Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
RKE
|
aktualizacja

Cios w światowy transport. Wielki kontenerowiec zaatakowany

203
Podziel się:

Maersk informuje, że opóźni transfer statków przez Morze Czerwone o 48 godzin po tym, jak jeden z jego kontenerowców został zaatakowany dwukrotnie w ciągu doby.

Cios w światowy transport. Wielki kontenerowiec zaatakowany
Kontenerowiec Maersk (GETTY, Bloomberg)

Statek Maersk Hangzhou został zaatakowany w pobliżu Jemenu, podczas rejsu z Singapuru do Port Suez w Egipcie - informuje Bloomberg. Pierwszy atak miał miejsce w sobotę wieczorem, kiedy jednostka została trafiona przez niezidentyfikowany obiekt. Podczas drugiego ataku, cztery łodzie otworzyły ogień podczas próby wejścia na pokład.

USA: To kolejny atak bojowników Huti

Stany Zjednoczone stwierdzą, że atak nastąpił ze strony bojowników ruchu Huti wspieranych przez Iran. W wyniku podjętych działań zestrzelono dwa pociski balistyczne wystrzelone przez rebeliantów w sobotę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Psychologowie pomagali nam projektować meble - Piotr Voelkel - Biznes Klasa #11

Podczas ataku w niedzielę śmigłowce marynarki wojennej USA zostały ostrzelane. Udało im się jednak odpowiedzieć ogniem i zatopić trzy z czterech wrogich. Według Centralnego Dowództwa USA rebelianci zostali wyeliminowani.

Huti zaatakowali już wcześniej. We wtorek o ataku na jej statek poinformowała linia żeglugowa Mediterranean Shipping Company (MSC). Bojownicy wystrzelili rakiety w kierunku tego statku, nie podając, czy jednostka została trafiona - zauważyła agencja Reutera.

Gigant transportu zmienił plany

Maersk, jedna z największych firm transportowych świata, niedawno zmienił plany dotyczące tranzytu przez Morze Czerwone. Gigant przekierował swoje statki bardziej na południe. Firma w wydanym oświadczeniu potwierdziła, że załoga Maersk Hangzhou jest bezpieczna i statek wznowił swój rejs na północ.

"Maersk obecnie pracuje nad ustaleniem szczegółowych okoliczności incydentu i jest w ścisłym kontakcie z władzami w celu oceny poziomu bezpieczeństwa w regionie" - czytamy w oświadczeniu przesłanym agencji Bloomberg.

Morze Czerwone stało się areną międzynarodowego konfliktu. Wzrosła liczba ataków na statki handlowe, które były odpowiedzią na bombardowania Gazy przez Izrael. 16 grudnia, niszczyciel Royal Navy zestrzelił drona, a niszczyciel US Navy przechwycił 14 podobnych statków powietrznych.

Czy transport stanie się zakładnikiem konfliktu na Bliskim Wschodzie? Połowa statków kontenerowych, które regularnie korzystają z Kanału Sueskiego, już zmieniła trasę na wyraźnie dłuższą, aby ominąć Morze Czerwone - informuje Bloomberg. Ma to związek z atakami jemeńskich bojowników Huti. Rosną obawy o wzrost cen w Europie i Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(203)
WYRÓŻNIONE
Nie ma zgody
12 miesięcy temu
Dlaczego zwykłych terrorystów nazywa się bojownikami ? Nowo moda czy poprawność polityczna ?
stop
12 miesięcy temu
Statki handlowe powinny mieć na pokładzie uzbrojoną ochronę i powinny strzelać do każdego agresora .
Prawda
12 miesięcy temu
Tyle statków tamtędy przeplywa , tylu potęg swiata jak USA, Chin , Indii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Japonii i nikt nie potrafi dać sobie rady z grupka zasrańców !!Komus chyba ta cała sytuacja pasuje !!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (203)
PanzerGeneral
12 miesięcy temu
hmm, a dlaczegoż to nie mogą pływać pod osłoną okrętów wojennych, w konwojach, jak do Murmańska w czasie II wojny światowej?
Dzień dobry
12 miesięcy temu
Kanał jest zablokowany już od 15 grudnia 2023. Kto wiedział to wysłał towar koleją lub samolotem.
Koziolek
12 miesięcy temu
Ja się zapytywuję czego jeszcze z Chin nie macie?
Yh:nj
12 miesięcy temu
Nie wiedziałem że Joe rządzi Polską. Dopiero interia. pl uświadomiła mi ten fakt.
Gomez
12 miesięcy temu
No, właśnie jestem na statku Maersk i podróż wydłuży się o około 10 dni, z Europy do Azji, ale jakoś nie mam ochoty dostać rakietą...dostawy się opóźnią, ceny wzrosną, to normalka. Jak Jemen nie zrobi porządku z Huti, Egipt będzie tracić masakryczną kasę, jak kanał nie będzie zarabiać.
...
Następna strona