Plany sukcesyjne zamożnych przedsiębiorców w Polsce i na świecie zbadał BNP Paribas Wealth Management. Jak wynika z raportu, co siódmy właściciel firmy nie potrafi wskazać nikogo, kto byłby odpowiedni do przejęcia po nich schedy – pisze "Rzeczpospolita".
Ponad połowa badanych uważa, że ich następcy nie są jeszcze gotowi. Z drugiej jednak strony tylko 8 proc. młodych chce docelowo przejąć rodzinny interes.
Jak pisze "Rzeczpospolita", chęć sukcesji firmy zmienia się z wiekiem. Młodsi właściciele firm deklarują częściej chęć przekazania biznesu bliskim. Starsi nastawiają się na sprzedaż firmy.
Jak wskazuje cytowana przez "Rz" prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego Adrianna Lewandowska, w Polsce trend zaczyna przypominać zachodni.
Czytaj: LPP: Sukcesja w firmie rodzinnej to proces rozłożony na lata
Coraz częściej przedsiębiorcy myślą nie o sukcesji wewnętrznej – rodzinnej, a zewnętrznej, czyli przekazania biznesu innym menedżerom przy zachowaniu w rodzinie pakietu kontrolnego albo w ogóle sprzedaży firmy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.