"Zawartość i gameplay są zakończone i gotowe, tak samo jak zadania, obsada, umiejętności, przedmioty i przygody, już są. Przygotowujemy jednak wielki światświat, który wymaga dodatkowego czasu pracy nad wieloma szczegółami, wyeliminowaniem wciąż istniejących błędów. Cyberpunk ma być naszą marką na lata i decyzja o opóźnieniu jest spójna ze strategią i będzie korzystne dla zyskownej przyszłości" - powiedział Kiciński podczas telekonferencji.
Członek zarzadu Michał Nowakowski zaznaczył, że dotychczas CD Projekt nie pracował nad projektem o takiej skali kompleksowości. Nie widzi ponadto ryzyka w terminie listopadowym w związku z panującymi wtedy promocjami, gdyż - w jego ocenie - premiera superprodukcji nie konkuruje z upustami cenowymi starszych gier.
"Każda taka decyzja dużo nas kosztuje, ale wierzymy, że kolejny termin jest tym ostatecznym. Opóźnienie premiery Cyberpunk 2077 nic nie zmienia dla kolejnych projektów" - dodał prezes.
Dodał, że dziennikarze na świecie już grają w grę (z niedoskonałościami nad którymi deweloper pracuje) i CD Projekt spodziewa się pierwszych opinii medialnych pod koniec przyszłego tygodnia. W kwestii kampanii marketingowej Nowakowski dodał, że większość kampanii marketingowej odbędzie się kanałami cyfrowymi.
CD Projekt poinformował w czwartek, że podjął decyzję o przesunięciu ustalonej wcześniej daty premiery gry "Cyberpunk 2077" na 19 listopada 2020 roku z 17 września.
17 stycznia 2020 r. CD Projekt poinformował, że podjął decyzję o przesunięciu ustalonej daty premiery gry "Cyberpunk 2077" z 16 kwietnia na 17 września 2020 roku.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", obecnie trwają prace nad "Cyberpunk 2077".