Forum Forum prawneCywilne

Wynajem mieszkania

Wynajem mieszkania

Gorgi123 / 89.171.47.* / 2010-04-15 11:40
Witam,
pisze ponieważ chciałam dowiedzieć się kilku podstawowych rzeczy o wynajmie mieszkania. Od jakiś 3 lat mieszkam na mieszkaniu (z racji tego iż studiuję w innym mieście niż jestem zameldowana) i do tej pory nie posiadałam zameldowania. Jakoś specjalnie nie było mi potrzebne a od pani w urzędzie usłyszałam że sama nie mogę się zameldować bez umowy (której do tej pory nie mam). Jednak za miesiąc chciałam iść na staż i tu zaczynają się schody ponieważ potrzebuję tego zameldowania. I odnośnie tego mam pytanie:
czy jeśli mieszkam u mojej koleżanki za nie duża kwotę 100 zł miesięcznie to musi ona z tego tytułu ponosić jakieś koszty (dodam że ona nie mieszka ze mną), jakie konkretne papiery będzie musiała wykazać przy i po zameldowaniu mnie w jej mieszkaniu?
z góry dziękuję za szybką odpowiedź
Wyświetlaj:
kaCHa7 / 2011-02-20 00:16
Bardzo mi pomogła jedna z odpowiedzi na forum wraz ze wzorem umowy, ponieważ moja przyjaciółka jest właśnie w takiej sytuacji.Przyjechała do większego miasta, ciotka jej mieszka na wsi, bo się z miasta wyniosła i chce mojej przyjaciółce odstąpić kawalerkę, w zamian za opiekę, ale także z powodu więzów rodzinnych,dlatego dziękuję za podpowiedź w tej kwestii, jednak z ciekawości zapytam, czy należy wówczas zmienić miejsce zamieszkania w urzędzie skarbowym? chodzi mi o rozliczenia roczne? jesli moja przyjaciółka się wyprowadzi np.do Krakowa, ale nadal będzie zameldowana np.w Katowicach, to czy wówczas powinna zgłosić w US w Katowicach (m-cu zameld.) zmianę na US w Krakowie??czy nie ma to znaczenia w przypadku rozliczania deklaracji rocznych? dodam, że nie zależy jej na meldunku, ale na poprawnym rozliczeniu z urzędem skarbowym.Z góry dziękuję za odpowiedź;)
szklarek / 2011-03-01 10:57