Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Duża inwestycja drogowa na Lubelszczyźnie. Połączy Lublin z Ukrainą

6
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę w przetargu na budowę blisko 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski-Łopiennik (Lubelskie). Ofertę za ok. 810 mln zł złożyły wspólnie dwie firmy.

Duża inwestycja drogowa na Lubelszczyźnie. Połączy Lublin z Ukrainą
Droga S17 (GDDKiA, GDDKiA)

Lubelski oddział GDDKiA poinformował w poniedziałek, że w ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 16,6 km. Trasa będzie przebiegać nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na przebudowanym węźle Piaski Wschód, gdzie połączy się z trasą S12 Piaski-Dorohusk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprawdzam smartphone POCO

810 mln zł na inwestycje drogową

Inwestycja obejmuje budowę: trzech węzłów drogowych (Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.), drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiektów inżynieryjnych, odwodnienia, oświetlenia w obrębie węzłów i systemu zarządzania ruchem. Zamontowane zostaną ekrany akustyczne i zbudowane przejścia dla zwierząt.

W przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka wpłynęło 11 ofert. W maju 2024 r. lubelski oddział GDDKiA wybrał ofertę firmy Intercor, opiewającą na 695,5 mln zł. Od decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. Tym razem dyrekcja wybrała ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones za ok. 810 mln zł.

Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. W przypadku braku zastrzeżeń, dokumentacja przetargowa trafi do Urzędu Zamówień Publicznych, gdzie przejdzie standardową kontrolę. Następnie wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia gwarancji należytego wykonania umowy, po czym strony będą mogły zawrzeć kontrakt.

Droga ekspresowa S17 z Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem będzie liczyć w sumie ok. 125 km. Trwa realizacja trzech odcinków o łącznej długości niespełna 50 km, dla których wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do wojewody o wydanie decyzji ZRID. Chodzi o fragmenty: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Rozpoczęcie budowy planowane jest w tym roku.

W przypadku odcinka Krasnystaw-Izbica GDDKiA ponownie ocenia złożone oferty. Dla odcinka Izbica-Zamość Sitaniec prezes UZP prowadzi obligatoryjną kontrolę przeprowadzonego przetargu.

Fragment ekspresówki między Łopiennikiem a Krasnymstawem uzyskał decyzję środowiskową, natomiast w przypadku odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód – procedura jest w toku. Przetargi na realizację obu odcinków GDDKiA planuje ogłosić w przyszłym roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
lubelskie
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
Robert
6 dni temu
Nie łączcie nas z nimi !
Nie łączcie n...
6 dni temu
To ja
Jdjxfj
1 tyg. temu
A co z drogą Lublin-Radom-Łódź ??? Teraz możemy tylko POmażyć. Wiemy co z tą Polską wschodnią.
Eternit
1 tyg. temu
17km, no to bardzo duża inwestycja drogowa.
tedy00
1 tyg. temu
co ta inwestycja za naszą kase zrobi dla przeciętnego polskiego kierowcy czy to znowu prezent z okazji 11lipca