Paweł 1972
/ 176.102.177.* / 2014-01-12 14:42
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Emeryt rok urodzenia 1948.
Problem z tymi brakującymi latami jest taki, że nie ma dokumentów płacowych z tych lat. Przepisy obowiązujące teraz obligują pracodawców do archiwizowania dokumentów płacowych przez 50 lat, natomiast przed rokiem 1998 było to tylko 20 lat. W tej sprawie chodzi o lata 71-75, więc te dokumenty zostały prawdopodobnie zlikwidowane po 20 latach, czyli gdzieś około roku 95, jeszcze kiedy obowiązywał ten 20 letni okres archiwizacji. Firma istnieje do tej pory, ale dokumentów płacowych nie mają, tylko pracownicze.
Wydaje mi się, że ZUS powinien mieć jakieś dokumenty płacowe przesyłane przez pracodawcę, tym bardziej, że to była firma państwowa(może wysyłali tylko zbiorowe dokumenty - wtedy byłby problem)
Czy można tę sprawę jakoś rozwiązać ?
Proszę o jakieś sugestie, propozycje.
Za wszystkie dziękuję.
Pozdrawiam