Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

UOKiK nałożył prawie 40 mln zł kary na Polkomtel. Pobieranie opłat wykraczających poza abonament

82
Podziel się:

UOKiK nałożył w czwartek na Polkomtel, operatora sieci Plus, 39,4 mln zł kary. Urząd uznał, że firma bezprawnie pobierała opłaty wykraczające poza kwotę abonamentu za dziewięć automatycznie aktywowanych usług, m.in. "Czasoumilacz", nie mając wyraźnej zgody abonentów na takie płatności.

UOKiK ukarał Polkomtel
UOKiK ukarał Polkomtel (East News, Eastway/Reporter)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Polkomtel, operator sieci Plus, stosował dziewięć praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów - informuje PAP.

W czwartkowym komunikacie UOKiK wyjaśnił, że dotyczyły one dziewięciu usług niewliczanych do kwoty abonamentu, które Polkomtel automatycznie uruchamiał przy podpisaniu umowy.

- Przez pierwszy miesiąc lub dwa były one bezpłatne, a potem konsument musiał albo z nich zrezygnować, albo uiszczać dodatkowe opłaty. W zależności od usługi było to od 2 do nawet 20 zł miesięcznie, a często operator aktywował jednej osobie kilka usług - czytamy.

Przepisy ustawy o prawach konsumenta wymagają, aby przedsiębiorca przed podpisaniem umowy uzyskał wyraźną zgodę klienta na każdą dodatkową płatność. Część z nich miała charakter rozrywkowy, inne wiązały się np. z bezpieczeństwem, podano.

Zobacz także: Zobacz: UOKiK. Walka z nieuczciwymi firmami trwa. Wcisną ci wszystko

- Polkomtel takich wyraźnych zgód konsumentów nie miał. Informacje na temat zlecenia aktywacji tych usług i opłat za nie znajdowały się w odrębnych od umowy dokumentach, czyli regulaminach promocji – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.

UOKiK nałożył na Polkomtel karę za każdą z praktyk . W sumie spółka musi zapłacić 39 457 264 zł.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biuro prasowe Polkomtela. - Zapoznaliśmy się już z decyzją i jej uzasadnieniem i po ich analizie możemy z całą pewnością stwierdzić, że decyzja jest niesłuszna, niezrozumiała i w związku z tym na 100% odwołamy się do sądu - stwierdził w rozmowie z money.pl Arkadiusz Majewski.

To nie pierwsza decyzja urzędu w tego typu sprawie. W grudniu 2016 r. UOKiK nałożył 15 mln zł kary na T-Mobile Polska. Decyzja ta jest jednak nieprawomocna, bo spółka odwołała się do sądu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(82)
WYRÓŻNIONE
ZH
5 lata temu
Przecież tak robią wszyscy operatorzy - Orange, T-Mobile i pozostali. Wszyscy powinni dostać taka karę.
Lord Vader
5 lata temu
Bardzo dobrze. W końcu ktoś zrobił porządek z tym naciąganiem. No cóż Solorz nigdy nie kojarzył mi się z uczciwością. Miałem już kiedyś problemy z Cyfrowym Polsatem. Rozwiązał je wtedy UKE.
sonia
5 lata temu
A czy konsumenci dostaną zwrot niesłusznie naliczanych opłat?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (82)
Sylwester
rok temu
Ja też mam 20 lat w plusie i od kilku lat regularnie znikają mi z konta pieniądze. A ostatnio to pobrali ponad taryfę 30 zł więcej.
seer
5 lata temu
takie wlasnie interesy robi nasz miliarder Zygmunt S juz teraz wiadiamo skad pochodzi jego majatek
obserwator II
5 lata temu
Mam telefon w plusie od ponad 20 lat i nigdy nie miałem żadnego problemu.Co w tym dziwnego,że zaproponowali np.na okres 1 miesiąca Czasoumilacz i że w ciągu 30 dni trzeba było podjąć decyzję czy kasuję czy pozostawiam to wybór każdego,jak podpisywałem umowę to pani obsługująca zawsze mówiła co i jak załatwić jak nie będę wyrażał zgody na chęć korzystania z danej usługi a tu wielkie larum bo ktoś leniwy albo zapomniał albo się nie chciało iść do salonu i załatwić sprawę jak się należy.Liczę że te kary nie pójdą do budżetu państwa bo na pewno zostaną przejedzone przez partyjnych zarządców.
obserwator II
5 lata temu
Mam telefon w plusie od ponad 20 lat i nigdy nie miałem żadnego problemu.Co w tym dziwnego,że zaproponowali np.na okres 1 miesiąca Czasoumilacz i że w ciągu 30 dni trzeba było podjąć decyzję czy kasuję czy pozostawiam to wybór każdego,jak podpisywałem umowę to pani obsługująca zawsze mówiła co i jak załatwić jak nie będę wyrażał zgody na chęć korzystania z danej usługi a tu wielkie larum bo ktoś leniwy albo zapomniał albo się nie chciało iść do salonu i załatwić sprawę jak się należy.Liczę że te kary nie pójdą do budżetu państwa bo na pewno zostaną przejedzone przez partyjnych zarządców.
Zdegustowany
5 lata temu
A,co z uwnianym zasięgiempleja?
...
Następna strona