Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Został najtrudniejszy odcinek. Szykują się do budowy nowej ekspresówki z Warszawy

19
Podziel się:

Osiem firm jest chętnych do zaprojektowania ostatniego fragmentu drogi S7, od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w Warszawie - poinformowała w piątek Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach inwestycji ma powstać 13 kilometrów ekspresówki.

Został najtrudniejszy odcinek. Szykują się do budowy nowej ekspresówki z Warszawy
Nowy odcinek S7 ma połączyć Kiełpin z Trasą Armii Krajowej w Warszawie (Adobe Stock, CameraCraft)

Z punktu widzenia ruchu i przechodzenia przez strukturę miejską północny wylot S7 z Warszawy będzie najtrudniejszym fragmentem do realizacji.

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, osiem biur projektowych złożyło oferty na opracowanie dokumentacji dla tego odcinka. Budżet GDDKiA na ten cel wynosi prawie 30 mln zł. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Spośród ośmiu firm tylko dwie mieszczą się ze swoimi propozycjami w zaplanowanym budżecie. Firma IVIA deklaruje, że podejmie się zadania za ponad 20 mln zł, a Mosty Gdańsk - za ponad 26 mln zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rząd Tuska może odetchnąć. "Finansowy słoń w pokoju" zniknął

Firmami, których oferty nie mieszczą się w budżecie drogowców, są: konsorcjum firm Arcadis i E&C (z ofertą na kwotę 34,1 mln zł), Multiconsult (34,3 mln zł), Egis Poland (prawie 40 mln zł), konsorcjum firm Transprojekt Gdański i Transprojekt Warszawa (ponad 44 mln zł), Lafrentz Polska (ponad 46 mln zł) i Voessing Polska (ponad 53 mln zł).

Na drogę trzeba będzie poczekać

Rzeczniczka GDDKiA przekazała, że po przeprowadzeniu analizy ofert i wskazaniu najkorzystniejszej z nich, w przypadku braku odwołań, podpisanie umowy będzie możliwe w pierwszej połowie 2024 roku. - Wybrane biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy od daty zawarcia umowy na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w 2026 r. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych - wyjaśniła.

- Przeprowadzony do chwili obecnej proces przygotowawczy obejmował opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie uzyskania decyzji środowiskowej. Dalsze prace projektowe mają za zadanie opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - przyp. red.) - przekazała rzeczniczka.

Trudny odcinek z dwoma tunelami

S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wznesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.

Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

Wykonawca projektu dokonana dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(19)
fdabv
3 miesiące temu
biorąc pod uwage jak to w polsce wygląda dzieki socjalistyczno-lewackim przepisom to najszybciej to 12 lat wiec 2036 rok będzie gotowe.... przypomne ze amerykankie autostrady wybudowano za 1 prezydentury eisenhoovera w 5 lat!!!!!!
P.io
5 miesięcy temu
Realny czas oddania tej drogi to 2040 rok
Trzaskowski
5 miesięcy temu
a później i tak progi zrobią?
derma
5 miesięcy temu
Po co budujecie te drogi. Wojan będzie. Wszędzie gdzie otworzyć portale a to Niemcy przygotowują się do wojny a to my się zbroimy więc po co te wydatki? Chyba, że to wszysto to kłamstwo i oszustwo z tą wojną a strach przed nią ma tylko wyegzekwować akceptacje naszych coraz wyższych kosztów życia.
zbyzs
5 miesięcy temu
Nie należy się zbytnio cieszyć, bolszewicy doszli do władzy, to zaprzestaną budowy jakichkolwiek dróg. bolszewicy są generalnie przeciwni samochodom, chyba że sami nimi jeżdżą.