Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Zarobki nauczycieli. Średnia pensja nauczyciela w Polsce to prawie 5 tys. zł brutto, a są jeszcze korepetycje

Zarobki nauczycieli. Średnia pensja nauczyciela w Polsce to prawie 5 tys. zł brutto, a są jeszcze korepetycje

Wyświetlaj:
realista / 78.88.41.* / 2016-04-18 21:33
A kto komu zabrania udzielać korepetycji? Każdy może to robić, wystarczy mieć tylko trochę rozumu...........
Niusia73 / 93.89.192.* / 2016-04-18 21:32
Nie zgadzam się z przedstawioną w artykule wysokością moich zarobków. Pracuję 16 lat, jestem nauczycielem dyplomowanym i zarabiam 3000 na rękę. Co trzy miesiące w naszej szkole przyznawany jest dodatek motywacyjny. Żeby dostać wspomniany dodatek muszę dodatkowo podejmować inne zadania prócz przygotowywania się do lekcji, sprawdzania zeszytów. Co robię? Chodzę popołudniami do przedszkoli mówiąc o dojrzałości szkolnej, załatwiam sponsorów do konkursów szkolnych, kupuję nagrody dla dzieci jeżdżąc prywatnym samochodem (angażuję w to męża). Poza tym, jeśli jest problem wymagający wyjaśnienia z rodzicem ucznia, nie waham się dzwonić z prywatnego telefonu. Jeszcze niedawno moja mama mówiła jak mi dobrze, do czasu gdy zobaczyła, że od początku sierpnia ( czas mojego urlopu!) przygotowywałam się do pracy opracowując innowację pedagogiczną. Każda niedziela po południu to przygotowywanie się do pracy. Zapomniałam jeszcze o dekoracjach sali wykonywanych za własne pieniądze, kosztem zabawy z własnymi dziećmi. Korepetycji nie udzielam. Czy narzekam? Nie! bardzo lubię to, co robię. Nie wyobrażam sobie siebie siedzącej za biurkiem. Na nauczycieli najczęściej plują Ci, którzy nie wiedzą jak nasza praca wygląda od kuchni. Zapytajcie żony, męża, dzieci czy rodziców osób, które są nauczycielami.
klara414 / 79.184.119.* / 2016-04-18 22:04