Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Zarobki nauczycieli. Średnia pensja nauczyciela w Polsce to prawie 5 tys. zł brutto, a są jeszcze korepetycje

Zarobki nauczycieli. Średnia pensja nauczyciela w Polsce to prawie 5 tys. zł brutto, a są jeszcze korepetycje

Wyświetlaj:
al.ka / 89.191.161.* / 2016-04-19 06:01
Jestem nauczycielem j. obcego z 15-letnim stażem pracy i nadal przygotowuję się do lekcji - i to nie dlatego, że jestem kiepskim nauczycielem. Co kilka lat zmienia się podręcznik, z którego uczę a związku z tym zmienia się zasób leksykalny i gramatyczny w poszczególnych działach. Wiąże się to z przygotowywaniem nowych sprawdzianów i kartkówek (nie korzystam z gotowców, sama je przygotowuję).
Pracując w tym zawodzie od wielu lat wiem, że są tacy, którzy się przygotowują do lekcji i angażują się w wiele inicjatyw w ramach wolontariatu (szkolne koła CARITAS, stowarzyszenia działające przy szkołach, itp), ale są też i tacy, którzy wychodząc ze szkoły nie ruszą palcem. ALE TAK JEST W KAŻDYM ZAWODZIE!!!! Mamy mnóstwo np. świetnych lekarzy i kiepskich lekarzy, którzy pracują w wielu gabinetach prywatnych. W każdym zawodzie są ci, którzy traktują go jak powołanie i ci, którzy pracują jedynie w celach zarobkowych.
ZASTANAWIAM SIĘ, JAKI JEST CEL TEJ CIĄGŁEJ NAGONKI NA NAUCZYCIELI. MOŻE PO PROSTU AUTORZY TEGO TYPU ARTYKUŁÓW NIE SĄ W STANIE NAPISAĆ NIC SENSOWNEGO I ŻERUJĄ NA TANICH SENSACJACH NIE SPRAWDZIWSZY DOKŁADNIE FAKTÓW?
A tych, którzy zazdroszczą nam "takich pensji" zapraszam do szkoły - niech staną przed tablicą, by zarobić wspomniane 10 tys miesięcznie (ja po raz pierwszy 3 z przodu w pensji zobaczyłam w zeszłym roku pracując na 1, 5 etatu i nadal ledwo dobijam do tej kwoty).