Forum Forum prawneGospodarcze

Zwrot towaru / reklamacja

Zwrot towaru / reklamacja

IceCold / 2009-07-20 01:09
Witam.
Prowadzę sklep internetowy ze sprzętem do tenisa.
Mam następujące wątpliwości co uznania reklamacji jednego z klientów:

- zakupił on rakietę, którą producent, a w ślad za nim ja (opis na aukcji Allegro został przetłumaczony z angielskiego bezpośrednio ze strony producenta) opisuje jako sprzęt dla początkujących graczy
- po otrzymaniu przesyłki i zapłaceniu za nią po 4 dniach klient zgłosił reklamację twierdząc, że otrzymany przez niego sprzęt nie nadaje się dla początkujących, bo ma za małą główkę (tu klient użył porównania do innego modelu rakiety innego producenta, która wg niego jest właściwa dla początkujących)
- klient chce zwrócić zakupiony sprzęt i domaga się zwrotu całości kwoty jaką zapłacił lub wymiany na inny (nieco droższy) model za dopłatą w wysokości różnicy w cenie jaką zapłacił, a cenie tej droższej rakiety

I tutaj zaczynają się moje wątpliwości.
Bo o ile oczywiście w myśl Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, ze zwrotem produktu nabytego poprzez stronę internetową / na Allegro nie mogę robić problemów to w tym przypadku dochodzi jeszcze fakt, że omawiana rakieta była używana i jak udało mi się dowiedzieć od klienta - nosi już kilka zarysowań.
Dlatego też chciałbym się dowiedzieć, czy muszę przyjąć taki zwrot jeśli niemożliwa do spełnienia (wg mnie) wydaje się część z powyższej ustawy (Art. 2.3), mówiąca o tym, że "To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu".

Mam jeszcze dodatkowe pytanie.
Czy gdyby w opisany powyżej sposób klient powołał się na niezgodność towaru z opisem / umową to czy musiałbym taką reklamację przyjąć?
Dodam, że w opisie znajdują się mniej więcej takie określenia, co do których klient mógłby mieć zastrzeżenia:
- sprzęt dla początkujących graczy - wg mnie nie można jednoznacznie udowodnić, czy dana rakieta jest dla początkujących czy nie jest, bo każdy może mieć nieco inne preferencje, sposób gry itd.
- powiększona główka - z pewnością jest powiększona w stosunku do rakiet profesjonalnych, ale jednak może być mniejsza niż podany przez klienta jako wzór model
- no i jeszcze klient w omawianej reklamacji już uznał, że rakieta powinna być 'lepsza', co jak sądzę ma związek z tym, że w opisie jest podane 'sprzęt wysokiej jakości' - co też wg mnie jest nie do udowodnienia czy oszacowania, jeśli sprzęt pozostaje sprawny i nie jest to jakaś chińska podróbka, do której jakości obiektywnie można by mieć zastrzeżenia

Osobiście wolę załatwiać takie sprawy 'polubownie' ale mam wrażenie, że akurat ten klient nie zgodzi się ze mną jeśli zaproponuję zwrot niepełnej kwoty w związku ze stanem w jakim znajduje się przedmiot.

Będę wdzięczny za pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam,
Michał

Najnowsze wpisy