Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Kamil Rakosza-Napieraj
|
aktualizacja

Producent odzieży zwolnił 130 osób. To znana, polska marka

476
Podziel się:

Właściciel marki 4F poinformował o redukcji zatrudnienia o 130 członków załogi. Strata odnotowana przez spółkę w 2023 r. wyniosła 17,491 mln zł. Tak wyjaśnia powody zwolnień.

Producent odzieży zwolnił 130 osób. To znana, polska marka
Właściciel marki 4F podjął decyzję o redukcji zatrudnienia (Materiały prasowe, OTCF)

W sprawozdaniu finansowym za 2023 r. spółka OCTF, właściciel marki 4F, poinformowała o trudnościach, z którymi musiała zmagać się w poprzednim roku. Wspomniano m.in. o ograniczeniach popytu związanych z pogorszeniem nastrojów konsumenckich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Fala zwolnień w Polsce. Dominują te branże. "Pęka bańka"

Zdaniem OCTF były one wywołane "kontynuacją wojny na Ukrainie, wciąż wysoką inflacją, rosnącymi cenami paliw oraz cen energii a także zwiększonym poziomem zadłużenia i co za tym szło kosztami odsetkowymi" - czytamy w sprawozdaniu finansowym cytowanym przez portal dlahandlu.pl. Problemem miała być także nietrafiona - zdaniem spółki - kolekcja ubrań.

Producent 4F zwolnił 130 pracowników

Powyższe kłopoty właściciela 4F doprowadziły do zmniejszenia zamówień nowej kolekcji, ograniczenia inwestycji oraz zwolnień pracowników. Z pracą pożegnało się 130 osób. Te działania mają poprawić płynność finansową spółki.

Jak poinformowano w sprawozdaniu finansowym, w 2023 roku spółka trzeci rok z rzędu utrzymała poziom sprzedaży powyżej 1,3 mld zł, zamykając okres obrachunkowy wartością 1379 mln (spadek o -5,3 proc. r/r). Jak czytamy, wynik operacyjny spółki ukształtował się na poziomie 14,1 mln złotych przy rentowności operacyjnej 1,02 proc. Oznacza to spadek efektywności w porównaniu do roku 2022. W ubiegłym roku rozpoczął się również proces likwidacji spółki serbskiej należącej do OTCF.

"Strata odnotowana przez spółkę za 2023 r. wyniosła 17,491 mln zł" - podano.

Dla porównania, w sprawozdaniu za 2022 r. firma podała, że mocno wzrosły jej przychody (o 31 proc., do 1,45 mld zł), natomiast rentowność operacyjna z rekordowych 12,1 proc. w 2021 r. skurczyła się do 4,85 proc. W ciągu ostatniej dekady niższa była tylko raz, w 2019 r.

Netto spółka zarobiła w ubiegłym roku 36,3 mln zł wobec 106,8 mln zł w 2021 r. Informuje, że pośrednio i bezpośrednio przekazała do polskiego budżetu (z tytułu CIT, VAT, PIT i różnych składek) 260 mln zł.

4F to znana, polska marka ubrań sportowych. Jej kolekcje odzieżowe promowali popularni, polscy sportowcy tacy jak np. Robert Lewandowski czy Kamil Stoch.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(476)
polak
2 tyg. temu
Jak to jest że logo na koszulkach sportowców jest większe od Orzełka?
Stop hejt
2 tyg. temu
4F nic nie produkuje w Polsce. czytałem kiedyś wywiad z panią od marketingu. Wystarczy ładny kolor, ładny krój i Polacy to łykają
Jolka
miesiąc temu
Kto to kupuje? taki badziew
Kamila
miesiąc temu
Jeżeli poszukujesz pracy z elastycznym grafikiem i motywacyjnym systemem premiowym, to K2 Dystrybucje oferują świetne benefity, które dodatkowo motywują do pracy
No tak,
miesiąc temu
Porządna firma. Pokazała sprawozdanie. Skoro są straty, to chyba normalne, że trzeba zmniejszyć zatrudnienie. Jeśli zapotrzebowanie na towar się zwiększy to firma znowu będzie zatrudniać.
...
Następna strona