Jeden ze związków zawodowych wezwał pilotów francuskiej kompanii lotniczej, by odmówili latania samolotami, w których czujniki nie zostały jeszcze wymienione.
Dyrekcja Air France poinformowała związki zawodowe, że przeprowadzi w ciągu kilku dni wymianę czujników we wszystkich samolotach typu Airbus A330 i A340. Informację tę potwierdził związek zawodowy pilotów SNPL.
Już w listopadzie dyrekcja Air France sporządziła dokument do użytku wewnętrznego mówiący o _ znaczącej liczbie incydentów _ związanych z urządzeniami do mierzenia prędkości w obu modelach samolotów.
O teorii, że katastrofa nad Atlantykiem mogła być spowodowana właśnie przez niewłaściwie działające czujniki prędkości, mówił już między innymi francuski sekretarz stanu do spraw transportu Dominique Bussereau. Również biuro odpowiedzialne za dochodzenie w sprawie przyczyn katastrofy informowało o _ niespójności _ danych o prędkości samolotu.
Airbus mógł lecieć zbyt wolno, co spowodowało jego upadek lub zbyt szybko, czego skutkiem mogło być uszkodzenie jego struktury.