Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Most nad Narwią tańszy od warszawskiej kładki o 100 mln zł. Skąd ta różnica?

122
Podziel się:

Skanska kilka dni temu poinformowała, że podpisała umowę na budowę mostu nad Narwią na północy Mazowsza. Uwagę mediów i internautów zwróciły koszty inwestycji, które stanowią 31 proc. tego, co Warszawa wydała na kładkę pieszo-rowerową. "Gazeta Wyborcza" pisze, skąd ta różnica.

Most nad Narwią tańszy od warszawskiej kładki o 100 mln zł. Skąd ta różnica?
Kładka pieszo-rowerowa w Warszawie (PAP, Szymon Pulcyn)

Most nad Narwią poprawi komunikację między miejscowościami Nowe Łachy i Nowy Lubiel. Kosztować ma 45 mln zł. "To aż o sto mln zł mniej, niż kosztowała kładka pieszo-rowerowa w Warszawie" - zauważa "Gazeta Wyborcza".

Warszawska konstrukcja została otwarta w marcu tego roku. Podzieliła mieszkańców, a jej przeciwnicy - m.in. ze względu na koszty inwestycji - uznali kładkę dla pieszych i rowerzystów za "pomnik ekoterroryzmu", twierdząc, że te pieniądze mogły być wydane lepiej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Firmy zwalniają pracowników. Eksperci: to są lokalne dramaty, tragedii na rynku nie ma

Most mostowi nierówny

"GW", porównując wydatki na obiekty nad Wisłą i Narwią, wskazuje m.in. na to, że obie rzeki mają różną szerokość. Ta druga jest oczywiście o wiele węższa, dzięki czemu most będzie prawie o połowę krótszy niż warszawska przeprawa.

Mniejszy obiekt to mniej materiału. "Do budowy kładki nad Wisłą zużyto około dwóch tysięcy ton stali, a do mostu w Rzewnie będzie potrzebne tylko około 300 ton. A stal to najdroższy materiał potrzebny do budowy mostu" - pisze "GW".

Co więcej, dziennik zwraca uwagę, że podczas warszawska przeprawa opiera się na siedmiu filarach, z czego trzy są wbite w nurt Wisły. To o wiele droższe rozwiązanie niż zastosowane w przypadku mostu przez Narew, który będzie miał dwa 35-metrowe pylony ustawione na brzegach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
inwestycje
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(122)
Riba
4 dni temu
Poznańska kładka pieszo rowerowa będzie jeszcze droższa niż ta w Warszawie, mimo iż jest przez Warte o jest krótsza
Krzysztof
5 dni temu
Taka to różnica że tam karpinskich i innych cwaniaków z PO nie było
oooo
5 dni temu
a ławki trzaskowskiego z palet na asfalcie to był też fest wydatek...
JolMan
6 dni temu
Przypominam ; jest zasadnicza różnica między mostem a kładka ! Prawda?
Adal
6 dni temu
Gazecie wyborczej ktoś jeszcze wierzy ?
...
Następna strona