Forum Forum dla firmKsięgowość

Zlecenie i dzieło - jakie składki?

Zlecenie i dzieło - jakie składki?

Money.pl / 2007-02-22 23:30
Komentarze do wiadomości: Zlecenie i dzieło - jakie składki?.
Wyświetlaj:
aldreo / 83.25.179.* / 2012-01-05 18:59
tak, o tym wiem. Dziękuję za informację.
aldreo / 79.184.63.* / 2012-01-04 16:32
Witam.
Jestem na świadczeniu przedemerytalnym i od stycznia tego roku podjęłam pracę na pół etatu na umowę-zlecenie.
Jakie składki zleceniodawca musi odprowadzić za mnie obowiązkowo?
szklarek / 2012-01-04 19:36
Wszystkie poza chorobową-ta jest dobrowolna. O rozliczaniu dodatkowego przychodu i progach powodujących zmniejszenie lub zawieszenie świadczenia Pani wie...
grenuja / 2012-01-03 20:16
Witam, w 2010 r. byłam zatrudniona na umowę zlecenie (była to moja jedyna umowa, byłam bezrobotna). Poinformowałam pracodawcę, że nigdzie indziej nie jestem zatrudniona oraz że nie studiuję. Otrzymałam teraz telefon, że powinnam była pracować, bo oni nie odprowadzili za mnie składek i ZUS chce nałożyć karę (specjalnie podpisują zlecenia, żeby składek nie odprowadzać). Teraz chcą pociągnąć mnie do odpowiedzialności i ściągnąć ze mnie kwotę kary. Czy mają do tego prawo? Co mam w takiej sytuacji zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedź.
szklarek / 2012-01-04 11:36
To niech pociągają.
Musieliby mieć dowód w postaci podpisanego przez Panią "oświadczenia dla celów ubezpieczeniowych i podatkowych" w którym stwierdziła Pani coś innego, czyli np. właśnie pracę na etacie z przynajmniej minimalnym wynagrodzeniem, albo bycie studentem w wieku do 26 lat.

Nie ma on takiego oświadczenia, do sfałszowania chyba się nie posunie.

Niezależnie od tego- proszę w ZUS sprawdzić, jak jest faktycznie z Pani ubezpieczeniem za ten okres, zerknąć na RMUA od zleceniodawcy i wstecz na wypłaty wynagrodzenia. Czyli wyjaśnić samej sobie, czy składki były od wynagrodzenia potrącane, a nie trafiły do ZUS, czy też nie.