Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Tablice rejestracyjne dla rowerów i hulajnóg? Resort odpowiada

33
Podziel się:

Coraz częściej podnoszona jest dyskusja na temat wprowadzenia tablic rejestracyjnych dla rowerów i hulajnóg elektrycznych zwłaszcza w świetle rosnącej liczby incydentów z ich udziałem. Kierowcy samochodów coraz częściej domagają się większej odpowiedzialności od użytkowników tych środków transportu - podaje dziennik.pl.

Tablice rejestracyjne dla rowerów i hulajnóg? Resort odpowiada
Obowiązkowe tablice rejestracyjne dla hulajnóg elektrycznych? (Getty Images, Mateusz Wlodarczyk)

Propozycja wprowadzenia tablic rejestracyjnych dla rowerów i hulajnóg elektrycznych jest podnoszona od dłuższego czasu. W tej sprawie swoje stanowisko wyraziło również Ministerstwo Infrastruktury, odpowiadając na postulaty kierowców - podaje serwis.

W opinii wielu kierowców anonimowość rowerzystów i użytkowników hulajnóg sprzyja łamaniu przepisów ruchu drogowego. W internecie można znaleźć liczne filmy dokumentujące nieodpowiedzialne zachowania, takie jak jazda rowerem po lewym pasie czy hulajnogą po autostradzie - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zrobił biznes na urządzaniu piekła! Twórca Runmageddonu Jarosław Bieniecki w Biznes Klasie

Rowerzyści spowodowali 1313 wypadków

Serwis dziennik.pl przypomina, że od 2021 roku obowiązują surowsze przepisy dotyczące rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych. Przepisy te nakładają na nich obowiązek poruszania się po chodniku z prędkością zbliżoną do tempa pieszych (około 6 km/h) oraz ustępowania pierwszeństwa pieszym.

W przeciwnym razie mogą zostać ukarani mandatem, który w skrajnych przypadkach może wynieść nawet 3 tys. złotych, zgodnie z artykułem 86a kodeksu wykroczeń.

Ministerstwo Infrastruktury, zapytane o plany wprowadzenia tablic rejestracyjnych dla rowerów i hulajnóg, odpowiedziało jasno, że takie pojazdy nie podlegają unijnym ani krajowym procedurom homologacji, dlatego nie ma obowiązku ich rejestracji. Resort podkreślił, że nie planuje wprowadzać zmian w tej kwestii, pozostawiając ocenę zachowań uczestników ruchu drogowego oraz egzekwowanie przepisów w gestii policji i straży miejskiej.

Dane dotyczące wypadków pokazują, że zagrożenie ze strony rowerzystów nie jest istotnie większe niż w przypadku pieszych - wskazuje resort. W 2023 roku rowerzyści spowodowali 1313 wypadków, a piesi byli sprawcami 1007 zdarzeń, w których zginęło 206 osób. Ministerstwo sugeruje, że przy ewentualnym wprowadzeniu obowiązkowego ubezpieczenia OC, należałoby rozważyć objęcie nim nie tylko rowerzystów, użytkowników hulajnóg i UTO, ale również pieszych - podaje serwis dziennik.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(33)
Normalny rowe...
2 dni temu
Tablica ok, ale ja wracam na jezdnię. Koniec z idjotyzmem na dr dpr., brakiem logicznej infrastruktury i przepisów.
Rowerzysta
2 dni temu
Tak tak. Tablice, płatne przeglądy techniczne, najlepiej co miesiąc. Obowiązkowy abs, esp i kierunkowskazy. I jak zwykle znajdzie się stado kertynów które będzie się tego domagać XD
Merci
3 dni temu
Jak najbardziej powinni mieć tablice rejestracyjne i opłacać OC oraz zniknąć z chodników bowiem kodeks ruchu drogowego wyraźnie opisuje kiedy tylko rowerzysta może skorzystać z chodnika a obecnie to pieszy czuje się intruzem na chodniku !!!
Bert
3 dni temu
Oprócz rowerów i hulajnóg tablice rejestracyjna powinien mieć każdy wózek dziecinny każdy pies i każdy aktywista . Ci ostatni wytatuowana na czole
Piotr
3 dni temu
90% komentujących to madrzy inaczej !
...
Następna strona