14 grudnia kierowcy pojadą kompletną S5 z Poznania do Wrocławia. Ukończono właśnie ostatnie odcinki trasy, która z powodu problemów z wykonawcami ma kilkuletnie opóźnienie. Mowa o odcinkach Poznań - Wronczyn, Wronczyn - Kościan Płd. i Kościan Płd. - Radomicko.
"Nowa trasa S5 jest doskonale skomunikowana z innymi odcinkami dróg krajowych oraz z drogami innych kategorii przy zastosowaniu nowoczesnych bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych (węzły drogowe, wiadukty). Ponadto inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla podróżujących tranzytem pomiędzy aglomeracją poznańską i wrocławską, jak i korzystających z połączeń lokalnych" – zachwala inwestycję wielkopolska GDDKiA.
Inwestor zapewnia też, że dzięki ukończonej S5 poprawią się warunki ruchu nie tylko na jej ciągu, ale także na innych drogach województwa wielkopolskiego, w tym alternatywnych dróg.
Droga ekspresowa S5 w tym roku połączy Poznań z Wrocławiem, a w 2022 roku będzie można przejechać nią od autostrady A1 w okolicy Grudziądza aż do autostrady A8 na obwodnicy Wrocławia. W docelowym układzie połączy się z drogą ekspresową S7 pod Ostródą, a w dalszej perspektywie poprzez S51, S16, S61 i z wykorzystaniem planowanej S10 utworzy dodatkowy ciąg dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód.
Droga została oddana z wieloletnim opóźnieniem wynikającym z problemów z wykonawcami, którzy nie wywiązywali się z warunków umów przetargowych na w sumie ponad 50-kilometrowy odcinek drogi. Największe komplikacje wynikły przy budowie fragmentu Poznań - Wroczyn, który miała wybudować włoska firma Toto. Wykonawca przesuwał wielokrotnie termin realizacji, a ostatecznie opuścił plac budowy i nie reagował na wezwanie GDDKiA do kontynuacji prac. Ostatecznie umowa została wypowiedziana, a włoski wykonawca został obłożony karami. Newralgiczny odcinek trasy dokończyła firma Colas Polska.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl