ODFIK Katowice
/ 83.22.206.* / 2008-07-21 15:43
Należy skontaktować się z doradcą finansowym banku, z pomocą którego podpisywał Pan umowę. Po podpisaniu umowy praktycznie jest dalej Pana "opiekunem". Niech on wyjaśni czy bank dobrze postępuje, a jeśli tak to niech wskaże przepisy, które o tym mówią. Również wnioski do banku mogą być składane za jego pośrednictwem i "wstawiennictwem".
Jeśli chodzi o Bankowy Arbitraż Konsumecki to należy zwrócić uwagę, że następujące przepisy regulują działalność Arbitrażu: "Regulamin ma zastosowanie przy rozstrzyganiu przez Arbitra Bankowego działającego przy Związku Banków Polskich, sporów pomiędzy konsumentami – klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta." (par. 1 p.1);
"Przedmiotem postępowania przed Arbitrem Bankowym mogą być wyłącznie spory pomiędzy konsumentami i bankami – członkami Związku Banków Polskich powstałe po dniu 1 lipca 2001 r., których wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż kwota 8000 zł." (par. 2, p.1). Jeśli okaże się więc, że bank postąpił niesłusznie niezgadzając się na przewalutowanie, to wydaje mi się, że będzie można starać się o zwrot kosztów z tytułu różnicy walutowej, ale najpierw w banku, a jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy w Arbitrażu.
Można również pisemnie złożyć w banku reklamacje i czekać co bank odpisze i na jakie przepisy się powoła.
Pozdrawiam