Forum Polityka, aktualnościKraj

Wolą tanie pociągi niż Pendolino. Wiozą do minister infrastruktury petycję i obraz Stańczyka

Wolą tanie pociągi niż Pendolino. Wiozą do minister infrastruktury petycję i obraz Stańczyka

Wyświetlaj:
kris828 / 195.82.160.* / 2015-01-28 11:04
Wole pendolino przynajmniej nim sie lepiej jezdzi a nie starsze sklady 12 godzin z katowic do gdanska
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
szymmoney / 195.182.52.* / 2015-02-17 12:19
Jak łatwo kupić ludzi ładnymi gadżetami, olewając jakość usług. Przed wojną pociąg z Wawy do Krakowa jechał...2h30min! Tyle samo, co nasz wspaniały Pendolino! No ale Pendolino jest nowy i ładny. Nowoczesność. Na serio wystarczy wam rzucić ładne gadżety i już nie zwracacie uwagi na głębsze problemy?

Fajnie, że mamy komfortowe pociągi. Nie hejtuję tego tak bardzo. Ale jak sytuacja jest taka, że tańsze pociągi się opóźniają, bo przepuszczają Pendolino, albo taka że parę lat temu kupiono te Pendolino i stały nieużywane długi czas, to po prostu nie rozumiem tego dealu. Nie mówiąc już o tym, że Pesa proponowała tańsze pociągi. Co prawda tez wolniejsze niż Pendolino, ale Pendolino w przeciągu jakichś 10 lat nie będzie miał gdzie osiągnąć maksymalnej prędkości.

Włosi jeżdżą włoskimi pociągami, Niemcy niemieckimi...a Polacy włoskimi (!). Ale za to komfortowymi i ładnymi.
lepiej czas odczytać / 178.182.43.* / 2015-01-28 18:46
owszem, luksusowe zabawki cieszą, jak dla przykładu drogie zegarki Lola Pendola
autostopowicz / 89.78.170.* / 2015-01-28 11:02
Ja myślałem że tylko POznaniak to centuś.
Mark656 / 195.187.156.* / 2015-01-28 10:53
Kupno pendolino jeszcze za kilka lat jak się zmieni władza będą badać prokuratorzy bo śmierdzi korupcją i niegospodarnoiścią z daleka.
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 11:01
Straszną niegospodarnością ;) Wybudowana w latach 70tych Centralna Magistrala Kolejowa ma geometrię na 250 km/h. W końcu po tylu latach zakupiono pociągi, które będą mogły wykorzystać potencjał tej linii.

Stare i wolne pociągi - źle. Kupiono nowe i szybkie - też źle!
don Vito 65 / 148.81.230.* / 2015-01-28 11:10
do Pendolino: szybkie pociągi - dobrze, ale pasażerom należy się wybór, czy chcą szybko i drogo, czy wolno i tanio.
don Vito 65 / 148.81.230.* / 2015-01-28 11:55
Owszem: o godzinie 02.50 i 10.45 (jeszcze 08.15 z przesiadką), ale widocznie wielu pasażerów to nie urządza.
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 12:08
Nie wiem o jakiej trasie piszesz. Kraków-Warszawa jest TLK 2:13 (nocny z Przemyśla, Zagórza i Zakopanego), 4:49 (bardzo popularny bo dociera na 8 rano do Warszawy), 10:44, 15:21, 20:01. Pociągów TLK jest o jeden więcej niż przed zmianą rozkładu. Tyle zamawia ministerstwo, bo to pociągi dotowane.
don Vito 65 / 148.81.230.* / 2015-01-28 13:17
Trasa Kraków-Warszawa. Racja - ten koło 5 rano jest całkiem niezły - źle spojrzałem.
BJ Wiel. / 178.36.241.* / 2015-01-28 10:18
Kupno Pendolino TO wielki niewypał, niegospodarność - wręcz sabotaż; mając stosunkowo duże bezrobocie, swego, krajowego wykonawcę -> surowce, zamawia się dużo dużo droższe Pendolino które jest, jak widać znacznie droższe i.... nie spełnia założeń transportowych; nie osiąga prędkości, wymaga remontu torowisk, peronów itd.itd. Nasze krajowe zapewne byłyby tańsze - nie osiągają takich prędkości jak ************" ale nie wymagałyby natychmiast dużych nakładów remontowych i...... zaporowych cen za przejazdy! Panią min. infrastruktury zapewne stać na płacenie wysokich stawek za przejazdy - przeciętnych obywateli - w większości - NIE!
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 10:30
To zwykłe pociągi nie potrzebują wyremontowanych torowisk?! Co za bzdury piszesz. Co ma cena pociągu do ceny biletu na niego?

Pendolino jest niewiele droższe od polskich konstrukcji, a ma dużo lepsze osiągi.

I w Pesie masowo są kupowane pociągi! Wolniejsze niż Pendolino, ale mają pracy po sufit. Ale to tym ignoranci nie wiedzą.
qeqreqrq / 83.12.121.* / 2015-01-28 10:59
rzucili cie ministerialny robaczku na odcinek walki PR o dobre imię gawnianego zakupu który na kilometr śmierdzi korupcją i niegospodarnością. No i wklejasz te swoje pościki. Ja jednak nadal zostanę przy stanowisku że to jest mocz a nie ciepły deszcz.
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 11:06
Stare i wolne pociągi - źle. Zakupiono w końcu nowe i szybkie - też źle ;) Piękna niegospodarność, że dołączyliśmy do wąskiej grupy krajów na świecie, gdzie pociągi jeżdżą min 200 km/h.
qeqeqqeq / 83.12.121.* / 2015-01-28 11:19
nie mam syndromu małego penisa. wolałbym dołączyć do wąskiego grona krajów bez deficytu budżetowego albo ze śladową korupcją, albo z przyjazną obywatelowi nieliczną biurokracją albo z prostymi i stosunkowo niskimi podatkami albo z dobrze zorganizowaną służbą zdrowia itp
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 11:32
No bo wiadomo, Pendolino jest temu wszystkiemu winne, że do grona takich krajów nie dołączyliśmy ;) Szybkie połączenia kolejowe między największymi polskimi miastami są winne temu, że jest biurokracja, ludzie stoją w kolejkach do lekarza, są skomplikowane podatki, zapomniałeś dodać ile by żłobków wybudowano i inkubatorów kupiono za cenę Pendolino.
12e232323 / 83.12.121.* / 2015-01-28 11:48
to kwestia priorytetów. Przy krótkiej kołderce budżetowej wolałbym chyba jednak te żłobki od Pendolino.
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 12:17
Bo PKP Intercity mogłoby wziąć kredyt i dotację unijną na żłobki zamiast na Pendolino ;)

Propaganda antykolejowa w Polsce jest niesamowita, lobby drogowo-naftowemu nie wypomina się 3,5 mld zł na 17 km ekspresówki, za to każda inwestycja czy to w infrastrukturę kolejową czy w pociągi spotyka się z niesamowitym oporem. Świat już jeździ 280-320 km/h, świat nam ucieka, my wskakujemy dopiero na próg 200 km/h.
Arek275 / 78.10.87.* / 2015-01-28 09:39
Ponad 75 lat nie mieliśmy dotacji z Unii Europejskiej, Polska po I Wojnie Światowej była jeszcze bardziej zniszczona niż po ostatniej, a mimo to pociągi kursowały czasem szybciej niż dziś. Przedwojenny rozkład jazdy obnaża stan PKP i w konsekwencji naszego kraju po ćwierć wieku rządów III RP. Oto wybrane przykłady z ’39 roku i czasów przejazdów za komuny oraz obecnie.
Warszawa Centralna – Białystok 1939 – 2.04 godz., „za komuny” - 2.35, dziś - 2.43
Warszawa Centralna – Kraków Gł. (przez Kielce przed wojną nie było Centralnej Magistrali Kolejowej) 1939 – 4.00 godz. „za komuny” – 5.20, dziś – 5.22
Warszawa Centralna - Łódź Kaliska 1939 – 1.26 godz., „za komuny” – 1.30, dziś – 1,59
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 10:26
A ładnie to tak porównywać akurat na liniach kolejowych na których trwa MODERNIZACJA? Przecież logiczne, że jak trwają remonty to się dłużej jedzie.
Pozdawiam / 178.43.182.* / 2015-01-28 10:36
Tak dobrz to Pan ujął: problemem jest to, że modernizacja na tych liniach wiecznie TRWA, ponieważ firma mająca kontrakt na remont dostaje pieniądze za każdy dzień pracy, a nie za wykonanie remontu.

W socjalizmie bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym systemie!
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Pendolino_ED250 / 37.30.52.* / 2015-01-28 10:43
Remonty się już kończą. Przykładowo wyżej wymienione na dziś trasy Warszawa-Kraków przez Kielce 5:22 i Warszawa-Łódź 1:59 nie są prawdziwe! Jest to odpowiednio 4:42 i 1:45. I z każdym rozkładem będzie to dalej skracane. Ładnie tak manipulować?
robinchu / 91.241.5.* / 2015-01-28 08:56
powinni pendolino podstawic nowakowi pod dom i zakupic nowy tabor z pesy , przynajmniej polacy mieli by prace a tak dorabiamy żabojadów z alstomu
Pendolino_ED250 / 46.186.99.* / 2015-01-28 09:24
1. Nowak nie ma nic wspólnego z Pendolino oprócz tego, że odebrał pierwszy skład.
2. Pesa nie startowała w przetargu.
3. Pesa nie ma składów o vmax 250 km/h.
4. Składy Pesy (wolniejsze) są masowo kupowane w Polsce.
Pokretny max / 78.29.250.* / 2015-01-28 08:32
Zadnych tanszych biletow ! Jesli holoty i biedoty nie stac na podrozowanie pociagiem lub nie maja wlasnego samochodu to niech na krowach jezdza do warszawy albo piechota. Biedota nie powinna miec praw !
nie do POmyślenia / 178.182.198.* / 2015-01-28 18:50
pomysłodawca napisania petycji i redaktor naczelny krakowskiego wydania Gazety Wyborczej - Michał Olszewski jest przedstawicielem hołoty ?. Mój Boże, lemingi tracą orientację, co jest aj waj i cymes
Naga prawda / 89.67.119.* / 2015-01-28 09:22
Zaczynam rozumieć bolszewików dlaczego skracali o głowę takich niedorobionych typków. A pendolino, pendolił forsę tym co go kupowali i pewnej partii Republiki POtworności ale w momencie zakupu.
Pendolino_ED250 / 46.186.99.* / 2015-01-28 08:32
Tylko zniknięcie Matejki z rozkładu NIE MA ZWIĄZKU Z PENDOLINO. IR Matejko przynosił rocznie 1 mln zł straty dla i tak bardzo zadłużonych Przewozów Regionalnych. O jego wycięciu zadecydowano już na wakacjach. I Przewozy Regionalne NIE MAJĄ taboru na IR Matejko. Jakby ten pociąg wrócił, to by jechał na starych ED72 maks 120 km/h z wężykującymi pudłami na zbyt prostych torach na CMK. Polecam przejażdżkę 120 km/h ED72 w wagonie silnikowym przez 3 godziny czy nie oszalejecie.

To jest wyjątkowo krakowocentryczna i egoistyczna akcja. Na jednej trasie, dla jednego pociągu. Czyli "mam 50 zł w kieszeni i chcę jechać tanio i szybko", a spółka ma dokładać do działalności! Bo ja chcę!

I co ma minister Wasiak do IR Matejko? To nie jest pociąg rządowy, ani nawet PKP!
kbx / 193.239.124.* / 2015-01-28 08:22
Nasze doganianie Europy w sumie opiera się na zakupie z zachodu rzeczy, na które kraju jak i obywateli nie stać.
zxc12 / 95.49.131.* / 2015-01-28 08:07

Bilet w jedną stronę kupiony w dniu wyjazdu na Pendolino kosztuje 150 złotych

Kraków > W-wa 290 km

Samochód
Czas przejazdu 4h
Paliwo 100 zł

Pendolino
Czas przejazdu 2:28 h
150 zł
Taxi czas przejazdu do miejsca przeznaczenia ~0,5h
Taxi do miejsca przeznaczenia ~40-100zł

Jeśli jadą dwie osoby to w przypadku samochodu kosztuje to 100zł czyli 50zł/osoba
Pendolino 350zł czyli 175zł/osoba
Dla kogo jest to Pendolino?
Pendolino_ED250 / 46.186.99.* / 2015-01-28 08:26
Oh, te 150 tys głupców, którzy w miesiąc przejechali Pendolino, przecież mogli jechać samochodem ;)

Może dlatego, że nie każdy ma prawo jazdy, nie każdy ma samochód, nie każdy lubi prowadzić samochód, nie każdy chce marnować 4h na prowadzenie samochodu (chce spać albo pracować), nie każdy uważa jazdę DK7 za bezpieczną.

I 150 zł to najdroższy bilet na Pendolino, bo można też pojechać np. za 49 zł + zniżka ustawowa + kilka zł na komunikację miejską.
nędza Galicji w cyfrach / 94.254.145.* / 2015-01-28 08:04
Dziady krakowskie niech jadą na rowerze będzie jeszcze taniej...
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
i siup / 178.180.125.* / 2015-01-28 18:54
.... jasne, a redaktorzy gazety wybiórczej niech spłyną z głównym nurtem. Lubię przytomność lemingów w ocenie stanu rzeczywistego.
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy