Forum Forum prawneBankowe

zgoda na przewalutowanie

zgoda na przewalutowanie

krys7 / 2008-07-18 13:25
Przy podpisywaniu umowy z bankiem rok temu, podpisalem umowe w walucie PLN (za ustna namowa banku) dodatko bank polecil mi zabezpieczyc sobie na wypadek ewentualnej mojej slabej sytuacji finansowej srodki na wykonczenie.Jednoczesnie pracownik banku poinformowal mnie iz w kazdym momencie moge zrezygnowac z dodatkowych pieniedzy oraz ze moge przewalutowac kredyt rozniez w kazdym momencie : np po wyplacie ostaniej transzy dla developera
Przy takim ukladzie(pod takim warunkiem w obecnosci mojej narzerzonej zgodzilem sie) zodzilem sie i podpisalem umowe

Po wyplacie wszytskich transz napisalem wniosek o przewalutowanie kredytu
Na co bank nie zgodzil sie tlumaczac ze musze najpierw wyplacic transze na remont i wykonczyc mieszkanie ,no wiec wystapielm ekspresowo z wnioskiem telefonicznym o rezygnacje z transzy na remont.Tu tez bank sie nie zgodzil tlumaczac ze musze odebrac mieszkanie i ewentualnie sam je wykonczyc, przeslac zdjecia a oni wtedy przyjma rezygnacje

W umowie jest napisane ze w kazdej chwili bank moze przewalutowac moj kredyt na moj wniosek, nie ma zadnych klauzul zabraniajcych przewalutowanie

Moje pytania
Czy bank postapil ucziciwe?
Czy moge domagac sie zwrtou kosztow z tutulu roznicy walutowej (okolo 20 gr)?
Czy powinienem skierowac sprawe do Abrnitrazu Bankowego?
Czy macie jakies inne sugestie?

Pozdrawiam serdecznie
ODFIK Katowice / 83.22.206.* / 2008-07-21 15:43
Należy skontaktować się z doradcą finansowym banku, z pomocą którego podpisywał Pan umowę. Po podpisaniu umowy praktycznie jest dalej Pana "opiekunem". Niech on wyjaśni czy bank dobrze postępuje, a jeśli tak to niech wskaże przepisy, które o tym mówią. Również wnioski do banku mogą być składane za jego pośrednictwem i "wstawiennictwem".
Jeśli chodzi o Bankowy Arbitraż Konsumecki to należy zwrócić uwagę, że następujące przepisy regulują działalność Arbitrażu: "Regulamin ma zastosowanie przy rozstrzyganiu przez Arbitra Bankowego działającego przy Związku Banków Polskich, sporów pomiędzy konsumentami – klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta." (par. 1 p.1);
"Przedmiotem postępowania przed Arbitrem Bankowym mogą być wyłącznie spory pomiędzy konsumentami i bankami – członkami Związku Banków Polskich powstałe po dniu 1 lipca 2001 r., których wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż kwota 8000 zł." (par. 2, p.1). Jeśli okaże się więc, że bank postąpił niesłusznie niezgadzając się na przewalutowanie, to wydaje mi się, że będzie można starać się o zwrot kosztów z tytułu różnicy walutowej, ale najpierw w banku, a jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy w Arbitrażu.
Można również pisemnie złożyć w banku reklamacje i czekać co bank odpisze i na jakie przepisy się powoła.
Pozdrawiam

Najnowsze wpisy