Forum Forum dla firmKsięgowość

Zlecenie i dzieło - jakie składki?

Zlecenie i dzieło - jakie składki?

Money.pl / 2007-02-22 23:30
Komentarze do wiadomości: Zlecenie i dzieło - jakie składki?.
Wyświetlaj:
bogusiaho / 2011-07-03 13:33
Jestem studentem zaocznym. Przez rok pracowałem na umowie o pracę, teraz jestem zarejestrowany jako bezrobotny. Mógłbym podjąć pracę sezonową, ale pracodawca przyjmie do pracy tylko studentów na umowę zlecenie, bo nie płaci wtedy składek do zus. Czy jest możliwość, abym miał status studenta i żeby pracodawca nie płacił tych składek? Rodzice pracują , ja nie mam skończonych 25 lat.
szklarek / 2011-07-04 11:04
Po prostu MASZ ten status i zgodnie z ustawą o systemie ub. społecznych oraz zdrowotną, Twoja umowa-zlecenie nie będzie podlegać składkom ZUS.
Wraz z podpisaniem umowy podpisuje się oświadczenie dla celów podatkowych i ubezpieczeniowych, w którym zaznaczysz opcję- jestem studentem do 26 roku życia.

Dopiero wraz z 26 urodzinami lub ukończeniem studiów,w zależności co nastąpi wcześniej oświadczenie należy zmienić.

Oczywiście ww zlecenie BEZ względu na kwotę wynagrodzenia powoduje utratę statusu bezrobotnego- masz 7 dni od jego podjęcia do poinformowania PUP o tym fakcie.
zbigniew 86 / 95.155.80.* / 2011-06-07 02:49
przez dwa lata pracowałem na umowie zlecenie jako student, jednak nie byłem studentem. W związku z tym pracodawca nie odprowadzał za mnie żadnych składek. Jakie grożą mi konsekwencje ??
szklarek / 2011-06-07 10:56
Z kodeksu karnego skarbowego, z art. 286 kodeksu karnego, i oczywiście naliczenie składek ZUS wstecz.
aniela90987 / 31.175.208.* / 2011-06-08 20:04
a czy czasami nie grożą one zleceniodawcy.. a nie
zleceniobiorcy?
szklarek / 2011-06-08 20:26
Przecież w tym wypadku ( zbigniewa 86 ) to była jego wina, to on oświadczył nieprawdę.