Forum Forum podatkoweVAT

zwrot firmie brytyjskiej VAT zaplaconego w Polsce

zwrot firmie brytyjskiej VAT zaplaconego w Polsce

BarbaraW / 2010-10-10 20:22
Czy polski Urząd Skarbowy ma rację chcąc obciążyć naszą firmę kosztami ich chyba... pomyłki? Sprawa przedstawia się następująco:
- luty 2010 nasza firma z siedziba w Wielkiej Brytanii złożyła drogą internetową wniosek o zwrot zapłaconego w 2009 podatku VAT na terenie Polski.
- w końcu czerwca 2010 zwróconą sie do nas drogą elektroniczna (email) o dosłanie skanów 5 faktur. Skany zostały wysłane bezpośrednio na adres e-mailowy urzędniczki prowadzącej sprawę, zostały także dołączone do wcześniej złożonego elektronicznie wniosku jako korekta.
-31-08-2010 dostaliśmy decyzję z Urzedu Skarbowego w Warszawie, że kilka faktur zostało zakwestionowanych. Wysłaliśmy skany zakwestionowanych faktur jako dowód, że naszym zdaniem transakcja się odbyła.
-5-10-2010 dostaliśmy e-maila z prośbą o skontaktowanie sie z konkretną osobą w Urzedzie Skarbowym
-6-10-2010 skontaktowaliśmy się i dowiedzieliśmy się, że złożyliśmy dwa wnioski o zwrot podatku VAT na ta samą kwote, co jest przestępstwem(!!!). Urząd wysłał nam pieniądze na nasze konto, ale wysłał kwotę wnioskowaną pierwotnie - po obciążeniu nas kosztami przelewu bankowego lecz bez odliczenia kwestionowanych faktur, co było zwrotem w/g tej osoby nienależnym. Teraz musimy zwrócić te pieniądze, ponosząc koszty bankowe przekazów międzynarodowych, tracąc na przelicznikach walutowych i jeszcze będziemy obciążeni karnym odsetkami za każdy dzień przetrzymywania tej nienależnie wypłaconej (!!!) kwoty. A sprawa naszego zwrotu będzie nadal rozpatrywana...
Nasze pytania brzmią:
- jak można udowodnić, że drugi wniosek o zwrot VAT nie został wysłany? Na naszym koncie w Brytyjskim Urzedzie Skarbowym jest informacja o wysłaniu tylko jednego wniosku i korekty .do niego
- czy II Urząd Skarbowy może obciążać nas odsetkami za błędnie wysłane pieniądze? jest to ich błąd nieprawdaż?
Czy musimy zwracać całą tę kwotę tracąc na przelicznikach walutowych i kosztach bankowych? czy nie możemy zwrócić jedynie kwoty NADPLŁACONEJ? zmniejszy to nasze koszty...
- czy zasdne jest żądanie takiego zwrotu bez informacji na piśmie, jedynie podczas rozmowy telefonicznej? jak się możemy odwoływać?
z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie
Barbara

Najnowsze wpisy