Forum Forum podatkoweOdliczenia

Zwrot podatku vat umowa o dzieło

Zwrot podatku vat umowa o dzieło

Darek0022 / 194.181.131.* / 2011-01-10 00:07
Witam.
Pisze w konkretnej sprawie a mianowicie chciałby zapytać czy mogę liczyć na zwrot podatku VAT w tej oto sytuacji:
w 2010 roku pracowałem na umowa o dzieło zarobiłem ok 3500 zł łącznie +/- 100 zł ( dokładnie to było tak: wypłata za miesiąc maj - ok 150 zł,czerwiec ok 350 zł, wrzesień ok 45 zł, październik 1067zł, listopad 971 zł i grudzień 1090 zł ) to są kwoty netto ( na rękę tyle dostawałem ) podatek jaki mi zabierają z wypłaty to chyba 16% ( skarbówka ) jestem ankieterem telefonicznym.
dodam że studiuję dziennie i mam ubezpieczenie z uczelni państwowej ( politechnika radomska )
Chodzi mi tylko o to czy dostane zwrot podatku i jeśli tak to na ile mogę liczyć??? lub jak to mogę wyliczyć ile mogę otrzymać tego zwrotu.
Z góry dziękuje za odpowiedz pozdrawiam
Darek
Wyświetlaj:
wiwan / 2011-01-10 13:20
Po pierwsze- pytasz o zwrot podatku PIT, nie VAT.
Umowa o dzieło nie jest obciążona składkami ZUS bez względu na to czy wykonawca jest studentem. Ma to znaczenie przy umowie -zleceniu.
W związku z tym pobierana zaliczka na podatek dochodowy uwzględniała jedynie zryczałtowane koszty uzyskania przychodu w wysokości 20 %. Zaliczka wynosiła 18 % od dochodu, czyli od 80 % przychodu ( kwoty brutto z umowy/rachunku).
Natomiast kwota przychodu nie powodująca obowiązku odprowadzenia podatku PIT to 3091 zł. brutto ,czego przy zaliczkach od umowy o dzieło pracodawca nie uwzględniał. Tylko przychód ponad tę kwotę będzie opodatkowany.

Jeśli więc to był jedyny Twój dochód w roku, większość zaliczek będzie do zwrotu. Oczywiście trzeba w tym celu w ustawowym terminie do "końca kwietnia" ( co w tym roku oznacza 2 maja) złożyć PIT -37 wypełniony na podstawie PIT 11 od pracodawcy.

Około 440 zł do zwrotu wychodzi.

A tu kalkulator, z którego konkretnie wyliczysz należny podatek, porównaj go z zapłaconym. Koszt wpisz 20 %: