Money.plUbezpieczeniaVademecum ubezpieczonegoZadzwoniłem do funduszu, aby dowiedzieć się o saldo mojego rachunku oraz datę zawarcia umowy o członkostwo. Przedstawiciel funduszu zażądał wówczas podania numeru dowodu osobistego, daty urodzenia oraz NIP. Podawanie danych osobowych przy każdej rozmowie

Zadzwoniłem do funduszu, aby dowiedzieć się o saldo mojego rachunku oraz datę zawarcia umowy o członkostwo. Przedstawiciel funduszu zażądał wówczas podania numeru dowodu osobistego, daty urodzenia oraz NIP. Podawanie danych osobowych przy każdej rozmowie


Pracownik OFE nie może telefonicznie udzielić Panu informacji o rachunku i umowie o członkostwo, jeżeli nie poda Pan danych potwierdzających tożsamość. Ustawa o ochronie danych osobowych zobowiązuje bowiem podmioty administrujące danymi osobowymi do zabezpieczenia danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym (art. 36 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; tekst jednolity Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926). Kto administrując zbiorem danych osobowych lub będąc obowiązany do ochrony danych osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 (art. 51 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych).
Pracownik OFE ma więc obowiązek zweryfikować Pana tożsamość poprzez sprawdzenie np. daty urodzenia, nr PESEL, NIP i numeru dowodu osobistego. Z jednej strony jest to utrudnienie dla klienta, ale z drugiej strony rozwiązanie takie gwarantuje, że nikt nieupoważniony nie uzyska informacji związanych z Pana członkostwem w OFE.

?
Wprowadź listę symboli lub nazw walorów, które chcesz porównać na wykresie, rozdzielając je przecinkami.

W trakcie wypełniania pola, system będzie podpowiadał nazwy dostępnych walorów - możesz wybrać je z utworzonej listy.
money analytics