Forum Polityka, aktualnościKraj

Żaglowiec "Chopin" uwięziony w Falmouth

Żaglowiec "Chopin" uwięziony w Falmouth

Money.pl / 2010-12-07 22:50
Komentarze do wiadomości: Żaglowiec "Chopin" uwięziony w Falmouth.
Wyświetlaj:
dotrexiusz / 83.7.113.* / 2010-12-20 21:11
Zgadzam się z przedmówcami ten rejs to jakieś nie po rozumienia i teraz jeszcze ta nagonka na PZI...
Ka-szub / 86.25.219.* / 2010-12-08 00:20
A ile kosztuje jedzen dzien postoju w Falmouth ?
likszpara88 / 83.4.139.* / 2010-12-07 23:45
Pójdzie na żyletki... a taką miał szanse honorowo pójść na dno w Roku Chopinowskim 2010.
() / 89.79.219.* / 2010-12-07 23:22
Kapitan Baranowski powinien stanąć przed sądem i wytłumaczyć się dlaczego wybrał się na wycieczkę z dziećmi zdezelowanym wrakiem Fryderyk Chopin na ocean Atlantycki.
I tak miał dużo szczęścia że nikt nie zginął, bo ten stary p******** resztę życia spędził by w więzieniu.
gini / 2010-12-16 09:28 / Bywalec forum
Powinien też wytłumaczyć odrzucenie dwóch propozycji pomocy od PZU.W tej sprawie jakoś milczy.
?! / 2010-12-08 08:04 / Tysiącznik na forum
Zgadzam sie w 100% - Baranowski, to wyjatkowo zdolny kapitan (jachtowy): juz w 1982 roku potrafil pomylic radarowe echo plynacego statku "General Stanislaw Poplawski" z echem plawy (boi) nawigacyjnej na Labie i "przydzwonic" w niego "Pogoria"!!! Zainteresowanych odsylam do orzecznictwa Izby Morskiej w Gdyni. Nigdy, nie powinien miec mozliwosci pracy z mlodzieza. Wypadek "Chopina" jest tylko zwienczeniem jego amatorszczyzny!
m-53 / 83.6.40.* / 2010-12-08 08:47
Boys, drobna nieścisłość w artykule. Kapitanem w tym rejsie był Ziemowit Barański.
Baranowski (źródłosłów nazwiska przypadkowo zbieżny) jest szefem tej nieszczęsnej fundacji i organizatorem wycieczki.
A armatorem łajby jest stowarzyszenie kauzyperdów.
?! / 2010-12-08 08:54 / Tysiącznik na forum
Za zdolnosc zeglugowa statku (seaworthiness) odpowiada armator i kapitan! Ze strony armatora w dochodzeniu wyjdzie prawdopodobnie oszczedzanie na wszystkim, jak leci, ale to akurat cech charakterystyczna wspolczesnych armatorow, a ze strony kapitana - decyzja o wyjsciu w morze, sposobu sztormowania etc. Zatem i Baranowski i Baranski maja swoje "za skora". Baranowski w szczegolnosc, o czym powyzej.
Moim zdaniem statek nie byl zdolny do zeglugi, a decyzja o wyjsciu w morze, byla najprawdopodobniej wadliwa. Co innego statek z profesjonalnie dobrana zaloga, a co innego z gimnazjalistami. Baranowski i Baranski racza chyba tego nie rozumiec kompletnie!
PZU to dobry ubezpieczyciel lubi Eureko i daje mu grube mili / 217.153.161.* / 2010-12-07 22:50
PZU to dobry ubezpieczyciel lubi Eureko i daje mu grube miliardy zł
?! / 2010-12-08 08:11 / Tysiącznik na forum
Odwal sie od ubezpieczyciela, bo ubezpieczenie statku nie obejmuje glupoty jego armatora!!! Szczegoly dochodzenia, ktore z racji polskiej bandery, poprowadzi izba morska (prawdopodobnie szczecinska, bo tam jest zarejestrowana jednostka), z cala pewnoscia wykaza wiele bledow. Maszty same sie nie lamia, nie przy sile wiatru 9. Podejrzewam, ze statek w mysl przepisow nie byl zdolny do zeglugi, a to - o ile mi wiadomo - wylacza odpowiedzialnosc odszkodowawcza ubezpieczyciela. Ale czego spodziewac sie po cwaniaku ze szkolki pod zaglami.
A za holowanie trzeba zaplacic. Jesli kapitan nie wie, co przyjmuje, to za swoja glupote niech placi chocby i z wlasnej kieszeni. Holowania morskie nie rozpoczynaja sie ot tak, a przyjecie holu jest rownoznaczne z przyjeciem warunkow! Ratownictwo mienia na morzu (salvage) nie jest za darmo!
Margareth / 2010-12-19 14:42 / Bywalec forum
Cóż, na biednych nie trafiło
pizjet / 83.4.139.* / 2010-12-08 00:53
Odwal się od PZU.

Najnowsze wpisy