Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Institute of Management Accountants

IMA w Polsce. Nowa era na rynku stowarzyszeń oferujących międzynarodowe certyfikaty dla kadr finansowych

Podziel się:

"W IMA wierzymy w proces ciągłego kształcenia. Nieustannie pomagamy specjalistom ds. finansów nadążać za zmianami rynkowymi za pośrednictwem uznawanego na całym świecie certyfikatu CMA, podnosimy kwalifikacje w zakresie istotnych tematów i zwiększamy wpływ na procesy i decyzje zarządcze podejmowane na szczeblu menedżerskim, ale przede wszystkim zapewniamy także dostęp do naszej międzynarodowej i regionalnej sieci kontaktów" - mówi Alain Mulder, dyrektor zarządzający na Europę i Azję Środkową w IMA.

IMA w Polsce. Nowa era na rynku stowarzyszeń oferujących międzynarodowe certyfikaty dla kadr finansowych
Alain Mulder, dyrektor zarządzający na Europę i Azję Środkową w IMA (materiały partnera)

IMA w ostatnim czasie pojawiła się na polskim rynku. Czym w takim razie jest IMA oraz jaka jest jej misja?

IMA jest jednym z największych i najstarszych globalnych stowarzyszeń zrzeszających profesjonalistów z branży biznesowej i finansowej. Nasza organizacja została założona w 1919 roku w Stanach Zjednoczonych. To właśnie wtedy sektor finansowy stawiał pierwsze kroki w kierunku rozwoju sektora, jaki znamy dzisiaj. Ideą powstania naszej organizacji było więc stworzenie pewnego rodzaju forum, platformy dla badań, rozwoju, edukacji, dzielenia się wiedzą oraz rozwoju wspólnych praktyk biznesowych i etycznych w zakresie rachunkowości zarządczej i finansów.

Dziś jednak funkcjonujemy w zupełnie innej rzeczywistości. Świat nieustannie się zmienia, a firmy podążają za tymi zmianami, ulepszając swoje modele biznesowe czy opracowując nowe usługi przyszłości. Celem naszej działalności jest zatem odpowiednie przygotowanie profesjonalistów do zachodzących zmian. W naszych globalnych strukturach zrzeszonych jest obecnie ponad 140 000 członków działających w ponad 150 krajach. Lista ta wciąż nie jest zamknięta - stale otwieramy oddziały w kolejnych krajach, a naszym członkiem może zostać niemal każdy zainteresowany. Koncentrujemy się nie tylko na kwestiach edukacyjnych, takich jak podnoszenie kwalifikacji za pomocą naszej certyfikacji CMA, ale także na budowaniu silnej społeczności rozumianej jako międzynarodowa sieć, która wspiera się nawzajem i wykonuje swoje działania w ustandaryzowany i etyczny sposób.

Tu właśnie z pomocą przychodzi nam sieć wolontariuszy, którzy są odpowiedzialni za organizację wydarzeń dla naszych członków w danym kraju. Są oni również silnym filarem lokalnych sieci, w których ludzie nie tylko się znają, ale przede wszystkim pomagają sobie nawzajem poprzez wymianę wiedzy, doświadczeń, ale także w poszukiwaniu pracy. Wielokrotnie byłem świadkiem sytuacji, w której członek IMA z powodów zawodowych przenosił się do innego kraju, w którym jesteśmy obecni. W takiej sytuacji wystarczy e-mail i taka osoba od razu ma dostęp do naszej lokalnej sieci.

Na początku bieżącego roku IMA otworzyła oddział w Polsce. Dlaczego wybrali Państwo polski rynek?

Otwierając nasz oddział w Polsce, patrzyliśmy na kilka kwestii. Pierwszą z nich jest perspektywa klienta. Około 4% wszystkich inwestycji zagranicznych w Polsce realizowana jest przez amerykańskie firmy. Dodatkową rzeczą wartą odnotowania jest to, że w branży usług wspólnych około 30% wszystkich miejsc pracy w centrach usług również tworzonych jest przez kapitał amerykański. Oznacza to, że uznawany na całym świecie certyfikat, a zwłaszcza taki, który powstał w USA, jak CMA, ma wartość dodaną.

Co więcej, z międzynarodowych analiz wynika, że Polska gospodarka znajduje się obecnie w trendzie wzrostowym, co potwierdza wskaźnik PKB, który na przestrzeni ostatnich 25 lat uległ podwojeniu. Na polskim rynku stale przybywa zatem nowych ofert pracy – zwłaszcza w sektorze finansowym. W Polkach i Polakach widzimy więc duży potencjał. Doszliśmy do wniosku, że warto, aby polscy specjaliści zajmujący się finansami mieli dostęp do certyfikacji CMA. Stanowi ona formalne potwierdzenie nie tylko umiejętności, ale przede wszystkim standardów, które obecnie uznawane są przez największe firmy z kapitałem zagranicznym.

Certyfikat CMA? Czym ten certyfikat wyróżnia się na rynku?

Uznawany na całym świecie certyfikat CMA to coś, co można zrobić w ciągu jednego roku poprzez samodzielną naukę, niezależnie od wykonywanej pracy. I to właśnie czyni go naprawdę interesującym, zwłaszcza że patrząc na obecną ofertę edukacyjną na rynku, można zauważyć trend, że studenci lub osoby, które chcą podnieść swoje umiejętności, nie są zainteresowani uczestnictwem w programach trwających kilka lat. Program CMA składa się z dwóch egzaminów, które można zdać w ciągu 12 miesięcy, a następnie uzyskać pełną certyfikację.

Kolejną kwestią jest wysoki standard etyczny. Te dwie rzeczy wyróżniają nas na tle konkurencji. Osoby posiadające certyfikat CMA zobowiązują się m.in. do przestrzegania światowych standardów i kodeksu dobrych praktyk. To z kolei zwiększa zaufanie potencjalnych pracodawców, którzy mają gwarancję nie tylko wysokich kwalifikacji, ale także wysokiego poziomu moralności i standardów etycznych osoby ubiegającej się o pracę.

W jaki sposób CMA związane jest z kwestią dalszego kształcenia przez IMA? Kto może uzyskać CMA, a także komu przyniesie to najwięcej korzyści?

Specjalizujemy się w edukacji z zakresu finansów i rachunkowości, ale to nie wszystko. Oferujemy również szeroką gamę kursów i webinariów dotyczących biznesu jako całości. Wśród nich można znaleźć tematy związane z DE&I (Diversity, Equity & Inclusion), zrównoważonym rozwojem czy cyberbezpieczeństwem. Staramy się stale aktualizować i uruchamiać nowe programy szkoleniowe, aby reagować na zmieniające się zapotrzebowanie na rynku. Wiele z naszych kursów jest wliczonych w opłatę członkowską i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Co więcej, opłata członkowska dla członków w Polsce jest teraz o 50% niższa do końca 2023 roku.

Jeśli chodzi o kwestię osób, które mogą rozpocząć CMA – skupiamy się na kadrze kierowniczej wyższego szczebla, ale także na osobach zajmujących stanowiska menedżerskie, a także obecnych studentach i młodych profesjonalistach. Każdy będący przedstawicielem w/w grup może rozpocząć program CMA i znajdzie w nim elementy, które znacząco podniosą poziom posiadanego wykształcenia i kwalifikacji. W kontekście innych szkoleń oferujemy programy, które są bardziej skoncentrowane na strategii i analizie konkurencji, a także te dedykowane specjalistom finansowym średniego i wyższego szczebla. Zasadniczo zawsze mówimy, że mamy bardzo holistyczne podejście do wyposażania ludzi w niezbędne umiejętności i wiedzę.

Jakie działania podejmuje obecnie IMA na polskim rynku, a także jakie są Wasze dalsze plany rozwojowe?

W IMA bardzo mocno stawiamy na partnerstwa. Dziś, będąc obecni na całym świecie, możemy pochwalić się współpracą m.in. z jedną z firm "Wielkiej Czwórki", czyli Deloitte. Ale to nie wszystko – na poziomie europejskim współpracujemy również z uczelniami znajdującymi się na szczycie list rankingowych pod względem poziomu kształcenia, a także przyszłych ścieżek kariery absolwentów.

W Polsce również zamierzamy rozwijać partnerstwa. Jako firma amerykańska, w najbliższym czasie zamierzamy dołączyć do AmCham, czyli największego stowarzyszenia firm z kapitałem amerykańskim w Polsce. Oczywiście nasze plany sięgają dużo dalej. Nawiązaliśmy już współpracę z kilkoma uczelniami wyższymi. Wśród nich jest Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, gdzie studenci MBA mają możliwość przygotowania się do egzaminów CMA, a także Uniwersytet Łódzki. Co więcej, działając na polskim rynku, mamy również przygotowaną specjalną ofertę stypendialną.

O jakiej ofercie mowa?

Mam na myśli ofertę, która zdecydowanie wyróżnia nas na tle konkurencji i jest nowością, jeśli chodzi o aktualne możliwości dostępne dla specjalistów na rynku. Konkretnie chodzi o stypendia, dzięki którym studenci mogą zdobyć CMA za darmo. Każda uczelnia w Polsce może otrzymać 5 stypendiów od IMA. Co więcej, jeśli uczelnia zdecyduje się zostać naszym partnerem, liczba stypendiów zostanie podwojona do 10.

Wraz z pojawieniem się IMA na polskim rynku chcemy wprowadzić nową jakość. Jakość, która zarówno dla naszych członków, ale również biznesu pozwoli na dalszy rozwój.

Materiał sponsorowany przez Institute of Management Accountants

edukacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl