontynent Amerykański jest kilka razy szerszy od odległości Gliwice - Kołobrzeg. Mówi to wam coś? Jeżeli nie to przytoczę opinię pewnego instytutu studiów wschodnich "Historia ruchu robotniczego w krajach obozu socjalistycznego pokazuje, że była to ponad 100 letnia historia błędów i wypaczeń i im więcej postulatów klasy robotniczej socjalistyczne władze wcielały w życie tym gorsza stawała się sytuacja materialna klasy robotniczej w tych krajach."
Zmieniło się w III RP tylko to, że postulaty klasy robotniczej nie są już formułowane przez jedną PZPR, ale przez wszystkie związki zawodowe i przez wszystkie partie polityczne, które chcą dostać się do władzy korzystając z poparcia tych związków wiec realizują ich dziecinne pomysły gospodarcze fundując nam najniższy w Wspólnej Europie PBK na głowę mieszkańca.
pm / 62.233.197.* / 2006-10-18 11:56
No tak, ale kolej jest państwowa, a transport samochdowy prywatny. Więc państwo - oczywiście - woli dbać o swoją niż o cudzą własność.
rybka / 2006-10-17 21:01 / Tysiącznik na forum
Ależ to nie było dotowanie kolei, tylko lobbowanie na rzecz zachowania stanowiska (własnego). Pomysł debilny, ale nikt z władz PKP nie ośmielił się przeciwstawić. Po kolenych wyborach, w których najpewniej wygra lewica, bo ten kraj skazany jest na cykl Prawo-Lewo, ci sami ludzie przyjdą do nowych państwa z płaczem, że oni byli przeciw.
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy