Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PUT Intercor złożył najtańszą ofertę na ocinek A2 za 528,9 mln zł

0
Podziel się:

Najniższą ofertę, wartą 528,9 mln zł brutto, na zaprojektowanie i budowę około 18-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy rejonem miejscowości Malinowiec a węzłem Łukowisko złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

PUT Intercor złożył najtańszą ofertę na ocinek A2 za 528,9 mln zł

W przetargu wpłynęło siedem ofert. To ostatnie z czterech toczących się postępowań przetargowych na przedłużenie autostrady od Siedlec do Białej Podlaskiej, na które poznaliśmy oferty, czytamy w komunikacie.

Pozostałe oferty były następujące:

552 877 508,41 zł, Polaqua

590 885 744,00 zł, KOLN NŞAAT TURZM SANAY VE TCARET

648 205 832,58 zł, Strabag

649 719 408,03 zł, Budimex

720 055 186,12 zł, konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner)

791 730 921,48 zł, konsorcjum firm: Porr (lider), Unibep (partner).

Na realizację tej inwestycji Dyrekcja przewidziała kwotę 690 303 096,29 zł.

"Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancja (30%), termin (10%) oraz cena (60%). Każdy z wykonawców zaproponował skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące (z 36 do 33) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem" - czytamy także.

GDDKiA zakłada, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 33 miesiące od daty zawarcia umowy. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej w formie złożenia wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane zostało na grudzień 2021 r.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 18 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonowa lub bitumiczna, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, przypomniano.

W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną tego roku podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów w grudniu wybrano najkorzystniejsza ofertę złożoną w przetargu. 18 stycznia br. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę uprzednią bez zastrzeżeń.

GDDKiA przypomina, że na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. 23 grudnia 2020 r. otwarte zostały oferty na odcinek węzeł Siedlce Zachód - rejon m. Malinowiec, 5 stycznia br. na węzeł Łukowisko - rejon miejscowości Swory, a 19 stycznia br. na odcinek rejon miejscowości Swory - węzeł Biała Podlaska.

W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią 30 grudnia 2020 r. ogłosiła przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)