Deweloperzy wrócą do promocji?
(Gazeta Wyborcza, pr/09.01.2008, godz. 06:21)
Kto wygra tę wojnę nerwów: firmy deweloperskie czy ich potencjalni klienci? Stawką są dziesiątki tysięcy złotych - pisze "Gazeta Wyborcza".
Już gotowe, prawie 60-metrowe mieszkanie na Osiedlu Poziomkowym w podpoznańskim Suchym Lesie jeszcze tydzień temu kosztowało ponad 300 tys. zł. Teraz za ten sam lokal zapłacimy o ok. 30 tys. zł mniej, bo firma deweloperska - Nickel Development - obniżyła ceny nawet o 10 proc. - Za zaoszczędzone pieniądze można kupić samochód lub wyposażyć kuchnie i łazienkę - zachęca Michał Nickel, kierownik działu sprzedaży firmy
To wyłom w dotychczasowej taktyce marketingowej firm deweloperskich. Te starają się bowiem utrzymywać swoje ceny, a ich ewentualne obniżki w jakiś sposób kamuflować. Najbardziej popularna jest promocja polegająca na opłaceniu za kupującego 7-proc.
VAT albo włączeniu do ceny mieszkania miejsca postojowego w garażu. Jednak nawet i takie obniżki są rzadkością, co może świadczyć o tym, że deweloperzy nie czują się przyciśnięci do muru.